Fick mitt klarglas idag!!

Herman

Plockar ut en ny CBR1000RA vecka 14
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
Honda CBR 1000RA - 2010
:tummenupp Idag kom de, nu ska man bara ner på posten och hämta ut de... Till min honda cbr 600 ska få en bakbroms lampa i klarglas med LED lampor så kan man gömma lite blickers där oxå.... :tummenupp

Så det blir lite meck i helgen så skönt!!! :yoparty

Herman skrev:
:tummenupp Idag kom de, nu ska man bara ner på posten och hämta ut de... Till min honda cbr 600 ska få en bakbroms lampa i klarglas med LED lampor så kan man gömma lite blickers där oxå.... :tummenupp

Så det blir lite meck i helgen så skönt!!! :yoparty

Schysst! Såhär blev VTR med ClearAlternatives LED-baklyse + LED-blinkisar...

Bifogat

• LED.jpg
    LED.jpg
    136.9 KB · Visningar: 367
Fan va trevligt det blev, nu blir man bara mera sugen... Får ta och dra från jobbet nu då, så kan jag hem och pilla lite på kartogen så länge.

Jag tänkte läga blinkersarna i samma lampglas.. vi sidorna så det ser lite renare ut. Om man klara en besikting då?? hmmm de kanske måste sticka ut?

Äsch man får ta lite böter, blir ju bättre nu när man inte blinkar rött iallafall.

Kommer säkert bli görsketafränt :tummenupp
Men blinkers, är inte minimåttet 20cm mellan dom för att det ska vara godkänt?
Sedan en annan tanke som far upp i skallen på mig då jag försökt spåna ideer till häcken på hojen är just hur bra det syns från sidan om dom sitter i baklyktan?
Jag vill gärna att det ska synas från sidan med när man vill svänga.
//Tobbe

tobbeviking skrev:
Sedan en annan tanke som far upp i skallen på mig då jag försökt spåna ideer till häcken på hojen är just hur bra det syns från sidan om dom sitter i baklyktan?
//Tobbe

Oxå funderat på det....en del regler e ju faktiskt vettiga för ens egen skull oxå....

tobbeviking skrev:
//Tobbe

14 cm har jag för mig.

Syns blinkersena 5 meter bakom hojen i dagsljus så är de godkända. Det fick jag höra från en kille som jobbar på Yamma, som hade ringt till Bilprovningens kundtjänst.

Itacha75 skrev:
14 cm har jag för mig.

Syns blinkersena 5 meter bakom hojen i dagsljus så är de godkända. Det fick jag höra från en kille som jobbar på Yamma, som hade ringt till Bilprovningens kundtjänst.
ok, som sagt så är jag inte alls säker på avståndet, men nog fanken vill jag att det ska synas mer än 5 meter bakom iaf :död
Nåväl, detta var nog inte syftet från trådstartaren, att diskutera huruvida det syns eller inte.
Var bara jag som förmedlade mina egna funderingar på min bike, så sorry om du tycker detta är spam.
Som sagt så blir det säkert schysst, som du tänkt göra...
//Tobbe

Herman skrev:
Äsch man får ta lite böter, blir ju bättre nu när man inte blinkar rött iallafall.

Räcker väl inte med böter? bilprovningen kommer säkert klaga och kräva ombesiktning, eftersom de lär inse att du inte tänkt åtgärda skiten ifall du bara får en tillsägelse.. kanske går att fixa nån smart temporär grej när du ska besikta?

Man får nog ta och fixa en tillfällig sak då... Så de blir glada, ska sätta dit den i helgen, sen blir det besiktning lite sen med va fan, har har körförbud sen i måndag. Eller prövar man med klarglaset och ser vad de säger.

Men det är ju sant att man vill ju synas när man ska blinka och svänga annars kan man likagäran strunta i de...

Så på lördag ska man åka men den polare och kolla på en R6 som han ska handla för 45 000:- en 99 den måste vara billigt??

Itacha75 skrev:
14 cm har jag för mig.

Är ganska säker på att de ska va 18 cm mellan dom. Sen måste dom va E-märkta också...annars blir de nog problem på besiktningen.

MrDaytona skrev:
Är ganska säker på att de ska va 18 cm mellan dom. Sen måste dom va E-märkta också...annars blir de nog problem på besiktningen.

Shit oxå det är nog inte min... men får se vad de säger i veckan.

Jag har ett Clearalternatives bakljus till min hojj är riktigt nöjd både på hur det blev och på Clearalternatives gick smidigt som faen!
//Jocke

Jag kör också med ClearAlternatives LED-baklyse. Prima prylar :tummenupp

EBS skrev:
Det behöver endast vara e-märkt vid reg. besiktning.
Lite olika bud om detta märker jag, när jag pratade med SBP så sa dom att miniblink tex endast släpps igenom om dom är just E-märkta.
Detta då vid vanlig kontroll, iofs ngt år sedan jag frågade så det kan ju ha ändrats.
Men när tom reflexer och dylikt måste vara E.märkt så tvivlar jag på att det beror annat än på besiktningsmannens sinnestillstånd om du ska få igenom eller inte?
Men å andra sidan är det ju bara att prova få igenom den, det värsta som kan hända är ju återbesök.
//Tobbe

Vi gör så här.... Jag har en besiktning på Tisdag så då vet jag hur det går med allt sånt. Har hört att det ska vara 20 cm mellan blinkersarna där bak :yoparty har precis de :banana

Herman skrev:
Vi gör så här.... Jag har en besiktning på Tisdag så då vet jag hur det går med allt sånt. Har hört att det ska vara 20 cm mellan blinkersarna där bak :yoparty har precis de :banana
Lycka till :tummenupp
//Tobbe

Herman skrev:

För bakre körriktningsvisare på tvåhjulig motorcykel får avståndet mellan innerkanterna på de bakre körriktningsvisarnas lysande ytor inte vara mindre än 180 mm. Detta gäller även när registreringsskylten är monterad.

(fick det svaret från kundtjänst) :tummenupp

Bakljusen från Clearalternatives är inte godkännda för besiktingen... men jag klarade mig endå. Måste dock fixa en reflex bak på hojen.

Så att ni vet när ni ska göra en besikting med ett Clearalternatives på. Det är bara att hoppas han/hon är på bra humör. :banana När det är dax..... Som min var :yoparty

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats