Så här under vintern är det lite lugnare med aktiviteterna i garaget (inte högst prioriterade av alla). Vill ju inte att det ska bli något halvdant så jag låter det vara så.
Brukar titta in där med jämna mellanrum och klappa lite på hojarna och fråga om allt är okej. Får inte så många svar men känslan säger att det står bra till.
I helgen åkte bakdäcket bort och jag tejpade om ekerskyddet på insidan av fälgen. Jag passade samtidigt på att lägga tillbaka en bricka och mutter på ventilens insida. Tydligen något jag missade sist jag var där och pillade. Tror vi hade en lite diskussion om detta här i tråden och kom väl inte riktigt fram till vad som gällde. Bricka och mutter på insidan, eller inte?
Jag har för mig att vi kanske kom fram till att de skulle vara där men just då var det troligen viktigare med körningen så det blev aldrig av att jag satte dit dem vid däckbytet. Nu är det iaf. rätt...
När man tar av och på däcken (samma eller nytt) så är det betydligt lättare att göra jobbet än, den där första bytet jag gjorde (och beskrev) här i tråden. Gör man det bytet oftare så sitter det inte så hårt. Jag kommer ihåg att jag böjde verktygen den gången. OMG.
Igår fick jag bort svingen och fn vad det inte doftade hallon om den. Jag har inte haft ur den sedan köpet och tänkte att det kanske var lika bra när jag ändå håller på där bak. Jag har ju smörjt upp länkage och annat sedan tidigare och ville få det här gjort så allt baktill är i ordning tills körningen kommer igång igen.
Trodde nog att axeln skulle sitta hårdare än vad den gjorde och fick ur den med ett don och lite knackande. Torkade rent den och kände att det hade ärgat lite skit på den. Satte upp den i skruvstädet och tog bort det med smärjelduk. Smörjde sedan in den med fett och testade att sätta dit den igen men gick bet eftersom det förmodligen är lika skitit i hålen. Kom inte längre än så den här gången och planen är att svänga förbi Biltema och köpa det där propelleraxelfettet som ni nämnde.
Så här års verkar det tyvärr inte finnas så många banor öppna för träning. Är det bara, typ Östra som det går att köra på nu?