Framfart

Status
Ej öppen för fler svar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Idag låg jag och bombade(i min värld) och vad fan kommer upp i backspegeln.....EN TRIMMAD MOPPEJÄVEL :D

Haha! Klockrent!
Förvisso så är det inte speciellt konstigt..

Helvete vad man körde i yngre dar.. moppen gjorde 90.. då skulle det åkas i 90 oxå, oavsett hastighetsgräns, t om på gångvägar. Hjälm hade jag alltid, men resten av klädseln kunde bestå av lita allt möjligt.. shorts, linne och flip-flops.. man var odödlig. Precis som Petai! ;)

Nu har jag väl typ 175hk mer än på den tiden men kör lugnare/saktare ändå, iaf på 50-väg.. :)

Tur att man lugnat ner sig med åren!
 

wdac

Ny medlem
Gick med
24 May 2004
Ort
Norrtälje
Hoj
Äger ingen hoj, söker efter en Honda FMX 650.
Okej.. great wall of text
/Petai

jag lovar dig, ALLA överskattar sin körförmåga, jag säger inget om din körning jag kör själv som ett rövhål :p

men när man inser sin egen körförmåga och tränar på den på ett vettigt sätt (läs valfritt sätt) så har man börjat mogna iaf..
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
till trådskaparen: asså de låter som en helt vanlig dag på bulten imo.....

EDIT: vad är de för skillnad på alla andra som kör där mot denna 17åring som brassar 125cc hoj? .... ingen alls.....


SH-logik?

2 fel = 1 rätt


:huvet
 

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Haha Vilken jävla tur att jag inte hade internett när jag var tonåring!Jag fick tillräckligt med skäll av grannarna och föreldrarna när jag for fram som en idiot (det hjälpte inte heller...)!

Hade alla tonåringar som bettet sej som puckon dött så hade mänskligheten dött ut för länge sedan
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
rajt, folk kör som ifflen på bulten, så pojken är knappast ensammen....

Så du menar att det är helt i sin ordning att grabben kraschar sig död eller invalid för att det ändå är 2 som dör och 8 som blir allvarligt skadade varje år?

:dummer
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Så du menar att det är helt i sin ordning att grabben kraschar sig död eller invalid för att det ändå är 2 som dör och 8 som blir allvarligt skadade varje år?

:dummer

Har du sett någon annan tråd på 10 sidor and counting, som bara handlar om att tracka en forummedlem för att han/hon kör för fort? :va

Avbönen om omkörningen kom på sidan 3, men det duger inte åt mobben.
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Görs det aldrig några poliskontroller där?

Man kör silla-stim principen. Du vet om hajen anfaller så lyckas den bara klippa några fiskar i stimmet, 99% av fiskarna i stimmet klarar sig undan.

Så går det till på bulten med... det är så många som brassar och bombar att polisen bara kan knipa någon enstaka, stimmet klara sig. :D

Sluta klaga och gör som jag, låt speedfreaks gorilla-atleterna som jagar maximal kurvhastighet och nedlägg genom att hoppa ur sadeln innan varje kurva och hänga fast på sidan av motorblocket som ett mellanting av spottloska och spindelmannen regera fullt ut på Bulten. :Bugar

Är ni som jag och fegar och heller släpper av på tempot i böjarna, och nöjer sig med att motstyra och luta både kropp och mc i kurvan utan att klättra på sidan av hojen i varje böj, ja då finns massor med fina vägar att köra utan att skuffas på bulten :banana
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Känner att jag måste lätta mitt lilla hjärta och säga vad jag också tycker....

Bra jobbat grabben fortsätt sådär men se till att inte skada nån annan bara om nåt skulle gå åt helvete! :tummenupp
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Jag kan ge dig en poäng där faktiskt. När jag skrev det där inlägget så visste jag dock faktiskt inte att han var 16-17 år. Jag trodde att han var vuxen och att man kunde tracka honom med att han tänkte som en tonåring. Nu inser jag att han knappast kan kritiseras för att göra det...

Sorry, my bad. Har försökt att sona min synd.

En sak kan jag dock lova dig bullysmile. Så länge folk använder avsaknad av närbelägna racebanor som ursäkt för race på allmän väg så kommer jag att fortsätta lägga ut den där filmen. :) Det är alltid nån ny läsare som kan ta del av mina kloka ord... :D


Visst du verkar inte ta till dig det jag skrev ang. banor men det gör inte mig nåt för i mitt fall är det så samt många av mina vänner.
Skriv en bok så får de som vill ta till sig det du skriver köpa den!:tummenupp för majoriteten verkar vara trött på dig. Och du satsar ju på att bli banad och det säger en hel del om ditt sätt att skriva för att reta upp folk.

Man kör silla-stim principen. Du vet om hajen anfaller så lyckas den bara klippa några fiskar i stimmet, 99% av fiskarna i stimmet klarar sig undan.

Så går det till på bulten med... det är så många som brassar och bombar att polisen bara kan knipa någon enstaka, stimmet klara sig. :D

Sluta klaga och gör som jag, låt speedfreaks gorilla-atleterna som jagar maximal kurvhastighet och nedlägg genom att hoppa ur sadeln innan varje kurva och hänga fast på sidan av motorblocket som ett mellanting av spottloska och spindelmannen regera fullt ut på Bulten. :Bugar

Är ni som jag och fegar och heller släpper av på tempot i böjarna, och nöjer sig med att motstyra och luta både kropp och mc i kurvan utan att klättra på sidan av hojen i varje böj, ja då finns massor med fina vägar att köra utan att skuffas på bulten :banana

Och du tror du gör rätt? sådana förare är farligare som inte kör lika aktivt och rätt som det är tar fotpinnen i och du ligger i diket :tummenupp eller varför inte somna bakom styret?:va
 
Last edited:

Petai

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2008
Ort
Snart Bulten IGEN..
Hoj
Snabbare än förra!
Har du sett någon annan tråd på 10 sidor and counting, som bara handlar om att tracka en forummedlem för att han/hon kör för fort? :va

Avbönen om omkörningen kom på sidan 3, men det duger inte åt mobben.

Med tanke på att folk skriver samma sak på sidan 9 som på sidan 2. Så har man i princip slutat lyssna.. Man tog åt sig första och andra gången, men nu? Nja, det är som sagt lätt att peka på andra :tummenupp

Sen så verkar inte folk här ha något vettigare att göra än att klaga.
Om dom blir glada av att upprepa saker, varsegod:D
 

Helldriver

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Ort
Sverige
Hoj
Italiensk 2010:a på nästan 1200 cc
Och du tror du gör rätt? sådana förare är farligare som inte kör lika aktivt och rätt som det är tar fotpinnen i och du ligger i diket :tummenupp eller varför inte somna bakom styret?:va

Hur ska jag ta det där :va, menar du att jag är farlig bara för att jag håller ett tempo som är så lågt att jag inte behöver hänga som en spindelman på sidan av motorblocket.

Du rekomenderar mig alltså att tredubbla farten och börja klänga på sidan av min hoj för att höja säkerheten :D:D:D
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Och du tror du gör rätt? sådana förare är farligare som inte kör lika aktivt och rätt som det är tar fotpinnen i och du ligger i diket :tummenupp eller varför inte somna bakom styret?:va

Hoppas du inte var allvarlig med det där inlägget för i så fall var det verkligen #1 på alla listor i världen vad gäller otroligt otroligt korkade uttalanden. T.o.m. W. Bush fattar bättre än så! :va
 

sir-väs

Ny medlem
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Sthlm
Hoj
-
Med tanke på att folk skriver samma sak på sidan 9 som på sidan 2. Så har man i princip slutat lyssna.. Man tog åt sig första och andra gången, men nu? Nja, det är som sagt lätt att peka på andra :tummenupp

Sen så verkar inte folk här ha något vettigare att göra än att klaga.
Om dom blir glada av att upprepa saker, varsegod:D

Snacka skit, du har inte lyssnat varesig när det sades eller när det skrivits.
du har kört ditt race om att du minsann har koll osv. sicket skitsnack!
vi andra skrattar åt dig och säger jaja så var vi med när vi var i den åldern. man visste allt och hade en förklaring till allt.
får du leva kommer du själv sitta där om några år och få den där känslan, hmm känner jag igen det här ?
det är ditt liv, du gör som du vill, jag tänker inte förlora någon sömn över att du kört ihjäl dig, jag känner inte dig, men för helvete fatta att i trafiken är det ett samspel, så slipper du förhoppningsvis ta med någon annan, svårare än så är det inte.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Hur ska jag ta det där :va, menar du att jag är farlig bara för att jag håller ett tempo som är så lågt att jag inte behöver hänga som en spindelman på sidan av motorblocket.

Du rekomenderar mig alltså att tredubbla farten och börja klänga på sidan av min hoj för att höja säkerheten :D:D:D

ta det hur du vill, men allt för ofta ser man förare som inte jobbat aktivt med sin kroppsvikt och med tiden när farter ökar så sitter de kvar likadant som innan och innan man fattar nåt har fotpinnen tagit i och trubbel är redan på g.
Du skriver dessutom på sporthoj.com, varför inte testa att hänga på en touring sida? för ditt körsätt med den där mysiga farten och sitt ställningen passar nog mer där. (inget illa menat)

Hoppas du inte var allvarlig med det där inlägget för i så fall var det verkligen #1 på alla listor i världen vad gäller otroligt otroligt korkade uttalanden. T.o.m. W. Bush fattar bättre än så! :va

bush har lyckats mer än vad de flesta har gjort så pissa vidare i brallan
 
Last edited:

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
ta det hur du vill, men allt för ofta ser man förare som inte jobbat aktivt med sin kroppsvikt och med tiden när farter ökar så sitter de kvar likadant som innan och innan man fattar nåt har fotpinnen tagit i och trubbel är redan på g.
Du skriver dessutom på sporthoj.com, varför inte testa att hänga på en touring sida? för ditt körsätt med den där mysiga farten och sitt ställningen passar nog mer där. (inget illa menat)

Jag håller med helt klart, att jobba med kroppen på rätt sätt är viktigt när man kör men allt för ofta ser man förare som inte har fattat det.
Fast om fotpinnen tar i spelar ingen roll man vurpar inte för det, möjligt vis om man har race pinnar som inte är vikbara men då sitter de också högre upp just för att de inte ska skrapa i.
Men att orginal pinnarna drar i är inte alls ovanligt även för det förare som jobbar med kroppen som man ska.
 

sportbike

Guest
Personligen tror jag ämnet är utrett vad gäller åsikter om beteende i trafiken.
Petai har tagit till sig kritiken och lovat bättring.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top