DUNLOP D-207 SPORTMAX, Någon som har testat?

Thundercat

Ringmärkt
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
En svart.
Är det någotn som har testat DUNLOP D-207 SPORTMAX?

Är det rejsdäck? Touringdäck? Om det är någon som vet något om de däckan skriv gärna det här.

Tack på förhand! :bow

Jag kör med dessa däck.

Har kört dryga 500mil i år me dessa däck och det är mycket kvar, speciellt på höger sida :( .

Det dumma är att de är lite halkiga när det är kallt på morgonen men annars så har de funkat bra även om jag är en nybörjare :tummenupp .

:hej

Jag kör sådana på min hoj R1á, kanon grepp å stadiga som...fn.
Har nyss bytt bakdäcket som gick^^^427(hårda)mil.
427mil är rekord på bakdäck för mig iaf, max200mil på div däck jag provat förut.
Dock så vart det en felbeställning så det blev ett D207 RR men det funkar minst lika bra men antagligen blir det inte så många mil på det :p

Så köp å var nöjd/ 1850:- gav jag för ett bakdäck

eller köp helt nya däck av mig för 2500kr Bridgestone Battlax BT 012ss.......

D207

Satte på D207 bak och D207 RR fram.
Slutade abrupt efter en vecka med en läskig lowsider i en rondell i Mölndal. (Konstigt att man alltid kör så fort i rondeller med en motard) Har kört en hel del hoj och testat många däcksmärken (Är i branschen) och har aldrig upplevt nåt liknande förr. Framdäcket bara försvann....... Innan har man ju oftast känt att det börjar släppa......Möjligtvis är det som så att RR däcket behöver värmas först men jag had ekört i mer än en timme så.
Jag gillade dom inte efter det......

Thundercat skrev:
Jag har inte råd att lägga 2500 på ett däck nu... letar billigare alternativ.
Jag har en uppsättning D 207 som det är 1.5 mm kvar på, du kan få dom för 300 spänn eller 500 monterat och klart om du gasar ner till Skåne, dom är säker helt slut när du kommer hem till Jätteborg igen men du får ju ut å toura iaf :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Jag har en uppsättning D 207 som det är 1.5 mm kvar på, du kan få dom för 300 spänn eller 500 monterat och klart om du gasar ner till Skåne, dom är säker helt slut när du kommer hem till Jätteborg igen men du får ju ut å toura iaf :tummenupp

Det var ju en skitbra idé! :tummenupp

Vad ska jag köra på när jag kommer hem då? :(

Fast om jag köper de så får jag ca 1,3 mm mer mönster än vad jag har nu.... :fakta

Har D 207 RR

Tjena!
Jag har D 207 RR på min R1:a.Det är rätt schyssta och bara haft känn att det släppt 1-2 gånger.Dock behöver de värmas upp lite mer fick jag tipset av däck killen.
Dock tyckte jag de dunlop däcken som satt på orginal när jag köpte hojen ny...vad det nu var för dunlop däck var kanon.
Annars har jag inte testat så mye bland däck.
Mvh Peter R1 racer

Thundercat skrev:
vad tyckte du om att köra på dem? Är det bra däck?
Dunlopperna är bättre än Rennisar när det regnar, mera mönster på sidorna, men Rennisar råkkar i torrföre när dom är varma.

1.5 mm räcker ca 150 mil i touring tempo, men har du 180/120 på missen?

Dom satt orginal på min... höll i 800mil!
Men några bra räjsdäck är det inte.. då ska det vara Sportmax RR/GP

Nackdelen med vanliga 207 är ju att det är ett dual compound, hårt i mitten och lite mindre hårt på sidorna. Svårt att få någon vettig respons från däcket. 207GP och 208 är väl lite mer förutsägbara.

Jag har precis krängt på D208 (ej GP) Och de känns kanon. Innan hadde jag Michelin Pilot Sport som också funkade bra (ca 300mil bak). Piloterna var väl lite kvickare att slänga från sida till sida men D208 känns stabilare väl med nerlägg.

En polare (Med rejält nedslitna knäpuckarpuckar och gärna 290 på mätarn) har en D207(vanliga F ) uppsättning på och han klagar inte = Bra betyg!

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!