Fixa revor i lacken?

Araikaj

Våga Vara Snäll
Gick med
20 Apr 2005
Hoj
2001, Suzuki, GSXRFIGHTER
Jag har några smårevor i min lack som jag stör mig på.
Hur kan jag fixa till dom?

Vill bara att de inte ska lysa vita som de gör nu utan smälta in lite mer i den vanliga lacken. Kan man ta en smal pensel med en liknande färg som hojen har o försiktigt "fylla i" revorna, eller hur faan gör man?

Uppskattar hjälp!

Araikaj skrev:
2633628 Jag har några smårevor i min lack som jag stör mig på.

Vill bara att de inte ska lysa vita som de gör nu utan smälta in lite mer i den vanliga lacken. Kan man ta en smal pensel med en liknande färg som hojen har o försiktigt "fylla i" revorna, eller hur faan gör man?

Uppskattar hjälp!

Rubbing?

Araikaj skrev:
2633628 Jag har några smårevor i min lack som jag stör mig på.

Uppskattar hjälp!

Leta reda på din färgkod på www.color-rite.com o gå till en lackerare , så blandar han till en liten skvätt färg till dig. Sen kan du försiktigt dutta med en pensel.... Själv brukar jag använda ett gem o försiktig "dutta" i lite färg. För allra bästa resultat kan du sen "värma" ihop den nya lacken med den gamla om du kan hantera en polermaskin på ett proffsigt sätt......

Folkezx9r skrev:
2633800 Leta reda på din färgkod på www.color-rite.com o gå till en lackerare , så blandar han till en liten skvätt färg till dig. Sen kan du försiktigt dutta med en pensel.... Själv brukar jag använda ett gem o försiktig "dutta" i lite färg. För allra bästa resultat kan du sen "värma" ihop den nya lacken med den gamla om du kan hantera en polermaskin på ett proffsigt sätt......

Tack för svaret, det där med polermaskin lät som överkurs för mig men det andra ska jag göra:tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back