Du där på rosenhill

Status
Ej öppen för fler svar.
Jörgen Karlsson skrev:
2496116 Supertrapp har ju rekommenderad konfig till motorer som är original. När man trimmar en motor så provar man sig fram:
För lite motstånd ger oftast hög toppeffekt men förstör inte sällan vridet i mellanregistret. Så väl i bromsbänken kan man tex börja med en uppsättning som ger lågt motstånd (många brickor). Sedan tar man bort brickor och noterar förhoppningsvis hur mellanregistert tar sig alltmer. Man slutar ta bort brickor när man ser att toppeffekten börjar sjunka.

Men det är förstås bara en parameter ev många. Avgasrörets längd och diameter är en annan. Luftburkens volym och design, Samt förstås bränsleblandning och tändkurva. Det gäller att lägga upp smarta testkombinationer innan man börjar att köra i bänken, annars blir det många "prov utan värde" sas.

/J

Om jag fattat rätt,för öppet flöde och man tappar hk.

Lord Adrian skrev:
2496122 Nu önsketänker du igen...;) Chaps är såna där "överdragsbyxor" i läder som som rodeocowboys har....
Haha! Snart är jag heeelt säker på att du är eller har varit SLM:are :rofl
Kan se dig framför mig, dyka upp på åskbocken på lördagskörningen i chaps only och kedjor och grejer!! :hihi

StephanD skrev:
2496131 Om jag fattat rätt,för öppet flöde och man tappar hk.

Rätt rörlängd och en öppen megafon ger mest toppeffekt på en 4T sugmotor, så tråkigt är det faktiskt. Det är därför det låter så hysteriskt om Formel1-motorerna tex. Men om man pratar mellanregister så har du rätt. Det är därför det sitter sk exupventiler på moderna hojar. Man kan då både äta och behålla kakan: större motstånd i mellanregistret och på delgas och öppnare flöde på höga varvtal och fullgas.

Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2496137 Haha! Snart är jag heeelt säker på att du är eller har varit SLM:are :rofl
Kan se dig framför mig, dyka upp på åskbocken på lördagskörningen i chaps only och kedjor och grejer!! :hihi
.

:wiggle Läder är...skoj:brynad;)

Lord Adrian skrev:
2496140 :wiggle Läder är...skoj:brynad;)

Det kan jag hålla med om. Goretex är iaf lite för mycket Ellos tycker jag :hihi.
Nu måste jag binga. Hoppas du har ett lungt pass framför dig om du är på jobbet!

/J

Få se om jag har förstått det här nu då..

Jörgen Karlsson skrev:
2496116 Supertrapp har ju rekommenderad konfig till motorer som är original. När man trimmar en motor så provar man sig fram:
För lite motstånd ger oftast hög toppeffekt men förstör inte sällan vridet i mellanregistret. Så väl i bromsbänken kan man tex börja med en uppsättning som ger lågt motstånd (många brickor).
/J
Så om det är end caps så gäller ovanstånde alltså :va

Lord Adrian skrev:
2496109Inte på end caps...assless chaps,
däremot....;)
Och på assless chaps är det då inte effekten som är viktigt, utan snarare tätheten då den direkt påverkar kompressionen? :rolleyes:

Fast vrid i mellangärdet och köra i bromsbänk verkar lite avancerat. Typiskt 08:or, ni ska alltid skryta med att ni har kommit längre en oss på landsbyggden, vi får fortfarande nöja oss med att provköra allt på sågbocken i vedbon :D

IronMike skrev:
2496149 Nog är det skoj...meen :rolleyes:

Peter Pan luvan i latex ät lite i bizzaraste laget...:hihi:crash

Jörgen Karlsson skrev:
2496145 Det kan jag hålla med om. Goretex är iaf lite för mycket Ellos tycker jag :hihi.
Nu måste jag binga. Hoppas du har ett lungt pass framför dig om du är på jobbet!

/J

Suss gott, Kamrat Karlsson!

Last edited:
Finnepinnen skrev:
2495100 Tjenare

Snackade i tisdags med någon på rosenhill vid 4-5 tiden, en man i 40 års åldern. Som hade gulsvart skinställ och en blå motorcykel, Yamaha lite större modell. Grått hår och såg allmänt sportig ut.

Om du läser detta PMa mig :P

//Peter
Asså jag kan inte släppa första inlägget :hihi

1, gul hoj (lite ghey)
2, sitter lite ghey'igt på hojen
3, "en man i 40 årsåldern" (medan trådskaparen är runt 16)
4, "hade gulsvart skinnställ" - alltså, han likna trådskaparen vars hoj är gul + skinnställ svart
5, "yamaha lite större modell" - jovisst, "lite större modell" har man ju hört
6, han som du blev fäst vid hade "grått hår och såg allmänt sportig ut"
7, kombinationen ovan, samt trådskaparen tyckte han såg sportig ut, i komb med 40 år, grått hår, större modell etc
8, "PMa mig"
9, "PMa mig + :P" ....alltså :P = skickar sig i mungipan - modell större, äldre man, sportig, grått hår, gul/svart...

:rolleyes:

Listan kan göras lång raring ... finns det något som inte talar för manlig kärlek vid första ögonkastet? Det är helt ok att komma ur garderoben, vi stöttar dig pojken.

Finns en kille på hela sh som klivit ur garderoben.. av typ 27,000 medlemmar. Varav säkert 25,000 medlemmar är killar. Enl rfsu är ca 7% av alla män homosexuella, har jag hört, alltså borde det finnas 1750 homosexuella män här.

:pannkyss

ps, OBS jag e inte gay trots mina hardcore bilder en bit ovan lr förra sidan....

IronMike skrev:

Nä, jag kom ihåg att skinnställsbilden dök upp här på SH eller något annat forum. Sedan lyckades någon hitta länken till gubbens hemsida där han poserade i alla tänkbara läderutstyrslar med konstant vrålstånd. Jag eftersökte sidan i en annan tråd men folk verkade inte veta vad jag talade om :( Tror att trådskaparen skulle få många sköna timmar med den sidan. Det är naturligvis ingen slump att han bor i Gubbängen heller...

Last edited:
Strömma skrev:
2496153 Få se om jag har förstått det här nu då..

Så om det är end caps så gäller ovanstånde alltså :va

Och på assless chaps är det då inte effekten som är viktigt, utan snarare tätheten då den direkt påverkar kompressionen? :rolleyes:

Fast vrid i mellangärdet och köra i bromsbänk verkar lite avancerat. Typiskt 08:or, ni ska alltid skryta med att ni har kommit längre en oss på landsbyggden, vi får fortfarande nöja oss med att provköra allt på sågbocken i vedbon :D

Åh Herre gud...jag kunde fan höra banjoaccord i huvudet när jag läste det där.:skrämd:D :arsele

Lord Adrian skrev:
2496122 Nu önsketänker du igen...;) Chaps är såna där "överdragsbyxor" i läder som som rodeocowboys har....

Fan Lorden... du är en sån däringa expert på det här va...:va

IronMike skrev:
2496102 Jag har en hel bildserie :( :wiggle :rodnar

http://www.pixbox.se/alb_show_id158208_page0.html

har massor fler... somliga inte helt rumsrena :rolleyes:

Precis vad jag behövde såhär på morgonkvisten för att komma igång! :tummenupp "Garva läppen av sig" är bara förnamnet...! :rofl :D :rofl
Tack, jag kommer att gå med ett smajl resten av dagen o fnissa lite för mig själv! :hihi

Fram med dom bara, vill se dom "inte helt rumsrena"!!! :yoparty

:)

Snail_shell skrev:
2496069 :rofl :rofl :rofl

Lorden!!
En själa broder..

Du med dina spädgrisar och Dr bike med bromstrummor..

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
Fan jag döör

:D

Jaaa, haha, vaf.. det finns SÅÅÅ mycket mekanisk porr att gotta sig åt!
Bara gå in på Ace Cafe´s hemsida och dregla över handknackade aluminiumtankar, blanka som hundollon i månsken...osv *det var bättre förr-kommitte´n har vaknat* :D

Mitra skrev:
2496361 :rofl :rofl :rofl

Varför gick jag in och började läsa!? :va
Kommer ju att få svårt att sova nu efter alla skratt :D
Ska du sova NU??? :confused: Klockan är ju bara "har-nyss-kommit-till-jobbet-och-har-hela-arbetsdagen-framför-mig"! :tummenupp

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey