Personligen så tror jag inte en galen kille på en r1:a är särskilt mycket farligare än en galen kille å en sv650 eller liknande. Eller r1:an har ju mer pulver men troligtvis bättre bromsar och sånt också? Motorcyklar dödar ingen, det gör förare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Titta, ytterligare en icke läskunnig!LocDog skrev:Jag är helt inne på politikernas idé om att förbjuda sporthojar....ja men först ska vi legalisera droger och bjuda 5årigar på starkvin (passande varm nu i juletider).
Spritdoppade pepparkakor och anabolaförsedda lussekatter.
Ja just de, sen ska politikerna ha lönesänkning med ett nyutvecklad och unik bonussystem.
Alltså maxlön på 15tkr och all bonus och övertid skall det betalas skatt på om ett minimum av 100%.
And Laila Freidwals for president!![]()
Därför vill Försäkringsförbundet och STR, Trafikskolornas riksförbund, införa en 25-årsgräns och att föraren haft mc-körkort i fem år för att få köra supersportmotorcykel.
honkiie skrev:Perfekt när man har hoj som man betalar av på om dom skulle förbjuda mig att köra den. Skulle jag gilla.
He he jadu....sorry kan tyvärr inte svara...är ju fan inte läskunnigsgtpepper skrev:Titta, ytterligare en icke läskunnig!
Vilka politiker är det du menar och sitter dom i Försäkringsförbundet eller STR, Trafikskolornas riksförbund?
Maverick_ou812 skrev:Oj, farbror polisen kan inte heller läsa.... Varför är jag inte förvånad....
Ditt inlägg var en bekräftelse på att du inte röstat fram en socialdemokratisk regering. Inlägget som du citerade hänvisade till att han inte heller röstat fram den socialdemokratiska regering som lagt förslaget om att man skulle begränsa möjligheten till att få köra "värsting" hoj.CHROLO skrev:Kalla mig hellre korkad än fabror. Vad är det jag inte kan läsa?
CHROLO skrev:Kalla mig hellre korkad än fabror. Vad är det jag inte kan läsa?
Som nån annan sa:Marcus84 skrev:visst det e inte helt riskfritt att köra hoj, men e inte det ett val man själv ska få göra? jag har ingen aning om någon statistik men jag kan tänka mig att hoj åkare sällan har ihjäl nån annan än sig själv?
Maverick_ou812 skrev:Är det bara jag som är dum eller?![]()
honkiie skrev:Personligen så tror jag inte en galen kille på en r1:a är särskilt mycket farligare än en galen kille å en sv650 eller liknande. Eller r1:an har ju mer pulver men troligtvis bättre bromsar och sånt också? Motorcyklar dödar ingen, det gör förare.
Victor skrev:Du köper en gammal Ducati för att använda som banhoj och vill sen ha ett ärligt svar på den frågan?
Fast du har helt rätt angående åldersgräns tror jag. Det kommer säkert rädda något liv eller hinda någon invalitet.
Men om det beror på att yngre kommer köra mindre eller andra hojar vet jag inte. Och alla fyllon som kör en sporthoj hem från krogen utan hjälm kommer man inte åt heller.
Fred00 skrev:Jag förstår att de vill förbjuda sporthojar, eller i alla fall försöka begränsa användningen av dessa. Det är (bevisligen) ett farligt fordon som egentligen inte hör hemma på allmäna vägar. Med 25-årsgräns skulle vi säkert få bort de värsta nötterna i alla fall.
Folk får börja tänka på hur de kör, annars dröjer det nog inte så länge innan det blir något sorts förbud eller begränsning.
honkiie skrev:Personligen så tror jag inte en galen kille på en r1:a är särskilt mycket farligare än en galen kille å en sv650 eller liknande. Eller r1:an har ju mer pulver men troligtvis bättre bromsar och sånt också? Motorcyklar dödar ingen, det gör förare.
Niklasinorr skrev:Därför att det är populistiskt att slå mot en minoritet och få en majoritet att tycka att det är bra...
...det vore politiskt självmord att införa en ny motbok i sverige...![]()
Om Messing, Persson och dom andra skulle köra sporthoj så vore det en annan sak...![]()
Bikerbitch skrev:Men hur skulle träning se ut då? Billigare bandagar? Få köra av sig/stunta på någon flygraka någonstans? Bättre uppkörningar med hårdare träning på manövergården?
Nä, tacka vet jag Sovjet.Maax skrev:Från och med nu låter jag Maverick_ou812 göra mina inlägg i detta
ämne![]()
Själv strular jag bara till det
P.S. Frihet och eget bestämmande låter jäkligt bra ju. funkar ju alldeles utmärkt i Staterna tex.![]()
Lätt för dig att säga, som varken är ung eller sugen på supersporthoj.Maverick_ou812 skrev:Jag är också emot begränsningar i individens frihet och dumma lagar men detta förslaget tycker i alla fall inte jag är dumt.
Och vem ska betala/subventionera?Nicko@K.A.P skrev:Där sa du något!
En asfalts plan/raka för både stunt och 0-402 m som är tillgänglig varje helg.
Billigare bandagar
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden