Enduro/Mx komma igång/nybörjarfrågor

Jag har för mig att vi taggade upp 2 steg från original-fjädrarna på WR450n. Har inte full koll men någonstans kring 100, fullkittad.

Såg nu att Yamaha inte har någon utpräglad 125a enduro-modell. Vill jag ha en 125a så är det YZ-an som gäller men då behöver jag lägga till med lampor, hasplåt och sånt.

WR250 verkar vara vanlig för enduro och som har lagom med ork. Tyvärr är det ljudet från en 2t som jag längtar efter. En grön Kawa (2t) skulle vara underbart men ser inte så många som säljer dem längre. KTM har ett övertag....
Om du ska ha en hoj att åka i skogen med så köp en som redan är modifierad för enduro.
Lite rimligare setting på fjädringen samt gärna 18" hjul och e-reg redan från start är trevligt.

Jag har för mig att vi taggade upp 2 steg från original-fjädrarna på WR450n. Har inte full koll men någonstans kring 100, fullkittad.

Såg nu att Yamaha inte har någon utpräglad 125a enduro-modell. Vill jag ha en 125a så är det YZ-an som gäller men då behöver jag lägga till med lampor, hasplåt och sånt.

WR250 verkar vara vanlig för enduro och som har lagom med ork. Tyvärr är det ljudet från en 2t som jag längtar efter. En grön Kawa (2t) skulle vara underbart men ser inte så många som säljer dem längre. KTM har ett övertag....

100kg så behöver du nog egentligen styvare än original 450-fjädrar på 125an men och andra sidan misstänker jag att du inte kör så hårt att det egentligen blir ett problem.
Så jag tycker du kan börja där med 450-fjädrarna på 125an.

När du börjat få genomslag allt för ofta kan du skaffa styvare fjädrar. Kanske du lyckas träna bort några kg så att det löser sig självt.

100kg så behöver du nog egentligen styvare än original 450-fjädrar på 125an men och andra sidan misstänker jag att du inte kör så hårt att det egentligen blir ett problem.
Så jag tycker du kan börja där med 450-fjädrarna på 125an.

När du börjat få genomslag allt för ofta kan du skaffa styvare fjädrar. Kanske du lyckas träna bort några kg så att det löser sig självt.
Jag fick genomslag med original-fjädrarna i 450, det var varför vi stega upp 2 (eller3?) där.

Om jag köper en 125a så kan jag iaf testa. Tack för tipset.

Jag fick genomslag med original-fjädrarna i 450, det var varför vi stega upp 2 (eller3?) där.

Om jag köper en 125a så kan jag iaf testa. Tack för tipset.

:tummenupp
Jag misstänker att din förmåga och hastighet är sådan att det kunde ha räckt med mer olja i gaffeln och hårdare högfartskompression bak.

Men nu har du ju fjädrarna så börja med att sätta dom i 125an.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage