Dokumentär om Bush ikväll.

Markus skrev:
Ja, det kallas mobbing :gråta . (Eller heter det mobbning? :va )

Äh.. du ska inte ta det som mobbning.. är ju nästan smickrande att någon lägger så mycket tid och kraft på att konstant säga emot och angripa det mesta man någonsin lyckas skriva..
 
Harmon Rabb skrev:
Ni som följde dokumentären igår vad tyckte ni?

Jag tyckte produktionen var kannonbra gjord. Jag älskar när skit kommer fram i ljuset. Men det blir lite övertydligt när klippen mellan personerna är aldeles för korta och man vet inte vilka frågor de svarar på. Det blir liksom för uppenbart "produktion" av det hela så det blir lite svårt att tro på. Påminner extremt mycket om programmet om huruvida månlandningen var en komplott eller ej. Men det kanske var det som var syftet.
 
korvgubbe skrev:
Äh.. du ska inte ta det som mobbning.. är ju nästan smickrande att någon lägger så mycket tid och kraft på att konstant säga emot och angripa det mesta man någonsin lyckas skriva..

Jo, jag känner mig förföljd.
:hihi
Du leder dock inte motsägarligan, bara för att du fått ett uppsving under hösten.
 
Markus skrev:
1. Tvärtom tycker jag Bush gör det han säger att han ska göra. Beroende lite på vad du syftar på... Nordkorea och Iran? Ja, de borde invadera de länderna också.

Jag tycker att Sverige ska invadera Norge, Danmark och Finland så att det blir lite mer rättvist och demokratiskt. Lixom, Danskar har ju det så himla dejligt och Norrmännen badar i olja och finnarna kan supa. Det vill jag också!

Invadera suveräna stater för att införa ett "demokratiskt" statsskick?
Det argumentet hörde vi för 65 år sedan. När blev UN omdöpt till USA?

"Bush gör som han säger han ska göra"? Skicka en atombomb på Nordkorea? Skicka en atombomb på Iran? Ja för fan, lite spill måste man räkna med!

:tomten

Lixom, lägg ifrån dig spelkonsolen och tänk lite på egen hand för en gångs skull.
 
andersbrink skrev:
Lixom, lägg ifrån dig spelkonsolen och tänk lite på egen hand för en gångs skull.

Jag tror inte man kan säga att det är de som i alla fall försöker förstå amerikansk utrikespolitik som ska börja tänka på egen hand. Titta på svensk media så förstår du säkert att förhållandet faktiskt är omvänt, och ja - jag har noterat att du bott i USA.
 
"Det är ju helt otroligt att jag vann. Jag gick till val med ett program som var emot freden, välståndet och den sittande presidenten."

-George W Bush, den 14 Juni 2001

(När han talade med Göran Persson inför en kamera som han trodde var avstängd) :D
 
Jidetoft skrev:
"Det är ju helt otroligt att jag vann. Jag gick till val med ett program som var emot freden, välståndet och den sittande presidenten."

-George W Bush, den 14 Juni 2001

(När han talade med Göran Persson inför en kamera som han trodde var avstängd) :D

Har du källa på det där? Har jädra svårt att tro att han uttryckte sig på det viset.
 
NRA behöver mer pengar!


"For every fatal shooting, there were roughly three non-fatal shootings. And, folks, this is unacceptable in America. It's just unacceptable. And we're going to do something about it."?Philadelphia, May 14, 2001
 
Markus skrev:
Har du källa på det där? Har jädra svårt att tro att han uttryckte sig på det viset.

Okej, han kanske sa det på engelska... ;)

Citatet är publicerat i boken "Korkade vita män", skriven av Michael Moore.
Det står på en helt egen sida, innan förordet börjar.
Ett förord som är skrivet för den brittiska pocketupplagan.
Det skulle förvåna mig mycket om Michael Moore ljugit ihop det själv, speciellt eftersom han hävdar att det finns dokumenterat på film.
 
Jidetoft skrev:
Okej, han kanske sa det på engelska... ;)

Citatet är publicerat i boken "Korkade vita män", skriven av Michael Moore.
Det står på en helt egen sida, innan förordet börjar.
Ett förord som är skrivet för den brittiska pocketupplagan.
Det skulle förvåna mig mycket om Michael Moore ljugit ihop det själv, speciellt eftersom han hävdar att det finns dokumenterat på film.
Nej, Michael Moore ljuger ju aldrig.
 
Jidetoft skrev:
Det skulle förvåna mig mycket om Michael Moore ljugit ihop det själv, speciellt eftersom han hävdar att det finns dokumenterat på film.

Jag är helt övertygad om att det där är ren och skär lögn. Moore har hittat på förut, och det där låter för "bra" för att vara sant. Konstigt att de banden inte visats i Svensk tv om de nu existerar och uttalandet skedde i Sverige.
 
t-rex skrev:
NRA behöver mer pengar!


"For every fatal shooting, there were roughly three non-fatal shootings. And, folks, this is unacceptable in America. It's just unacceptable. And we're going to do something about it."?Philadelphia, May 14, 2001


Vad är det här nu för trams, mer lögner som påstås komma från Bush eller vad?
 
andersbrink skrev:
Jag tycker att Sverige ska invadera Norge, Danmark och Finland så att det blir lite mer rättvist och demokratiskt. Lixom, Danskar har ju det så himla dejligt och Norrmännen badar i olja och finnarna kan supa. Det vill jag också!

Invadera suveräna stater för att införa ett "demokratiskt" statsskick?
Det argumentet hörde vi för 65 år sedan. När blev UN omdöpt till USA?

"Bush gör som han säger han ska göra"? Skicka en atombomb på Nordkorea? Skicka en atombomb på Iran? Ja för fan, lite spill måste man räkna med!

:tomten

Lixom, lägg ifrån dig spelkonsolen och tänk lite på egen hand för en gångs skull.

Det var ett jävla liv både under första och andra världskriget om att USA skulle komma och dra sitt strå till stacken. Då fick de sina fiskar varma för att de inte gjorde något, nu får de skit för att de gör något. Kan inte vara lätt att vara USA, hur man än gör gör man fel.
 
Markus skrev:
Vad är det här nu för trams, mer lögner som påstås komma från Bush eller vad?

Nja, biten om NRA var min, men det finns en uppsjö med mer eller mindre trovärdiga citat från vår hjälte. Du kan ju inte säga annat än att engelska är en minst lika stor fiende till honom som Bil Ladin.
 
Chris Ash skrev:
Det var ett jävla liv både under första och andra världskriget om att USA skulle komma och dra sitt strå till stacken. Då fick de sina fiskar varma för att de inte gjorde något, nu får de skit för att de gör något. Kan inte vara lätt att vara USA, hur man än gör gör man fel.

Där har du helt klart en poäng!
 
t-rex skrev:
Nja, biten om NRA var min, men det finns en uppsjö med mer eller mindre trovärdiga citat från vår hjälte. Du kan ju inte säga annat än att engelska är en minst lika stor fiende till honom som Bil Ladin.

Det erkände han ju själv i senaste debatten, självdistans har han också den mannen. Han snackar med arslet ibland, men det har inget med hans politik att göra. Min personliga favorit är när han ska säga "IAEA" på en presskonferens vid hans ranch.

"Aj-aj-ii-... I mean Aj-äj-iii... no, I mean aj-aj-aj-iiiii, no I meant..."

Bil Laden, är det någon fiende till bilindustrin?
 
#Olsson# skrev:
Jag tyckte produktionen var kannonbra gjord. Jag älskar när skit kommer fram i ljuset.

Det tycker jag också. De korta klippen var ett sätt att sätta rytmen i dokumentären och ge eftertryck åt budskapet. Jag lägger inte så stor vikt i det. Det hela var väldigt skickligt regiserat helt enkelt.

Tycker det är bra att dokumentärer som dessa produceras, även den av Moore hur vinklad den än må vara. Det är upp till tittaren att avgöra sanningshalten utifrån den övertygelse man själv har. Det som togs upp i dokumentären som sändes igår var knappast någon nyhet för de flesta av oss. Ändå lämnar den en bitter eftersmak.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top