Doohan gör tummen ner för Biaggi

Masonit skrev:
Har inte tanken slått dig att motståndet saknades för Doohan var så överlägsen.

Jag som hela tiden trott att Rossi vann i så överlägsen still förra året pga hans underbara körning. Men det kanske bara berode på att Biaggi och Sete mfl kör så otroligt långsamt...

\Masonit
som jag sa, så står det i boken, läs den.
Efter att Rainey, Lawson , Schwantz, Gardner mfl, slutade så vart det ju ett generationsskifte i GP... Doohan hade det rätt ensamt på toppen, (vilken jag aldrig sagt att han inte va på) ett par år där.
Nu är klassen/bredden på förarna mycket hög.

och så är det såhär va, att diskutera "bästa föraren" med mig funkar inte som ni nu märkt, jag kommer alltid att hävda att kevin är den överlägset bästa genom tiderna, jag tycker till och med att Abe är bäst i startfältet idag, där ser ni, dum-envis... :4skrika :fatta!

Last edited:
R2 skrev:
...jag tycker till och med att Abe är bäst i startfältet idag...

I så fall kan man inte ta dig på allvar.

En lustig notering som tydligt visar den hejdlösa utvecklingen sedan Doohan slutade köra.

Kval på Mugello:

Doohan 1998: 1,53,282
Roberts 2001: 1,52,688
Gibernau 2004: 1,49,920

Intressant diskussion, men jag säger bara en sak:
Årets vinnare i MotoGP kommer att bli Sete. :Bugar

Strider skrev:
Du verkar vara en lättstött och sur typ.

Det skall bli kul att träffa dig i IRL och se att du inte är det!

Nypanik är väldigt lättstött, jag vågade mig in i hans tält en gång och fick genast en kopplingskorg kastad efter mig, akta er för honom!

Chris Ash skrev:
Jag tycker det är sakliga inlägg där ödmjukhet och kunnighet verkligen lyser med sin närvaro.
Jag tycker att det sitter en jävla massa experter här som har åsikter om allt, men är snabba att förkasta andras åsikter :rolleyes:

asså, för en amatör som jag.....
Har dock kollat på motoGP sen 90-91 nån gång, aldrig lärde jag mig nåt mer djupgående om förarna eller om sporten, men jag älskade o se på det:)9

Doohan, Schwantz från förr var mina favoriter....klart suveräna killar som körde Gryyyymt.

Idag är det Rossi som är överlägsen, samt att jag gillar kraschkungen Checa, han kör bra som fan när han lägger manken till.
Sete är oxo duktig och kör stabilt, Biaggi är en stropp dock som flashar för mycket än ser till att prestera.

My 2 cents

DucatiRacer skrev:
Om det bara är dom som har VM-titlar som är bra så innebär det att det kör runt ett stort gäng sopor varje tävling enligt dig. Jag håller inte med...

Har aldrig sagt att han är en sopa :va

Eftersom han inte har nån VM titel i stora klassen så är han ju inte den bästa. Han är ju alltid med bland de 3-4 i topp när säsongen är slut, men han saknar det lilla extra.

Felet med Biaggi är att han inte är konstant!
Snabb som &%¤# ibland, men alldeles för sällan för att hamna bland dom största.

Skulle Rossi vinna VM på Yamaha första året..då hamnar han nog överst på listan av dom största genom tiderna.

Nr:18 skrev:
Jag tycker att det sitter en jävla massa experter här som har åsikter om allt, men är snabba att förkasta andras åsikter :rolleyes:

"Biaggi är en sopa och tvitakt är snart historia"

"Hur kan man gilla tvitakt?"

osv osv.....

Tänk vad förvånad jag blev när du kommer och försvarar mannen bakom dessa inlägg........

Biaggi.......

Har också med strot intresse följt RR sedan slutet -80 och fortsätter....
Har också sett Biaggi och Rossi från det dom började åka 125 och fram tills nu.
Det som jag tycker är den stora skillnaden mellan dessa två är först och främst deras sätt att se på sin egen storhet.
- Rossi framhåller alltid teamets insats som avgörande....
- Rossi säger alltid "Jag valde fel däck..." de gånger det händer....
- Rossi uttrycker alltid sin respekt för sina medtävlares prestationer....

- Biaggi skyller alltid på teamet när det har gått lite si så där....
- Giaggi säger alltid "Teamet har inte hittat rätt inställning....
- Biaggi hör man alldrig säga annat än "Om jag hade lika bra material...."....

Att sen Rossi ALLTID lyckas få den maskin han grenslar att vara konkurrenskraftig......det gör honom till MÄSTARE i mina ögon...

Men som det alltid är i sådana häringa frågor.....inget race kan jämföras med nästa....och det handlar bara om personliga tyckanden.

KentW

Nog verkar Doohan ha svårt för Biaggi eftersom det inte är första gången han gör ett sådant här uttalande, men han har ju rätt, därom kan vi knappast tvista. Biaggi är inte tillräckligt jämn, säger han, och det fick vi återigen ett tydligt bevis på nu senast på Assen. Han hade inte en chans mot de tre på pallen ju. Visst är han värd att köra kungaklassen och det är en duktigt förare, men knappast en av de bästa.

Det är väl skillnad också på att vara bland de bästa genom tiderna, och att vara bland de bästa säsong för säsong?

Att säga att Biaggi inte är en otroligt bra förare, visar på bristande/obefintlig verklighetskontakt, bara löjligt att påstå något annat. Killen har aldrig kommit sämre än fyra totalt i de klasser han kört i på över tio år, och blivit tvåa tre år av sex i tyngsta klassen. Det är jämna, höga placeringar - och med det har han bevisat att han är en av de allra, allra bästa som kört hoj de senaste tio åren.

Kent W skrev:
Har också med strot intresse följt RR sedan slutet -80 och fortsätter....
Har också sett Biaggi och Rossi från det dom började åka 125 och fram tills nu.
Det som jag tycker är den stora skillnaden mellan dessa två är först och främst deras sätt att se på sin egen storhet.
- Rossi framhåller alltid teamets insats som avgörande....
- Rossi säger alltid "Jag valde fel däck..." de gånger det händer....
- Rossi uttrycker alltid sin respekt för sina medtävlares prestationer....

- Biaggi skyller alltid på teamet när det har gått lite si så där....
- Giaggi säger alltid "Teamet har inte hittat rätt inställning....
- Biaggi hör man alldrig säga annat än "Om jag hade lika bra material...."....

Att sen Rossi ALLTID lyckas få den maskin han grenslar att vara konkurrenskraftig......det gör honom till MÄSTARE i mina ögon...

Men som det alltid är i sådana häringa frågor.....inget race kan jämföras med nästa....och det handlar bara om personliga tyckanden.

KentW

KentW – som i Kent Wyren på Eurosport?

naugas skrev:
Det är väl skillnad också på att vara bland de bästa genom tiderna, och att vara bland de bästa säsong för säsong?

Att säga att Biaggi inte är en otroligt bra förare, visar på bristande/obefintlig verklighetskontakt, bara löjligt att påstå något annat. Killen har aldrig kommit sämre än fyra totalt i de klasser han kört i på över tio år, och blivit tvåa tre år av sex i tyngsta klassen. Det är jämna, höga placeringar - och med det har han bevisat att han är en av de allra, allra bästa som kört hoj de senaste tio åren.

Håller med. Det är tex bara Rossi som har tagit fler VM-poäng än Biaggi de sex senaste åren. Skitkass förare, en ren sopa faktiskt. :rolleyes:

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...