Vad rekommenderar KTM:s ingenjörer då som du refererar till?Jag har inte heller påstått att du påstår detta utan skrev vad han säger.
Man skriver "höga varvtal vid kall motor minskar motorns livslängd - värm alltid upp motorn på lågt varvtal", vilket inte har att göra med hur man värmer upp motorn utan syftar på är att förhindra personer från att starta hojen och direkt börja köra iväg på höga varvtal eftersom det kan leda till nypt kolv, då kolv och cylinder expanderar olika snabbt.
Vad tror du händer när du ger gas när ECU:ns kallstartarmapp redan ger en fetare blandning? Jo, motorn får då ännu fetare blandning som över tid leder till tändstiftproblem och oljeslam.
Det fungerar utmärkt att röka cigaretter också, men är det bra för kroppen? Nej. Om du röker får du inte cancer med en gång. Men ge det några år eller decennier så är chansen stor att du får det. Samma är det med att värma upp motorn på fel sätt.
Men du gör självklart som du vill. Det är uppenbart att du tror dig vet bättre än KTM:s ingenjörer, det vittnar ju din anekdotiska bevisföring om.
Och varför står det inte i manualen om det nu är så livsviktigt?
