Doohan gör tummen ner för Biaggi

Goodstuff skrev:
Håller med. Det är tex bara Rossi som har tagit fler VM-poäng än Biaggi de sex senaste åren. Skitkass förare, en ren sopa faktiskt. :rolleyes:

Såklart inte. Men en bedömning av Biaggi skulle kunna rymma "bristande jämnhet" utan att vara orättvis. Kanske också svag motivation.

Macho Woman skrev:
Visst är han värd att köra kungaklassen och det är en duktigt förare, men knappast en av de bästa.

Det där är väl bull? Han är ju tveklöst en av de bästa, men lika uppenbart heller inte bäst.

Nyteknik skrev:
Såklart inte. Men en bedömning av Biaggi skulle kunna rymma "bristande jämnhet" utan att vara orättvis. Kanske också svag motivation.
Bedömningen skulle också kunna rymma benämningen dumdryg idiot utan att man är orättvis.

valmers skrev:
Bedömningen skulle också kunna rymma benämningen dumdryg idiot utan att man är orättvis.

Och vad har det att göra med Biaggis kompetens att köra hoj?

Dohaan la av en och annan dryg kommentar under sina dagar också..

"You know these slow guys, they should just move out of the way, when we guys that are racing would like to pass them" Fritt ur minnet..

Skulle inte Rossi finnas hade Biaggi varit kungen i klassen med ett flertal VM i 500 i meritlistan - värt att tänka på för alla som klassar honom som en sopa.
Han är inte lika bra som Rossi men tveklöst en av de bästa i klassen.

oFFkeFF skrev:
Och vad har det att göra med Biaggis kompetens att köra hoj?

Dohaan la av en och annan dryg kommentar under sina dagar också..

"You know these slow guys, they should just move out of the way, when we guys that are racing would like to pass them" Fritt ur minnet..
Han är snabb, men bedövande tråkig. Inte en sladd, inget extra, bjuder noll på sig själv. Samt gnäller som en gammal kärring med ledgångsreumatism.

Den ignorerade svartflaggen är bland det mest intelligensbefriade jag sett inom RR.

valmers skrev:
Han är snabb, men bedövande tråkig. Inte en sladd, inget extra, bjuder noll på sig själv. Samt gnäller som en gammal kärring med ledgångsreumatism.

Den ignorerade svartflaggen är bland det mest intelligensbefriade jag sett inom RR.
Kan inte annat än hålla med. Han är duktig, inget snack, men om alla andra förare i MotoGP körde/agerade som han skulle publikintresset falla med sisådär 90%.

valmers skrev:

Bjuder på sig själv i jämförelse med vilka då? Är Gibernau så mycket mer "publikfriande"? Barros? Som nog är ännu tystare av sig..
Biaggis 500-wheelie över mållinjen är nog den mest publikfriande grej jag sett so far..
Vad gäller gnällandet, sätter jag nog dig i en högre liga än biaggi ;)

No1 skrev:
Vilket gör att han INTE kan sättas i samma rum som Rossi, Dohan, Rainey mfl... ;)

Han har nog ALDRIG klassats som sopa i bland världens experter!!! men han har heller aldrig placerats i bland dom absolut bästa gemnom tiderna i tungvikts klassen!!!

No1...

Det räcker ju enligt en del knappast med att bli världsmästare för att vara en av de bästa.
Men solklart är ju att Biaggi inte tagit en titel ännu, men ALLTID varit med i toppen och slagits, han har kört ifrån Doohan, han har kört ifrån Rossi, han har väl egentligen gjort allt utom just vunnit 500/moto-gp-titeln.

No1 skrev:
Vilket gör att han INTE kan sättas i samma rum som Rossi, Dohan, Rainey mfl... ;)

Han har nog ALDRIG klassats som sopa i bland världens experter!!! men han har heller aldrig placerats i bland dom absolut bästa gemnom tiderna i tungvikts klassen!!!

No1...

Va bra!!!! Då vet jag!!! Tack!!!

oFFkeFF skrev:
Bjuder på sig själv i jämförelse med vilka då? Är Gibernau så mycket mer "publikfriande"? Barros? Som nog är ännu tystare av sig..
Biaggis 500-wheelie över mållinjen är nog den mest publikfriande grej jag sett so far..
Vad gäller gnällandet, sätter jag nog dig i en högre liga än biaggi ;)
Gibernau och Barros har väl ungefär 314 gånger mer spektakulär körstil än herr 250-tråkkörstil. Gnället på Honda när han efter år av gnäll fick en RC211V är fanimej det mest patetiska jag hört. Han vet att han är en loser i MotoGP-klassen, han vet att hans bästa tid ligger bakom honom, han vet att han aldrig kommer att vinna VM. Underbart att se paniken i hans blick nu när han inte har något att skylla på längre.

valmers skrev:
Gnället på Honda när han efter år av gnäll fick en RC211V är fanimej det mest patetiska jag hört. Han vet att han är en loser i MotoGP-klassen, han vet att hans bästa tid ligger bakom honom, han vet att han aldrig kommer att vinna VM. Underbart att se paniken i hans blick nu när han inte har något att skylla på längre.

Gnäller han? På sin hemsida öser han lovord över teamet, sina mekar och Hondan. :confused:

Nope!

Nyteknik skrev:
KentW – som i Kent Wyren på Eurosport?

Icke sa Nicke!

Bara en som tittar på Eurosport......och som lyssnat på, vadhannuhetersomgillarBiaggiöveraltannainomMotoGp,
som äntligen kommit till en punkt när han SER hur bra Rossi egentligen är.

Tyvärr tror jag inte vi får se Rossi så länge till i MotoGp....efter den här säsongen finns nog inte mycket till utmaning kvar för honom.
Däremot har ju Ferrari visat intresse för honom....kanske också säger en del om honom som förare....vid testet han gjorde var han bara 3sek?, tror jag,
långsammare än Micke.

KentW

Ett exempel på Biggais "gnäll" på Honda.

"Honda gave us massive support in Assen, doing some great work after qualifying, giving me confidence for the race and demonstrating that, with collaboration, even the most difficult situations can be resolved," said Max

"This is what gives me a big lift to be able to take on the Rio race in confident mood."

Last edited:
Kent W skrev:
Tyvärr tror jag inte vi får se Rossi så länge till i MotoGp....efter den här säsongen finns nog inte mycket till utmaning kvar för honom.
Däremot har ju Ferrari visat intresse för honom....kanske också säger en del om honom som förare....vid testet han gjorde var han bara 3sek?, tror jag,
långsammare än Micke.

KentW

Rossi har ett tvåårskontrakt med Yamaha så än är det inte slut.

Gnället

Oro skrev:
Gnäller han? På sin hemsida öser han lovord över teamet, sina mekar och Hondan. :confused:

Brukar du inte lyssna på intervjuerna efter racen......?

Kort samanfattning av en "after race" intervju, efter vilket race som helst, med Biaggi:
- Däcken var fel.........
- Inställningar var fel........
- Väntar på samma delar som de andra har.......

Kort samanfattning av en "after race" intervju, efter vilket race som helst, med Gibernau:
- Tufft race.......
- Roligt race......
- Teamet gjorde en perfect insats....
- Däcken fungerade mycket bra....
- Tyvärr räckte min insats inte till....men nästa race...

Skillnad.......uppenbar!
Gnäll....tycker jag absolut!

KentW

valmers skrev:

Du kan nog hitta kommentarer från ALLA förare när de inte är nöjda med hojen, till och med Rossi, Barros, Hayden. De fighterna som Biaggi hade i början av säsongen med Rossi gav hopp om att det skulle bli fler fighter mellan de två, och det tror jag fortfarande det kommer bli, biaggi är ruskigt vass på en del av de banorna som fortfarande ska avverkas..
Biaggi har också kritiserat sig själv(även om det inte direkt är vanligt).

Att du inte gnäller på Barros? Menar den killen har kört i stora klassen sen fanken slutet av 80-talet eller om det var början på 90-talet, utan att vinna en enda titel...

Kent W skrev:
Brukar du inte lyssna på intervjuerna efter racen......?

Kort samanfattning av en "after race" intervju, efter vilket race som helst, med Biaggi:
- Däcken var fel.........
- Inställningar var fel........
- Väntar på samma delar som de andra har.......

Kort samanfattning av en "after race" intervju, efter vilket race som helst, med Gibernau:
- Tufft race.......
- Roligt race......
- Teamet gjorde en perfect insats....
- Däcken fungerade mycket bra....
- Tyvärr räckte min insats inte till....men nästa race...

Skillnad.......uppenbar!
Gnäll....tycker jag absolut!

KentW

Tja, det var ett extremt åskmoln som vandrade runt i assen efter racet.. Han verkligen bet sig i läppen för att inte säga vad han tyckte..
Tycker ärlighet är roligare, även om det kan finnas två sanningar, d.v.s vad föraren själv tycker och vad som kanske hände i verkligheten..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...