Framfart

Status
Ej öppen för fler svar.

Miss_A

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Söderort
Hoj
Z750 + Suzuki DRZ 400E
Jag tog en diskussion med en färsking med nytt körkort (125a) ang hans framfart på bulten i syfte att försöka få ner han på jorden. Men förgäves.
Han kör fort som tusan, många har påpekat att han bör sakta ner då han inte ens har tekniken inne, men som svar får jag då att "jag har kört länge och träna på kurvteknik är ju det jag gör?" Hallå? Jag la fram förslag om tuvängen men icke. Nämnde att det inte är tufft för 5 öre att brassa satan och vi alla som såg det reagerade.

Igår gjorde han nog bland det mest idiotiska man kan göra, han kör om en kille i en kurva? (uppfattade jag det rätt som jag fick berttat för mig idag) .. på insidan! Som svar fick jag att ja men så farligt var det inte, han körde ju typ i 60 och ska han köra så sakta så får han ju hålla till höger om han ser att det kommer en snabbare. Om det nu var i en kurva så har den som kör framför absolut ingen skyldighet att hålla till höger för att underlätta någons framfart.
Jag är uppriktigt sagt riktigt orolig över att människan ska skada någon + sig själv med hans framfart.

Jag förstår inte hur man kan vara så nonchalant och att man inte är villig att ta åt sig av krtik som ges då det endast är välmenande.

Sånt här får mig att vilja :huvet
 

Trubbis

En Lyttbacka
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Umeå - Västansjö
Hoj
Honda XR630
Vad i helvete..

Ja nog finns det underliga människor här i världen, hade jag fått råd av andra mc förare skulle jag nog prioritera det väldigt långt framför mina egna erfarenheter.

Får väl bara hoppas att han snart landar bland oss andra och förstår att han måste ändra sin uppfattning om hojåkandet
 

Gabor

Guest
Den attityden låter precis som vilken snubbe som helst på sh...han har lärt sig allt han kan genom att läsa alla inslag om fortåka....
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
exact...tyvärr blir oftast just sådana killar en i den svarta statistiken....köra om på innern å han skulle ha haft koll bakåt"..jojo..de kommer att funka...

Sant det...inte tillräckligt gammal för att inse att han inte är odödlig.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Den attityden låter precis som vilken snubbe som helst på sh...han har lärt sig allt han kan genom att läsa alla inslag om fortåka....

Lite nyfiken på om någon i den här tråden skulle lyssna om de blev stoppade (när de körde bil) och fick goa råd av en zatzymupp som pratade kurvteknik? :va
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Han är väll långt ifrån ensam om att köra så?.:va

Tvivlar på att det ens hade blivit en tråd om det hade varit en 1000 och inte en 125a


EDIT: Ska det startas en ny tråd varje gång någon kör idiotisk, hur många trådar blir det då???:va
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top