Diskussionstråden om olyckor

Lite enklare att upptäcka på endurohojar som strypts med trottelstopp.
Man behöver inte ens starta motorn.

Har läst halva tråden på flashback… fy fan alltså.
Har en son som kör A1 och en till som bara har uppkörningen kvar, båda känner till händelsen men det här manar till lite mer diskussion.
Och jag har fortfarande 2 kaxiga grabbar i liv! Och jag älskar dom! Men när det har kommit till MC-körning i början.. så har jag varit stenhård på vissa saker. Och det har satt sig tror jag! :) Du vet när fan börjar bli gammal så blir man religiös! :hjarta

Den här olyckan berörde rätt djupt, måste jag säga. MC-frälst kille som är så glad över att han tagit kortet för lätt MC. En månad senare blir han torpederad bakifrån av en bil. Med tanke på att bilföraren blev anhållen misstänkt för vållande till annans död och grov vårdslöshet i trafik måste det varit extra allvarliga omständigheter kring det hela. Tänker på föräldrarna och alla vänner. Fy fan... 😥

GP har gjort ett längre reportage.

Kommer ihåg för några år sedan när jag var i Thailand. Då var det en ganska stor nyhet som fick mycket publicitet på nätet och nyheterna på tv. (Jag kommer inte ihåg exakt hur det vat)

Det handlade om en kille som spårlöst försvunnit några år tidigare.
Tror det var långt norrut ute på vischan.

Av en slump så hade någon varit bushen vid sidan av vägen och sett en skrot motorcykel (sådan liten honda som alla kör omkring på) ligga en bit från vägen i en svacka. Efter ett tag hittar dom ett skelett hängandes i ett tätt snårigt buskage. Det visar sig att han kört av vägen och flugit in och blivit hängandes i snåret brevid vägen och motorcykeln rullat ner i svackan. Ingen som upptäckte det på många år.

På 90-talet körde två grabbar ner i Sangis älven efter att ha varit till Haparanda och festat och rapporterades därefter försvunna.
Det ryktades om allt möjligt men konsensus blev att de kidnappats eller dödats av ryssar som ville åt bilen som var dyr.
Nåt liknande hade aldrig hänt förr men rysspåret blev ändå den lösning som folket enades kring.

Det fanns inga ställen där bilen kunde ha försvunnit längs vägen och alla visste att Sangisälven var så liten och grund att där kunde ingen bil ligga gömd.
Efter flera veckor kom det upp någon kriminalare från Stockholm som inte accepterade narrativet utan hittade skador på broräcket och krävde snabbt att det skulle sökas i älven och där hittades alltså bilen upp och ner på djupaste delen av älven.

Att den låg upp och ner gjorde väl att den kunde hamna djupare i vattnet och undersidan av bilen var väl säkert mörkare och osynligare än ett biltak.
Dessutom dämde väl bilen upp älven så att vattennivån blev högre än normalt och dolde bilen ytterligare.

Det är så jag minns historien från vad som stod i tidningarna på den tiden. I artikeln nedan står det om att en jägare hittade bilen men jag gissar att han var där för att söka pga kriminalaren som inte accepterade narrativet.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D