Om vi (samhället) inte låter individen ta ansvar kommer individen inte heller att lära sig ta ansvar!
Om samhället ska förbjuda allt som kan vara farligt (eller inbjuder till missbruk som tex en R1a på en lång rak tråkig väg gör) tvingas ju inte individen att tänka och ta ansvar själv. Den som inte klarar av att ta ansvar klarar ju knappt av det enklaste arbete som finns i dagens samhälle.
Jag kanske är en jätteegoist som tycker att jag ska få bestämma över mig själv (iaf när man är myndig)! I mitt tycke kan jag bedömma vad som är vettigt att göra, men det har jag lärt mig genom att prova...
Istället för att förbjuda kan
vi ju hjälpa våra sporthojskamrater att lära sig behärska sina fordon (sporthojsprojektet), inte tycka det är ok med buskörning bland våra kompisar och acceptera att en sporthoj bara är riktigt bra till två saker, dvs 1. se cool ut utanför ett fik 2.gasa på bana
Ja, du har så rätt. Å när man som då en "gammal å erfaren " hojare på talar att det kanske skulle till lite vett hos somliga så får man riktigt på skallen...
Har du läst den här tråden ??
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=102697