Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
VFRGUBBEN skrev:Till någon som har erfarenhet.
Monster 750 vs. 620 ie är det stor skillnad på klipp?
Eller gör insprutningen på 620 ie i kombination med 6 vxl. låda att skillnaden är marginell.
Biturbo skrev:Öööh.. Hyffsat ointressant..
Ducati köper man väl bara för att posa vid korvmojen iaf....

VFRGUBBEN skrev:Att du orkar läsa och svara i alla fall, imponerande!![]()
-dB_mike skrev:och värsta literhojen köper man för att folk skall tro att man kan köra.
Eller gör insprutningen på 620 ie i kombination med 6 vxl. låda att skillnaden är marginell.
elwe skrev:Det dräller inte av korvmojar på små slingriga vägar, där, där Duccarna trivs bäst. Har någon kört om dig eller vad är problemet?

Här i Halmstad? Röd SS i.e.? Årsmodell? Köpt på Halmstad Gustav?Maax skrev:Ducce 750 ss ie är den ballaste hoj jag ägt.....bra vrid trots låg effekt, gillar det låga varvet i lite högre farter.
Börjar vänja mig vid att inte glömma att lägga i högsta växeln nu, är så van vid att varvet är på yl-nivå på radfyror i högre hastigheter så jag blev alltid like förvånad när jag hittade en växel till![]()
Bergstadig, inget onödigt skit någonstans som lägger på vikt.....för att inte snacka om ljudet( har kortade o lagom rensade orginal burkar )
![]()
Teddan skrev:2002 kom 750 Monster med insprutning (dvs 750 ie), dubbla skivor fram och varvräknare, som en 620 i komponentväg fast med lite mer motor (dock fortfarande 5växlad låda).
(Dark-modellen är gamla varianten med fuggar och sånt...)

Zee skrev:Du är ju den killen som va med i Bike för inte så länge sedan! Grym båge.![]()
amullo skrev:750 med insprut får ytterligare några fördelar jämfört med 620´n, men har även en dyrare försäkring.
Zee skrev:Nej det är inte stor skillnad. Skillnaden ligger väl i att 750 kanske har starkare mellanregister. Båda har ca 65 kusar och lika mycket Nm på baktofflan.
Om du vill ha kåpor på hojen är Monster i stort sett en indentisk hoj med Supersport, även om man hänger mer på styret på den senare.
Hojtypen är väldigt lättkörd och lär du dig köra kan du hänga 600cc r4 så länge det är kurvigt!
![]()
Min f.d. SS 750 i.e. En underbar hoj o köra!

Zee skrev:Är du säker på det (du pratar Monster nu va?)?
Jag vet att SS 620 ie och SS 750 ie ligger båda i samma försäkringsklass (5:an). För de bolag som har kvar en sådan indelning dåro..
Chronic skrev:I stort sett samma hoj? Njaaa.....Annan ram och sving till att börja med![]()
amullo skrev:Jag har hört skillnader på försäkringspriser mellan dessa modeller, men det kan ju lika gärna bero på vem som har hojen och var man bor, men 620´n har oftast legat lägre än 750´n.
Men svära på det skall jag INTE göra, då jag inte kollat det med alla försäkringsbolag. Tydligen skall dock tennant gilla Ducati Monster (enl. uppgift)
|
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa
Det händer en hel del när d... |
|
|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |