Doohan gör tummen ner för Biaggi

Goodstuff skrev:
Ett exempel på Biggais "gnäll" på Honda.

"Honda gave us massive support in Assen, doing some great work after qualifying, giving me confidence for the race and demonstrating that, with collaboration, even the most difficult situations can be resolved," said Max

"This is what gives me a big lift to be able to take on the Rio race in confident mood."
Biaggi is angry that his Camel Honda team have made changes to the bike so close to the start of the season, two months after similar changes were made to the factory Hondas.

"They [Honda] gave us new parts just three weeks before the start of the season. If they had been good, fine, but they created many more problems! It's not acceptable to discover these problems just ahead of the start of the Championship, unacceptable for a rider who is trying to win! I am crestfallen, truly crestfallen."

"They gave these advances to the factory team more than two months ago. Their riders [Alex Barros and Nicky Hayden] have had all that time to make them work properly. They clearly have a big advantage over satellite teams like mine that have only been given the parts right before the start of the season."

"It's not a single problem, but three! Vibrations, power transfer and lifting under acceleration. At the limit I could put up with one of those but all three, you can imagine!"

"When you have one, two, three problems, how can you put hope to put yourself at the front? Where will I be after two or three races? The Yamaha is much better."

oFFkeFF skrev:
Du kan nog hitta kommentarer från ALLA förare när de inte är nöjda med hojen, till och med Rossi, Barros, Hayden. De fighterna som Biaggi hade i början av säsongen med Rossi gav hopp om att det skulle bli fler fighter mellan de två, och det tror jag fortfarande det kommer bli, biaggi är ruskigt vass på en del av de banorna som fortfarande ska avverkas..
Biaggi har också kritiserat sig själv(även om det inte direkt är vanligt).

Att du inte gnäller på Barros? Menar den killen har kört i stora klassen sen fanken slutet av 80-talet eller om det var början på 90-talet, utan att vinna en enda titel...
Om vi säger så här, Barros har kanske liiiite annorlunda framtoning än jag-ska-vinna-jag-är-bäst-fast-jag-har-dålig-materiel-fjanten från Rom.

valmers skrev:
Biaggi is angry that his Camel Honda team have made changes to the bike so close to the start of the season, two months after similar changes were made to the factory Hondas.

"They [Honda] gave us new parts just three weeks before the start of the season. If they had been good, fine, but they created many more problems! It's not acceptable to discover these problems just ahead of the start of the Championship, unacceptable for a rider who is trying to win! I am crestfallen, truly crestfallen."

"They gave these advances to the factory team more than two months ago. Their riders [Alex Barros and Nicky Hayden] have had all that time to make them work properly. They clearly have a big advantage over satellite teams like mine that have only been given the parts right before the start of the season."

"It's not a single problem, but three! Vibrations, power transfer and lifting under acceleration. At the limit I could put up with one of those but all three, you can imagine!"

"When you have one, two, three problems, how can you put hope to put yourself at the front? Where will I be after two or three races? The Yamaha is much better."

Är dte gnäll? eller beskrivning på ett problem?

valmers skrev:
Om vi säger så här, Barros har kanske liiiite annorlunda framtoning än jag-ska-vinna-jag-är-bäst-fast-jag-har-dålig-materiel-fjanten från Rom.

Ja, han brukar inte säga särskilt mycket alls..

Attityd.......

oFFkeFF skrev:
Tja, det var ett extremt åskmoln som vandrade runt i assen efter racet.. Han verkligen bet sig i läppen för att inte säga vad han tyckte..
Tycker ärlighet är roligare, även om det kan finnas två sanningar, d.v.s vad föraren själv tycker och vad som kanske hände i verkligheten..

Jag syftade inte på ETT race....utan i princip alla.......
Självkritik har alldrig varit "Kejsaren" av Rom's starka sida......inte ens under
den period när han verkligen var på topp....250 tiden.

KentW

Kent W skrev:
Brukar du inte lyssna på intervjuerna efter racen......?

---edit---

Skillnad.......uppenbar!
Gnäll....tycker jag absolut!

KentW

Hörde du inte Gibernau efter tex Catalunya där han konstant sa att Yamahan hade så mycket bättre "traction" än Hondan. Var inte det "gnälligt"?

oFFkeFF skrev:
Är dte gnäll? eller beskrivning på ett problem?
Eventuella problem kan man med fördel ta internt, i stället för att gnälla som en treåring i pressen. Lös problemen tillsammans, jobba åt samma håll, bit ihop. Fast hårt arbete och ödmjukhet tilltalar väl inte den begynnande flinten från Rom.

Kent W skrev:
Jag syftade inte på ETT race....utan i princip alla.......
Självkritik har alldrig varit "Kejsaren" av Rom's starka sida......inte ens under
den period när han verkligen var på topp....250 tiden.

KentW

Självkritik är något som saknas hos de flesta rr-förare... Även om Biaggi sticker ut lite ur mängden. Det gör honom knappast till en sämre förare eller föredetting..

valmers skrev:
Eventuella problem kan man med fördel ta internt, i stället för att gnälla som en treåring i pressen. Lös problemen tillsammans, jobba åt samma håll, bit ihop. Fast hårt arbete och ödmjukhet tilltalar väl inte den begynnande flinten från Rom.

Tänk lite på hur media fungerar...

valmers skrev:
Biaggi is angry that his Camel Honda team have made changes to the bike so
---edit---
Where will I be after two or three races? The Yamaha is much better."

Som du ser har han ändrat sig under resans gång. Dina citat är äldre än mina. ;)

valmers skrev:

Det är ju skrattretande barnsligt att sitta på sitt arsle i Sverige och anklaga en italiensk MotoGP-förare för flintskallighet och "fel" attityd.

Biaggi kan och ska vara just så gnällig och dryg han vill. Det kan aldrig vara fel. Om han var så värdelös och hopplös som en del gör gällande skulle han knappast köra för Honda, Sito Pons och Camel.

Skärpning!

:rolleyes:

Goodstuff skrev:
Som du ser har han ändrat sig under resans gång. Dina citat är äldre än mina. ;)
Han har sannolikt fått sig en åthutning; presskonferenserna har ju nästan varit gnällfria under rejssäsongen. Rädd om kontraktet kanske?

Nyteknik skrev:
Det är ju skrattretande barnsligt att sitta på sitt arsle i Sverige och anklaga en italiensk MotoGP-förare för flintskallighet och "fel" attityd.

Biaggi kan och ska vara just så gnällig och dryg han vill. Det kan aldrig vara fel. Om han var så värdelös och hopplös som en del gör gällande skulle han knappast köra för Honda, Sito Pons och Camel.

Skärpning!

:rolleyes:
Visst ska han det. VM vinner han aldrig ändå. Härligt.

valmers skrev:
Han har sannolikt fått sig en åthutning; presskonferenserna har ju nästan varit gnällfria under rejssäsongen. Rädd om kontraktet kanske?

Du kanske ska ta och kolla vad som sägs mellan tester, under längre perioder.. Ibland är han nöjd, ibland missnöjd.. Precis som alla andra.. Men visst, alla ska vara puttenuttigt gulliga och nöjda som Hayden när han nästan konstant är näst sämste Hondaförare..

oFFkeFF skrev:
Du kanske ska ta och kolla vad som sägs mellan tester, under längre perioder.. Ibland är han nöjd, ibland missnöjd.. Precis som alla andra.. Men visst, alla ska vara puttenuttigt gulliga och nöjda som Hayden när han nästan konstant är näst sämste Hondaförare..
Nej, första startled är ju uselt. Stenar i kylaren borde man kunna väja för.

Hayden går en ljus framtid till mötes, fjantflinten från Rom är på väg ut.

valmers skrev:
Nej, första startled är ju uselt. Stenar i kylaren borde man kunna väja för.

Hayden går en ljus framtid till mötes, fjantflinten från Rom är på väg ut.

Det är ju som sagt var oundvikligt.. Alla blir äldre, så även Hayden.
Biaggi hade däremot vunnit betydligt hårdare mästerskap än Hayden i motsvarande ålder..
Stenar i kylaren? Låter som dåliga ursäkter...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...