Diskussionstråden om olyckor

Får mig att tänka på Youtube klippet. Tror det är någon mc journalist som testa motorcyklar.
Han kör med en Fjr längs med en kaj och en packväska slår i en stolpe och det slutar med att han flyger över kajkanten rätt ner i en segelbåt som ligger i hamnen.
Jag skulle länkat det om jag inte varit så värdelös på att hitta saker på nätet

Verkar som föraren landar i båten och hojen på bryggan. Gubben lär väl inte åstadkomma någon betydande åverkan och jag kan inte se någon rörelse som indikerar att mc och båt har kontakt. Kan ni?

Fantastiskt isf.
Om jag inte minns fel så slog hojen in i sidan av båten och ramlade ner i vattnet, men mitt minne är exceptionellt... dåligt.

Till gubbens försvar så tar det ett tag att vänja sig vid att motorcykeln är bred efter styret.

Första resan 2011 med min helt nya Yamaha super tenere. Kommer till Prag och hittar mitt hotel mitt i stan. Får köra in och parkera på innergården. Det är en stor stålport med en liten dörröppning i mitten. Jag svettig och ölsugen tänkte det räcker att öppna lilla dörren. Tar fart och lirka igenom styret och gasar. Då smäller packväskan i porten så det dånar i hela kvarteret. Mitt emot porten så är det en stor uteservering och det blir helt knäpptyst......

Tycker att jag borde lärt mig. Men 2014 har jag köpt en ny Z1000SX med packväskor. Har precis kört av båten i Travemünde och givetvis så kommer det ett vägarbete men jag smiter mellan 2 långtradare och givetvis så tar ena packväskan i en vägkon och lastbilen kör över den när den flyger ut framför bilen....

Till gubbens försvar så tar det ett tag att vänja sig vid att motorcykeln är bred efter styret.

Första resan 2011 med min helt nya Yamaha super tenere. Kommer till Prag och hittar mitt hotel mitt i stan. Får köra in och parkera på innergården. Det är en stor stålport med en liten dörröppning i mitten. Jag svettig och ölsugen tänkte det räcker att öppna lilla dörren. Tar fart och lirka igenom styret och gasar. Då smäller packväskan i porten så det dånar i hela kvarteret. Mitt emot porten så är det en stor uteservering och det blir helt knäpptyst......

Tycker att jag borde lärt mig. Men 2014 har jag köpt en ny Z1000SX med packväskor. Har precis kört av båten i Travemünde och givetvis så kommer det ett vägarbete men jag smiter mellan 2 långtradare och givetvis så tar ena packväskan i en vägkon och lastbilen kör över den när den flyger ut framför bilen....
Jo, jag var nära att bonka saker med mina sidoväskor på min Z1000SX flera gånger med.

Nyheter
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

Back