Du där på rosenhill

Status
Ej öppen för fler svar.
StephanD skrev:
2495969 OK, jag ska genast sluta med :fyllisar och raka :arsele , klarar jag mig då??
RAKA :arsele !?!På en skala, hur gay var inte det då? :rofl
//Tobbe

Jörgen Karlsson skrev:
Det är för kort, ger fortfarande utrymme för en uppercut :fakta
//Tobbe

Stackars trådstartare....
Men nu, eller för ett väldigt långt tag sedan så kan du se denna tråden som oräddningsbar. :tungan
//Tobbe
 
Last edited:
Haha, denna tråden räddar ju en trist natt på jobbet, ser bilder från kapten klänning framför mig.

"500 liter rakt upp i mumindalen, då gör det ont":rofl
 
Klart "skön" tråd alltså, och inga missuppfattningar nu va :rolleyes:

Skönt att ni "kör" med raka "rör" iaf :tummenupp

:corn
 
Strömma skrev:
2496018 Klart "skön" tråd alltså, och inga missuppfattningar nu va :rolleyes:

Skönt att ni "kör" med raka "rör" iaf :tummenupp

:corn
Lägg ner, det där var tarvligt.... mina popcorn är slut. Ni män är alla likadana :gråta
//Tobbe
 
tobbeviking skrev:
2495985
Stackars trådstartare....
Men nu, eller för ett väldigt långt tag sedan så kan du se denna tråden som oräddningsbar. :tungan
//Tobbe

Haha lungt, lätt skönaste "missförståndet" sen jag joinade :P kör på.

Asså den där killen med tasken i avgasröret går ju verkligen in för sin sak :tummenupp

creeds till fetischisten :P
 
Last edited:
Dr.Bike skrev:
2495362 Var det nån som sa trådekerhjul, Akrontfälgar..., Grimecatrummor stora som hattaskar? Megafoner? RIKTIGT sugmotortrim!? Oh...oh...I´m comi´n! :drool

:rofl :rofl :rofl

Lorden!!
En själa broder..

Du med dina spädgrisar och Dr bike med bromstrummor..

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
Fan jag döör

Jörgen Karlsson skrev:
2495583
(Du läser ju som fan läser bibeln! ) :tungan

Han läser inte..
Han kopierar in all text i ett voice program i datorn spom läser upp det för honom..

Sen gör han motsvarande när det skall in ett nytt inlägg..
Det är därför det ibland... nej! Alltid blir sånna grodor.. :D
 
Last edited:
IronMike skrev:
2496062 Jag fick en del sot efter mitt micron-rör :crash :brinnerup vad gör dom där brickorna :va


Hahaha :notme

Haha, hur i h-v kommer man på att doppa snabeln i avgaspipan.:1pajas
Nog för att jag inte är helt 100 men det tar fan priset:D
 
IronMike skrev:
2496062 vad gör dom där brickorna :va

Med antalet brickor kan man reglera avgasmottrycket och finna ut det bästa i bromsbänk. Ju fler brickor desto lägre mottryck men också högre ljud. På besiktningen går jag ned från 24 till 4 brickor! :hihi.
Det finns även öppna end-caps med olika håldiametrar ;)
 
StephanD skrev:
2496083 Haha, hur i h-v kommer man på att doppa snabeln i avgaspipan.:1pajas
Nog för att jag inte är helt 100 men det tar fan priset:D
Jag har en hel bildserie :( :wiggle :rodnar

http://www.pixbox.se/alb_show_id158208_page0.html

har massor fler... somliga inte helt rumsrena :rolleyes:

Jörgen Karlsson skrev:
2496090 Med antalet brickor kan man reglera avgasmottrycket och finna ut det bästa i bromsbänk. Ju fler brickor desto lägre mottryck men också högre ljud. På besiktningen går jag ned från 24 till 4 brickor! :hihi.
Det finns även öppna end-caps med olika håldiametrar ;)
Okej, då är jag med =)
 
Last edited:
Jörgen Karlsson skrev:
2496090 Med antalet brickor kan man reglera avgasmottrycket och finna ut det bästa i bromsbänk. Ju fler brickor desto lägre mottryck men också högre ljud. På besiktningen går jag ned från 24 till 4 brickor! :hihi.
Det finns även öppna end-caps med olika håldiametrar ;)

Det där inlägget formligen dryper av dolda sexuella anspelningar. Phulquotespotentialen är så enorm att min hjärna gav blankskärm...:hihi

Strömma skrev:
2496104 Vilket är bäst då, att mäta eller prova sig fram :va

Finns det ingen universal, typ "one size, fitz all"? :D

Inte på end caps...assless chaps, däremot....;)
 
Last edited:
Snail_shell skrev:
2496069 :rofl :rofl :rofl

Lorden!!
En själa broder..

Du med dina spädgrisar och Dr bike med bromstrummor..

:skrattaåt :skrattaåt :skrattaåt
Fan jag döör



Han läser inte..
Han kopierar in all text i ett voice program i datorn spom läser upp det för honom..

Sen gör han motsvarande när det skall in ett nytt inlägg..
Det är därför det ibland... nej! Alltid blir sånna grodor.. :D

Mamma sa alltid att jag var...speciell.:rofl
 
Lord Adrian skrev:
2496109 Det där inlägget formligen dryper av dolda sexuella anspelningar. Phulquotespotentialen är så enorm att min hjärna gav blankskärm...:hihi



Inte på end caps...assless chaps, däremot....;)

Du menar butplugg:D
 
Strömma skrev:
2496104 Vilket är bäst då, att mäta eller prova sig fram :va

Finns det ingen universal, typ "one size, fitz all"? :D

Supertrapp har ju rekommenderad konfig till motorer som är original. När man trimmar en motor så provar man sig fram:
För lite motstånd ger oftast hög toppeffekt men förstör inte sällan vridet i mellanregistret. Så väl i bromsbänken kan man tex börja med en uppsättning som ger lågt motstånd (många brickor). Sedan tar man bort brickor och noterar förhoppningsvis hur mellanregistert tar sig alltmer. Man slutar ta bort brickor när man ser att toppeffekten börjar sjunka.

Men det är förstås bara en parameter ev många. Avgasrörets längd och diameter är en annan. Luftburkens volym och design, Samt förstås bränsleblandning och tändkurva. Det gäller att lägga upp smarta testkombinationer innan man börjar att köra i bänken, annars blir det många "prov utan värde" sas.

/J
 
Lord Adrian skrev:
2496109 Det där inlägget formligen dryper av dolda sexuella anspelningar. Phulquotespotentialen är så enorm att min hjärna gav blankskärm...:hihi

Haha! Jag kan tänke mig hur du satt och slog dig själv på fingrarna som försökte sig på ansatser! Tack för den stora phulquote-nåden!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top