Det kan ju blända bilisterna!En tanke slog mig, varför har man inte dimbakljus på mc?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det kan ju blända bilisterna!En tanke slog mig, varför har man inte dimbakljus på mc?
Jag körde hem på autobahn tidigare i veckan och då ca35 mil i riktigt regnväder. Alla som kört vet hur dålig sikten blir av all vattenrök som blir av alla bilar.En tanke slog mig, varför har man inte dimbakljus på mc?
Det bländar nog inte mer än de nya dioderna bak på nya bilar.Det kan ju blända bilisterna!![]()
Jag körde hem på autobahn tidigare i veckan och då ca35 mil i riktigt regnväder. Alla som kört vet hur dålig sikten blir av all vattenrök som blir av alla bilar.
Då tänkte jag flera gånger "undra hur mycket jag syns bakifrån" skulle utan tvekan känts bättre med ett starkare bakljus.
Kan man bättra på sina odds med en enkel åtgärd, så varför inte.Med tanke på att folk regelmässigt kör in i sån här:
View attachment 531174
Så tvivlar jag på att bromsljuset gör någon skillnad.
Stå inte sist i en bilkö på MC.
Kan man bättra på sina odds med en enkel åtgärd, så varför inte.
Om man tycker att foppatofflor, kortbyxor och linne är ok skydd så tror jag inte synbarhet är hög på prio-listan.Man kunde ju tycka att hojåkare generellt borde vara medvetna om risker i trafiken, men just synligheten verkar vara lågt prioriterad.
Kör snyggt!
Tycker man ser fler och fler med olika flerpunktsarrangemang, såväl framåt som bakåt.En tanke slog mig, varför har man inte dimbakljus på mc?
Jag såg att hon är namngiven på Flashback.hände en mc olycka i morse efter mörövögen ersnäs (min grannby) en 45årig kvinna omkom!.
Någon här som vet något?
Själv undviker jag att köra i mörker - blindstyrena verkar ju inte se en ens dagtid, eller iaf felbedöma hastighet och avstånd trots färgglad hjälm och 2x55W halvljus.Tycker man ser fler och fler med olika flerpunktsarrangemang, såväl framåt som bakåt.
Jag vill ha något i nosen på hojen. Något som lyser lite hela tiden och som vid behov kan hjälpa mitt tragiska helljus. Något som ger en asymmetri. Inte haft något bra ljus sen ZRXen, med 2st 80 eller 100W i stora pottor. Kan ha haft båda alternativen. Kan inte komma ihåg allt.
Gäller inte bara mörker. Vill synas bättre alla tider. I mörker ser de nog ändå ljuskäglan tidigare och i skymning tänker jag att asymmetriskt placerade lampor är så störigt att man därför tar mer notis.Själv undviker jag att köra i mörker - blindstyrena verkar ju inte se en ens dagtid, eller iaf felbedöma hastighet och avstånd trots färgglad hjälm och 2x55W halvljus.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |