Dokumentär om Bush ikväll.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Ikväll kl 21.30 på SVT 1 visar man VÄRLDEN ENLIGT BUSH en dokumentär av franske filmaren William Karels. Den är ännu bättre än den Moore dokumentär som går på bio för tillfället. Som vanligt var dansk tv först. Det var där jag såg den. Rekomenderas.

Har ni inget att göra när Swedie stänger forumet så kan ni bänka er framför tvn och sedan när han öppnar forumet åter diskutera innehållet här.

//Harm
 
Moores "dokumentär" är ingen dokumentär. Den är propagande modell "President Bush according to Moore".
Alla som ser Fheit911 bör i rimlighetens namn även se Fhype911 för att se båda sidor av myntet. Fhype tar bland annat upp de rena lögner och falskheter som Moore svänger sig med i Fheit911.

Naturligtvis har Moore en del poänger i vad han säger, men att helt okritiskt svälja allt material från honom som en "dokumentär" utan att se det från motsatt synvinkel är tämligen enkelspårigt och naivt. Moore är som bekant en sensationsmakare.

Tilläggas kan att jag, trots min högerorienterade syn, personligen tror världen blir säkrare/bättre med Kerry vid rodret än med Bush.
 
Skalman skrev:
Naturligtvis har Moore en del poänger i vad han säger, men att helt okritiskt svälja allt material från honom som en "dokumentär" utan att se det från motsatt synvinkel är tämligen enkelspårigt och naivt. Moore är som bekant en sensationsmakare.
Detta har väl Mr Moore t o m påpekat själv?
 
eus skrev:
Detta har väl Mr Moore t o m påpekat själv?

Det är möjligt. Men han har såvitt jag vet inte erkänt de fabricerade tidningsrubrikerna som diskuteras.
Anyhow, det jag vänder mig mot är den envisa benämningen "dokumentär" när det i själva verket inte är något annat än propaganda. Precis som vilken smutskastningsprocess som helst.
 
Skalman skrev:
Det är möjligt. Men han har såvitt jag vet inte erkänt de fabricerade tidningsrubrikerna som diskuteras.
Mycket möjligt, vill bara minnas att jag läst/hört/sett nåt av honom där han omnämde sig själv som en propaganda-makare för vänstern

edit: De tidigare av hans "dokumentärer" stötte väl aldrig på nån direkt kritik?
Men för övrigt så brukar han vara saklig och nogrann med källhänvisningar å dyl.
I alla fall de böcker/artiklar jag läst med honom
 
Last edited:
Harmon Rabb skrev:
Ni som följde dokumentären igår vad tyckte ni?

Såg sista 20 minuterna, programmerat videon på reprisen (SVT1, 24/10, 15:30)

Tyckte det var intressant, men det var inget nytt - kontakterna med Saudiaraberna och att de flög ut bin Ladin 12/9. Snyggt regisserat med skum musik när Bush lägret pratade t.ex. Typisk propaganda.
 
Statstelevisionen förnekar sig inte. Tror ni det kommer någon dokumentär om Kerrys runtknullande?
 
Tycker det som Bush och USA gör för tillfället suger kanelbulle!

1. Dubbelmoral är bara förnamnet

2. Bush har egna ekonomiska intressen i mellanöstern (oljan så klart)

3. Dom stödjer Israel som bryter mot folkrätten dagligen.

4. Startar krig utan stöd av FN (FN kan ju packa ihop sina laptoppar och göra nåt annat)

Någon som inte håller med???

/T

PS! Listan kan göras längre men jag orkar inte DS!
 
Markus skrev:
Ja, jag.

(Snart kommer korvgubbe in från sin korvvagn och säger. "Haha, oväntat :rolleyes: ")

Ingen fara med korvgubben, undrar bara vilken din åsikt är eftersom du inte håller med......... :va
 
valmers skrev:
Statstelevisionen förnekar sig inte. Tror ni det kommer någon dokumentär om Kerrys runtknullande?

Inte från SVT, möjligen 3'an eller 5'an - dvs det DE är bäst på.

Lixom... knulla blonda interns eller knulla Irakiska interner? Only in USA... där folk inte orkar tänka 3 mm fram i tiden, The Land Of Instant.
 
Tror inte ni behöver oroa er över att svensk TV skyddar Kerry för att han representerar "vänstern". Demokraterna i USA är snarare mer höger än våra moderater.
 
Twin skrev:
Ingen fara med korvgubben, undrar bara vilken din åsikt är eftersom du inte håller med......... :va

1. Dubbelmoral är bara förnamnet

2. Bush har egna ekonomiska intressen i mellanöstern (oljan så klart)

3. Dom stödjer Israel som bryter mot folkrätten dagligen.

4. Startar krig utan stöd av FN (FN kan ju packa ihop sina laptoppar och göra nåt annat)

1. Tvärtom tycker jag Bush gör det han säger att han ska göra. Beroende lite på vad du syftar på... Nordkorea och Iran? Ja, de borde invadera de länderna också.

2. Ja, och Kerry har intressen i Ketchupbranchen. Vilken amerikan har inte intresse av olja?

3. Det gör Kerry också, folkrätten skyddar inte Israeler mot terror.

4. Hoppas de gör det igen, i Darfur t.ex.
 
Markus skrev:
Du glömde en " :rolleyes: " som är korvgubbens sigill, identifiera dig.

Fast å andra sidan är ju min sigill att konstant rikta mina inlägg mot dig så jag trodde inte du behövde några ytterligare bevis... :rolleyes: :tungan
 
korvgubbe skrev:
Fast å andra sidan är ju min sigill att konstant rikta mina inlägg mot dig så jag trodde inte du behövde några ytterligare bevis... :rolleyes: :tungan

Ja, det kallas mobbing :gråta . (Eller heter det mobbning? :va )
 
Markus skrev:
1. Tvärtom tycker jag Bush gör det han säger att han ska göra. Beroende lite på vad du syftar på... Nordkorea och Iran? Ja, de borde invadera de länderna också.

2. Ja, och Kerry har intressen i Ketchupbranchen. Vilken amerikan har inte intresse av olja?

3. Det gör Kerry också, folkrätten skyddar inte Israeler mot terror.

4. Hoppas de gör det igen, i Darfur t.ex.

OK, respekterar din åsikt även om jag beklagar den djupt.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top