Det är fel på dagens ungdom! (Uppskatta dina vänner!)

Har tänkt på det många gånger när man står nere vid kiosken för sig själv. Att sticka ut med sporthoj gänget är roligt ibland men att sticka ut med den där bästa kompisen för att bara hitta på något med hojen är oslagbart.

Vill bara komma med ett tipps jag o min kompis upptäckte förra sommarn. man ökar glädjen med 300% om man har intercom så man kan glida genom staden och diskutera alla sevärdigheter hihi :tuttar

Det ser ut som ett stort behov för en mc-anpassad lonely hearts club. Jag hade skrivit upp mig. :hej

Jag vet inte riktigt vad har för hoj ( stulen ) men om du vill skaffa hojvänner så köp en endurohoj och sen söker du upp nån klubb som har enduro och cross verksamhet,, där kör man hoj, man bygger nya spår och underhåller spår och det är oftast en bra sammanhållning i de kretsarna.
Jag mycket bana på sommaren och där träffar man väldigt mycket trevligt folk, jag åker inte med de på landsväg särskillt ofta men möjligheten finns men jag tror att man får jobba lite för det.

Omvända sina kompisar kan man förmodligen glömma.

Kul att man uppenbart inte är den enda som sparat på samtliga Top Gear avsnitt med fristående filmer.Känner mig lite mer samhällsanpassad nu ... men bara för stunden ... så det så. :crash

För övrigt är det hälsosamt att köra hoj ibland på egen hand när kollektivkörningar bara leder till en massa regler och tider som ska passas.Vill jag stanna och skjuta på någon som irriterar mig som singelåkare så är det inte en människa i världen som bekymrar sig om det.Men som kollektivåkare blir det ju ett jädra gnäll om att sånt har man ju inte tid till när man ska passa resten av gruppen och vara framme på klockslaget.Så ta det lilla lugna nu va, det blir snart vår igen ... måtte det gå fort. :crash

Läste idag i någon tidning, eller websajt, att 60% av Stockholms 18 - 24 åringar inte har körkort. Bilkort avsågs då.
Det har tydligen bortprioriterats rätt rejält på senare år. Måste vara en försvinnande liten del som tar MC kort då gissar jag.

tippar på kanske 1-3%. Känner ingen direkt av flera hundra ungdommar jag träffat via skolan som har Mc kort... (jo en, men han är 28.)

Jag vet inte riktigt vad har för hoj ( stulen ) men om du vill skaffa hojvänner så köp en endurohoj och sen söker du upp nån klubb som har enduro och cross verksamhet,, där kör man hoj, man bygger nya spår och underhåller spår och det är oftast en bra sammanhållning i de kretsarna.
Jag mycket bana på sommaren och där träffar man väldigt mycket trevligt folk, jag åker inte med de på landsväg särskillt ofta men möjligheten finns men jag tror att man får jobba lite för det.

Omvända sina kompisar kan man förmodligen glömma.

Hade en er6f. Alltså inte någon snabb hoj. Men när jag kollar försäkring är det hutlösa summor. Så jag funderar på en enduro som nästa med 50-60 hästar. Mycket nöje = låg kostnad.

Har du en modell att rekommendera som man kan leka med? (gärna ramla!) och som inte kräver service var 500:e mil. Jag kör ofta mycket (körde nästan 2000 mil förra säsongen).

//Stecktech

Lånar tråden lite, vilken är den roligaste hojen jag får för de lägsta pengarna?

1. Inköp
2. Försäkring
3. Ägarkostnad (Er6 var billig att byta olja/filter på t.ex.)

Ge gärna några regg nr så jag har något att söka med! :)

Känner verkligen igen mig i det du skriver. Jag har alltid varit grymt intresserad av hojar och tog kortet för tre år sen men har aldrig haft nån polare som delat mitt intresse (jag är 30). Speciellt när man är inne på grusåkning som jag är så hade det varit kul (och tryggt) att köra tillsammans med nån men som sagt, känner inte en käft i grannskapet som kör grus. Visst har man lärt känna lite folk men inga som bor i närheten så det blir bara att man ses nån gång per år tyvärr.

Vi är minoritet, så enkelt är det! :)
Jag har inte många att åka med så jag signade upp mig på några gruppkörningar i sommras och det var riktigt kul :)

Hade en er6f. Alltså inte någon snabb hoj. Men när jag kollar försäkring är det hutlösa summor. Så jag funderar på en enduro som nästa med 50-60 hästar. Mycket nöje = låg kostnad.

Har du en modell att rekommendera som man kan leka med? (gärna ramla!) och som inte kräver service var 500:e mil. Jag kör ofta mycket (körde nästan 2000 mil förra säsongen).

//Stecktech
Jag har en Husaberg 450 men den åker man inte 2000 mil med på en sommar, den har man och leker med i hemmaskogarna, men den är många som leker i enduroskogen året om. Funderar starkt på att skaffa motard-hjul till den och sen R1:an till bana.

jag är nog tvärtom. sen är man ju inte helt normal. men jag föredrar att piska ensam. har varit på tur i större sällskap aven ensam med vän. men jag hatar att åka skidor tillsammans med folk också. tycker bara man väntar hela tiden och stoppar i varje krön. blir ingen kontinuitet, "kanske, om man har någon som är jämn-bra och på samma "wild"-skala som en själv2 och ni skall veta att jag är rätt gubbig i körningen, och då måste jag vänta på andra som kör, dom vill väl kolla på ankorna, och helst inte köra för snabbt. aja tycker det mest suger

sen har jag med tiden slutat att tjata på folk som inte är intresserade utav samma saker som en själv, dom är bra vänner man får ta det goda med det onda. och istället finna nya bekanta som gillar samma saker som en själv

Läste idag i någon tidning, eller websajt, att 60% av Stockholms 18 - 24 åringar inte har körkort. Bilkort avsågs då.
Det har tydligen bortprioriterats rätt rejält på senare år. Måste vara en försvinnande liten del som tar MC kort då gissar jag.

När jag tog hojkort så räknade vi med en snabb överslagsräkning till att det fanns möjlighet för ca 6000 pers att göra risktvåan för mc runt om i Stockholm, vilket borde stämma ganska väl med hur många som faktiskt gjorde det då det var en evig kö för att få göra den. Andelen som tar körkort för bil är nog bra mycket större ute i landet då man kommer väldigt långt med kollektivtrafiken i sthlm jämfört med t.ex Eksjö där jag bodde innan, där sista bussen till grannstan går vid 19tiden.

Orka umgås med folk som bara har hoj i huvudet och tilltalar en med profilnamnet på sporthoj. Ne tacka vet ja vänner som har andra intressen än hojen.. Då har man ju trotts allt lite utbyte större delen av året! :tummenupp

Flickvän som kör hoj måste vara stor bonus. Men låt det inte bli "ta det försiktigt", "kör inte så snabbt", "gör de inte så där." haha :)

Hon åkte ner till ringen på egen hand och drog runt några varv på hojen, och passade på att kolla motoGP live i somras, så jag tror inte det ska vara någon fara. ;) Hon är lika sugen som mig på att skaffa enduro och köra skiten ur med. :banana

Så, antingen så tar du alltid hojen när du ska hälsa på polarna, och möter dem med det där typiska jag-har-precis-kört-hoj-fånflinet som man alltid har, varje gång. Eller så skaffar du ett par polare till som redan kör hoj. ;)

Speciellt när man är inne på grusåkning som jag är så hade det varit kul (och tryggt) att köra tillsammans med nån men som sagt, känner inte en käft i grannskapet som kör grus.
Kör du grus kan jag rekommendera SOE (Svenska Offroad Entusiasterna) om du inte redan hittat dit.
Körde själv lite grus ett tag och hittade flera likasinnade där. Direktlänk till deras forum.

Vi är en udda och utdöende art, passa på medan vi ändå finns kvar :gnissla

Tror 3 av huvudorsaker till detta är:
1. Körkorten börjar bli alltför dyra och krångliga att ta.
2. Att ens få köra moped har blivit krånligt och dyrt så ungdomar missar sitt insteg i tvåhjulingarnas värld.
3. Försäkringarna har skenat iväg i fordonsvärlden.

Du ser på det på helt fel sätt. Om du vill ha vänner som kör motorcykel så sluta försöka påtvinga dina vänner ett intresse de inte har och lär känna lite nytt folk som redan kör istället.

Varför är försäkringarna så mycket dyrare i Sverige trots att vi är det säkraste landet att köra bil i? Dagens tankeställare!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti