Doohan gör tummen ner för Biaggi

Hayden får jobba ordentligt för han är inne i en grym "sophomore jinx" som de säger i NHL. Bara Tamada efter sig i totalen duger inte för en HRC-förare. Han visar bra på träning men lyckas inte få ihop det till race. Tror Yamaha är nöjda med att de signade Melandri istället för Hayden som ju var "klar" först.

oFFkeFF skrev:
Det är ju som sagt var oundvikligt.. Alla blir äldre, så även Hayden.
Biaggi hade däremot vunnit betydligt hårdare mästerskap än Hayden i motsvarande ålder..
Stenar i kylaren? Låter som dåliga ursäkter...
Tja, säger det smack i kylaren och vattnet rinner ut, är det väl inte mycket mer att göra än att parkera?

Man kan ju värdera mästerskap olika. Frågan är om Hayden har mer nytta av sitt guld i AMA SB än Biaggi av sina i moppe-VM?

Sten i kylaren? Var det i Catalunya.

Träning är träning och race är race hette det väl för ett tag sedan? ;)

valmers skrev:
Tja, säger det smack i kylaren och vattnet rinner ut, är det väl inte mycket mer att göra än att parkera?

Man kan ju värdera mästerskap olika. Frågan är om Hayden har mer nytta av sitt guld i AMA SB än Biaggi av sina i moppe-VM?

Nytta och nytta? Det tog dem bägge till största klassen, men Biaggi har ju presterat alla resultat utom titeln, hayden ännu inte mer än en tredjeplats och några bra kval. Hayden kan nog mycket väl hamna i kylan ganska fort om han inte visar sig bättre än han gör nu.. Han har fått en inskolningssäsong redan.
Kan dock säga att Hayden mycket väl är värd sin vm-plats, men någon supertalang är han inte..

valmers skrev:

Häh, värdera du AMA SBK högre än 250-VM på nittiotalet, det passar nämligen in som handen i handsken bland ditt övriga skitsnack.

Flintskallighet, dryghet, idioti och allt vad du beskyller Max för....
Du är som en gammal pensionär med värmedyna och termos som går på bandymatcher och skriker dig hes och beklagar dig över alla idioter som åker omkring på plan.

Chris Ash skrev:
Häh, värdera du AMA SBK högre än 250-VM på nittiotalet, det passar nämligen in som handen i handsken bland ditt övriga skitsnack.

Flintskallighet, dryghet, idioti och allt vad du beskyller Max för....
Du är som en gammal pensionär med värmedyna och termos som går på bandymatcher och skriker dig hes och beklagar dig över alla idioter som åker omkring på plan.
Vi snackade om vilket man har mest nytta av, du vet tvåtaktarna är ju ett minne blott, så fyrtaktsracing kan ju vara en bra förberedelse för MotoGP.

Skitsnack? Jomenvisst, du är ju känd för att göra riktigt sakliga inlägg om Hayden, som handlar om Back Street Boys-frilla, mammas kille, fjolla und so weiter.

Jag lever åtminstone i nuet, till skillnad från vissa, som drömmer om svunna tvåtaktstider och hojar som står på muséum sedan två år tillbaka. Snacka om gammal pensionär som vägrar inse att utvecklingen går framåt.

Det är ju ganska vanligt med smädelser åt olika håll från olika håll angående vissa förares kunnande. Uppenbart är ju att man retar sig på vissa och inte på andra.
Dessutom tror jag consensus i detta ämne, eller i ämnet Kenny Roberts JR´s tramserier, är omöjligt. :D

valmers skrev:
Vi snackade om vilket man har mest nytta av, du vet tvåtaktarna är ju ett minne blott, så fyrtaktsracing kan ju vara en bra förberedelse för MotoGP.

Skitsnack? Jomenvisst, du är ju känd för att göra riktigt sakliga inlägg om Hayden, som handlar om Back Street Boys-frilla, mammas kille, fjolla und so weiter.

Jag lever åtminstone i nuet, till skillnad från vissa, som drömmer om svunna tvåtaktstider och hojar som står på muséum sedan två år tillbaka. Snacka om gammal pensionär som vägrar inse att utvecklingen går framåt.

Ja, AMA kommer säkert droppa fram en och annan talang till MotoGP.
Fast med tanke på hur få förare i AMA som åker fort, så kommer det nog dröja ett tag till. Som Jason DiSalvo som hör till den absoluta toppen i AMA, men inte kom bättre än 18-20 i 250-vm.. D.v.s det är serie på ungefär samma nivå som EM och knappt det.

Vad gäller utveckling, ja nu när man gick över till fyrtakt fick man ju snabbt bygga om kopplingarna till hightech slirkopplingar så att det gick att köra hojarna på banan, så nu tror jag inte tekniken skiljer så mycket från att köra tvåtakt, förutom att det är enklare.

De flesta förarna i motoGP kommer ju ändå från "stenåldern" d.v.s tvåtakt, och de flesta i toppen av MotoGP kommer just från tvåtaktsskolan. Skitsamma egentligen, man körde fyrtakt i gp redan på 60-talet..

valmers skrev:

Tvåtaktarna ett minne blott? Konstigt, sist jag kollade VM och körde SM så fanns det tvåtaktare på banan.

Lite skillnad på att kalla någon fjolla för att han gör fåniga jeansreklamer och verkar som hämtad ut ett stylat pojkband och att kalla någon för dumdryg flintskallig idiot.

oFFkeFF skrev:
Ja, AMA kommer säkert droppa fram en och annan talang till MotoGP.
Fast med tanke på hur få förare i AMA som åker fort, så kommer det nog dröja ett tag till. Som Jason DiSalvo som hör till den absoluta toppen i AMA, men inte kom bättre än 18-20 i 250-vm.. D.v.s det är serie på ungefär samma nivå som EM och knappt det.

Vad gäller utveckling, ja nu när man gick över till fyrtakt fick man ju snabbt bygga om kopplingarna till hightech slirkopplingar så att det gick att köra hojarna på banan, så nu tror jag inte tekniken skiljer så mycket från att köra tvåtakt, förutom att det är enklare.

De flesta förarna i motoGP kommer ju ändå från "stenåldern" d.v.s tvåtakt, och de flesta i toppen av MotoGP kommer just från tvåtaktsskolan. Skitsamma egentligen, man körde fyrtakt i gp redan på 60-talet..

Chuck Sorensen, AMA-mästare för något år sen, kvalade in som runt 30:e på Sachsenring har jag för mig....

Chris Ash skrev:
Lite skillnad på att kalla någon fjolla för att han gör fåniga jeansreklamer och verkar som hämtad ut ett stylat pojkband och att kalla någon för dumdryg flintskallig idiot.

Är väl ingen skillnad? Man baserar ett uttalande om en person på bilder i tv/tidningar och radio. Bägge är ju dessutom gjorda för att på något vis förlöjliga personen i fråga men på olika sätt.

Kurtis Roberts har verkligen satt fyr på MotoGP, inte bokstavligt menat då för det har han ju lyckats med. :hihi

Chris Ash skrev:
Tvåtaktarna ett minne blott? Konstigt, sist jag kollade VM och körde SM så fanns det tvåtaktare på banan.

1. Jodå, men här snackar vi MotoGP-klassen, som bekant.

2. Visst, Hayden är en fjolla, och Biaggi är en....fjolla. Måste vara skillnad? :va

valmers skrev:
Vi diskuterade vad som kan vara en fördelaktig bakgrund innan MotoGP.

Ser man till resultat so far, så har AMA producerat en tredjeplats i MotoGp genom Hayden, det på den bästa hojen i det bästa teamet. Sen man bytte till fyrtakt vill säga.
Bayliss producerade ju en del resultat förra året, men det är WSBK, och det från ett WSBK med riktiga superbikes.
Fast i stort sett så är topp10 placeringarna bokade av förare som kört i gp-cirkusen innan, d.v.s från 500, 250 och 125...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...