såg den, tyckte den var bra. Blev riktigt glad när den äldre senatorn (glömt hans namn, han som var personlig vän med både Reagan och Bush Senior) höll sitt tall och läxade ut administartionen på ett så kraftfullt sätt, det är nog det jag minns bäst av hela dokumentären. Patriotc Act. TIPS. De staterna på modern tid som haft något liknande är komunist-CCCP och Nazi Tyskland. Nuff said. Har aldrig utnyttjat mitt dubbla medborgarskap för att rösta i USA men nu gör jag fanimig det. Den där snubben är ett stort jävla skämt. Visst han är så extremt opolerad att mycket överdrivs. Men mitt i all skitsnack anar vilken vettig människa som helst att den nuvarande administrationen är uppenbarligen korrupt och med alltför stora ekonomiska intressen blandade i den utrikespolitik de för. Som den förre CIA chefen sa - 9/11 var jackpot för Bush administrationen.. de ville gå in i Irak för länge sedan.. de behövde bara en ursäkt. Nu fick de en halv ursäkt (rykten om WMD) och hittade på resten. Som den äldre senatorn sa - USA har definerat om betydelsen av självförsvar.

