Den amerikanska propagandamaskinen (film)

Chris Ash skrev:
den eventuella "socialistpropagandan" i SVT är som droppe i havet i jämförelse.

Vilket du med säkerhet vet eftersom din "uppfattning om SVT är ganska vag på grund av att jag sällan ser på TV överhuvudtaget" .

Du är inte trovärdig.
 
sgtpepper skrev:
Sätt på dig dumstruten, för reportaget ingår i en reportageserie där de åker runt i hela USA och intervjuvar folk.

Struten är på. Så här ungefär: :cpparty
(Jag misstänkte att det kunde förhålla sig så eftersom de lyxat till hyrbilen med egna stripes)


sgtpepper skrev:
Att jämföra FOX News med SVT är faktiskt larvigt.

Det gjorde jag inte heller då jag sällan eller aldrig kollat Fox, men SVT är inte i position att uttala sig om propaganda. Kolla på dokumentärerna de visar, det säger allt. Nyhetsrapporteringen, debattprogrammen - you name it.
 
Markus skrev:
Jag har redan förklarat det, läs tråden igen. Dessutom undrar jag var du fått dina uppfattningar i frågan då du enligt egen utsago tittar på SVT 5-10 timmar/år. Räcker det verkligen för att bilda sig en uppfattning?

Då kommer ju givetvis undran var du fått din uppfattning om FOX News ifrån?
Eftersom du inte sett kanalen.
Inte ens 70-tals SVT var i närheten av den sortens propaganda det är frågan om på FOX.
Jag är blå i själen, och kan ibland fortfarande reta mig på att SVT ofta har en svagt röd ton. Men journalistiken på FOX är helt sanslös, och det anser jag utan att ens ha sett dokumentären som Chris tipsar om..
 
oFFkeFF skrev:
Har du läst Contra någon gång?

Jag har ett nummer faktiskt, riktigt, riktigt dålig tidning. Har även levererat läsk (praoade på läskleverantör :gnissla ) till deras dåvarande högkvarter när jag gick i nian. De hade fina porträtt och flaggor kommer jag ihåg. :hihi
 
oFFkeFF skrev:
När du haussar upp att SVT visar detta program som någon sorts socialistpropaganda för att angripa USA..

Jag som trodde att du insinuerade att jag uttryckt en uppfattning om Fox, då det var det du skrev... :7peta

Poängen är att jag anser inte det klä SVT speciellt bra att uttala sig om Propaganda, då hela kanalen är en propagandamaskin i mångt och mycket (se ovan för exempel). För att inte tala om SR... :mad:
 
valmers skrev:
Inte häxjakt, endast exempel på medier/föreningar/företag som kontrolleras av vänstermaffian.

Folksam tror jag att jag är med på, kanske konsum, definitivt bibliotek - kan du utveckla lite? PRO och HSB har jag inte en aning om.
 
Markus skrev:
Jag har ett nummer faktiskt, riktigt, riktigt dålig tidning. Har även levererat läsk (praoade på läskleverantör :gnissla ) till deras dåvarande högkvarter när jag gick i nian. De hade fina porträtt och flaggor kommer jag ihåg. :hihi

FOX är inte riktigt lika låg, men inte långt ifrån..
 
Markus skrev:
Jag som trodde att du insinuerade att jag uttryckt en uppfattning om Fox, då det var det du skrev... :7peta

Poängen är att jag anser inte det klä SVT speciellt bra att uttala sig om Propaganda, då hela kanalen är en propagandamaskin i mångt och mycket (se ovan för exempel). För att inte tala om SR... :mad:

Givetvis är tråkigt nog SVT fortfarande färgat, men min personliga åsikt är att det är långt från "färgat" till propagandamaskin..
 
oFFkeFF skrev:
Givetvis är tråkigt nog SVT fortfarande färgat, men min personliga åsikt är att det är långt från "färgat" till propagandamaskin..

Jag hade hållt med om det inte vore så att vi råkade ha ett styre i Sverige som spelas rakt i händerna av deras eget tv-imperium. Berlusconi och Putin har ungefär samma set up...
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top