Det är fel på dagens ungdom! (Uppskatta dina vänner!)

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Hoj
Bandit -09
Till att börja med vill jag fråga om det finns några här som bor lite avsides på landet i Skåne och gärna hade lånat ut en cross eller liknande så jag hade kunnat få prova på?

Nu till saken. Jag blir fan avundsjuk, framför allt när jag ser filmer på ett gäng ungdomar som hänger ute i skogen och kör runt på sin egen crossbana de byggde på fritiden. Jag vill ändå påstå att jag har en stor umgänges-krets men inte en enda kör motorcykel! Ingen av mina polare kör mc, nej istället umgås det i virtuella världar och spelar fifa, dricker öl, ja i princip allt annat.

Vissa bryr sig om sport så som fotboll, några är drivna ekonomer som bara vill tjäna pengar och andra fördriver tiden med att lira datorspel. Hela bunten finns där, förutom mc folket. Det finns till och med (ett fåtal) som gillar bilar, men det är liksom det närmaste man kommer. Dom meckar med sin Volvo och känner sig som om de kommer dundrandes i Aston Martin bara för de satt på en löjlig ljuddämpare. (tycker det är töntigt!)

Vad är det jag vill få sagt? Jo, att jag har ett stort jävla hål i kroppen. Att ta mc kort var dunder. Jag har kör massor med mc. Pendlat till Värmland tre gånger, kört europa resor till Holland två gånger osv.

Men jag saknar dom lokala jämnåriga personerna som man bara dra ut med och kör, utan mål, utan riktning, bara köra för nöjesskull.

Ta det nu inte fel, jag har också fått vänner som kör motorcykel, fantastiska vänner, vänner som varit inspirationskällor och mentorer; som svarat på frågor och lärt mig hur man bytar olja, filter, ljuddämpare, däck och sätter i strypningar/samt tar bort!

Fan alltså. Till alla er som har ett par riktigt jävla bra polare som OCKSÅ kör sin egen mc (inte samma sak att skjutsa!) . Fy fan vad glada ni borde vara.

För alla mina bästa vänner tycker inte det är något märkvärdigt med motorcyklar medans jag tänker på motorcyklar, läser om motorcyklar, gillar att mecka motorcyklar och framförallt diggar att köra motorcyklar.

Nåja, nu är det vintersäsong så ni kan inte köra ändå. Men ja, ibland önskar jag att mer av mina vänner är petrolheads. Har till och med önskat att min farsa vore lite mer av meckar bilkillen, istället tycker han det är roligt att springa marathon's (fy fan alltså!)

Hoppas inte direkt på någon sympati från forumet. Jag är nöjd, vid hälsan och har bra vänner. Men alltså, ni ska verkligen uppskatta dom där nära vännerna som alltid hänger med er ut på en tur även om det regnar. Jag är den enda som har kollat samtliga Top Gear avsnitt och som dagdrömmer om de kurviga landsvägarna den soliga dagen när jag sitter i plugget.

Så ta för fan upp luren nu, dra iväg ett sms till dina motorfanatiska vänner och fråga om ni inte borde ta och köra lite Gokart till helgen för det finns inget hellre jag hade velat göra.

//Stecktech

Har nog inga motorfanatiska vänner, har några tokjävlar som smällt lite volvos, men petrolheads vet jag inte. :)
Däremot jobbar jag på att få fler att ta kortet, det finns ju några intressenter... Annars så har jag min hoj, den ger mig massor av kärlek. :)
(Och min flickvän, som kör hoj.)

Har nog inga motorfanatiska vänner, har några tokjävlar som smällt lite volvos, men petrolheads vet jag inte. :)
Däremot jobbar jag på att få fler att ta kortet, det finns ju några intressenter... Annars så har jag min hoj, den ger mig massor av kärlek. :)
(Och min flickvän, som kör hoj.)

Flickvän som kör hoj måste vara stor bonus. Men låt det inte bli "ta det försiktigt", "kör inte så snabbt", "gör de inte så där." haha :)

Upp med hakan, förmodligen har du inte varit tillräckligt övertygande om hur kul det är att köra hoj, dags för ett nytt försök tycker jag!

Byt ut vännerna ;)

Finns nog något lokalt forum att terrorisera på denna siten. Dra igång nått.

En av mina godaste vänner kör hoj och det tycker jag är skitkul. Vi far på somrarna så ofta vi bara kan på nån liten sväng här uppe i skogarna. Annars har jag mest äldre hojvänner (40+) men dom är som stora barn också så för mig spelar åldern ingen som helst roll. Huvudsaken är att man trivs och har roligt tillsammans! :tummenupp

Med det sagt tycker jag det är skittråkigt att det inte finns fler man känner som kör hoj. Min kusin och några andra kompisar är jäkligt sugna men det blir aldrig av verkar det som. Rätt trist med tanke på hur kul köra hoj är...

Be inte om för mycket. Det är underskattat att även ha vänner som inte kör hoj alls.
Rätt skönt att kunna träffa folk och snacka om nånting annat än hojar, hojåkning, hojsemester,hojmässa,hojhoj..

Finns givetvis "hojfolk" som det funkar med också, men generellt så blir det väldigt "hojigt" så fort det är med folk som kör mc själva..

Vore ju döden att ha en flickvän som var hojfanatiker t ex, vem ska då dra in pengar till hushållet efter att jag bränt alla mina på bankörning?

Jag har dragit högsta vinstlotten!

Sambo med en som är lika hojtokig som jag. Inget tjafs om vad vi ska hitta på.

stecktech skrev:
framför allt när jag ser filmer på ett gäng ungdomar som hänger ute i skogen och kör runt på sin egen crossbana de byggde på fritiden.

Är det dom här filmerna du tänker på? (annars får jag strö lite mer salt i såren :D )

(körningen börjar runt 4min)

Ser att du bor i nordöstra skåne, du får hänga med azzazzins till våren. Vi utgår från Kristianstad.

strecktech känner igen mig i din sits.
mina närmsta vänner har inget motorintresse alls fifa,öl och kläder. de 3 motor intresserade polarna som jag träffat via forum vet jag dock inte exakt vad dom gör just nu förutom att jag har telefonnumrena.
sporthoj.com är för mig om vintrarna mitt kryp in.
Btw, så pluggar jag på yrkeshögskola nu, å skolan tar sån jädrans mkt tid!
- DÄREMOT mina närmsta icke motorintresserade polare finns alltid nära när man behöver dom!

Med detta så tkr jag att i sommar eller varför inte redan nu i vinter så styr vi upp något allasammans? :)

Be inte om för mycket. Det är underskattat att även ha vänner som inte kör hoj alls.
Rätt skönt att kunna träffa folk och snacka om nånting annat än hojar, hojåkning, hojsemester,hojmässa,hojhoj..

Finns givetvis "hojfolk" som det funkar med också, men generellt så blir det väldigt "hojigt" så fort det är med folk som kör mc själva..

Vore ju döden att ha en flickvän som var hojfanatiker t ex, vem ska då dra in pengar till hushållet efter att jag bränt alla mina på bankörning?

Det är ju det som är grejen. Finns plenty med vänner som inte kör hoj, men vill ha de där två grymma polarna som bor runt hörnet och alltid vill köra en runda :)

Jag tjata som fan prata som fan hur kul det var att köra MC i 2 år.
Nästa år ska 2-4st i min kompiskrets ta A2 :)

Är i samma sits, fast mina vänner som har ens bilkörkort kan man räkna på ena handens fingrar och ja e 28...

Bland mina kollegor har nog hälften hoj vilket är ett fantastiskt ratio, fast dem bor alla långt bort :(

Ja bor i Gbg så det finns ju folk på motorcyklar o hitta men ändå.

Känner igen mig lite i det du skriver. Har iofs två tre bekanta som kör hoj, men medan jag är intresserade av hojarna i sig, tekniken, bästa sittställningen, mckulturen osv så känns det ibland som om mina bekanta mer var ute efter att få kommentarer om hur coola dom som kör hoj tex.
Jag skulle vilja ha polare som jag kan hamna i långa diskussioner med om varför crossplane R1:an är bättre än sina föregångare eller vilket år LC4:orna fick high flow-toppen.

Sitter lite i samma sits. Har dock ett några i omgivningen som kör hoj, kommer från en hojåkande familj.
Sen har jag ju Bushido på "armlängds avstånd", men inte fan hjälper det när ingen av oss kör utan mest ligger och meckar.:3freak

Nu börjar polletten trilla ner hos några. "Jag ska ta det till våren/när jag har råd/när jag har tid/när jag är kan försäkra en sporthoj/när jag är mogen nog att inte köra ihjäl mig" etc etc är dock fortfarande lite för vanligt.
Min bästa polare som jag känt sen jag föddes och som bär ansvaret för att jag faktiskt började syssla med mopeder, han är den där "jag ska när jag har tid typen". Tråkigt, men jag lever med förhoppningen att han ska få tummen ur snart. Bara att hetsa dem lite.:D

Läste idag i någon tidning, eller websajt, att 60% av Stockholms 18 - 24 åringar inte har körkort. Bilkort avsågs då.
Det har tydligen bortprioriterats rätt rejält på senare år. Måste vara en försvinnande liten del som tar MC kort då gissar jag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti