Den amerikanska propagandamaskinen (film)

Markus skrev:
Korrekt, dock delar jag hans uppfattning i frågan så jag opponerar mig inte.

Jo, jag har börjat inse att du delar skrämmande mycket av hans åsikter. Därför antar jag att det är en smula bortkastat att försöka förklara det absurda.
 
Markus skrev:
Jag menar att SVT sänder socialistpropaganda, och att det är trams att antingen acceptera det (som du gör) eller förneka det (som du gör).


Vari ligger propagandabiten? På vilket sätt går SVT och FOX hand i hand?
 
SSB skrev:
"I did not have sex with that woman"

...ett uttalande som ledde till Riksrätt..

- Saddam Hussein har kopplingar till Al Qaida.
Jasså?

- Irak har massförstörelsevapen!
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=328561
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=148&a=327057

- Irak var med och låg bakom 911
Jasså, fick för mig att ingen Irakier var med..

Jag vill hellre att GP ljuger om att han haft sex med någon praktikant än att han exempelvis ljuger om orsaken till att han plötsligt stryker större delen av våra lagstadgade intigiritetsskydd
 
korvgubbe skrev:
Jo, jag har börjat inse att du delar skrämmande mycket av hans åsikter. ....

Med folk som Markus i världen är det ganska enkelt att se att hoppet om medkänsla och TOLERANS är bortkastad tid.

Här pratar vi om en påstått ung kille som gång på gång teamar upp med inskränkta katoliker, PR-anpassade nassar och nu senast även homofoberna.
 
Chrille skrev:
Med folk som Markus i världen är det ganska enkelt att se att hoppet om medkänsla och TOLERANS är bortkastad tid.

Här pratar vi om en påstått ung kille som gång på gång teamar upp med inskränkta katoliker, PR-anpassade nassar och nu senast även homofoberna.

Gäller väl att inte sänka sig dit utan acceptar att de tycker sm de gör. Däremot har jag börjat inse det bortkastade i att argumentera mot någon som är så benhårt övertygad...
 
Markus skrev:
Jag har i ärlighetens namn aldrig sett Fox, ...

Det borde du, de är festliga att se på. Jag var i USA våren för ett och ett halvt år sedan, när GWB ville passa på att invadera syrien också. Fox hade eldat upp sig rätt rejält.

Markus skrev:
... de intervjuade intellektuella motdemonstranter varvat med intervjuer med Hillbillyrepublikaner med USA-bandana och boots.
Nja, häromdagen besökte väl samma bil välmående republikaner i Florida? Där talade de med nån barbequefamilj som framförde "nedsippringsteorins" välsignelser. Samtidigt som 35 miljoner amerikaner lever under fattigdomsstrecket. Rock on Bush!
 
korvgubbe skrev:
Gäller väl att inte sänka sig dit utan acceptar att de tycker sm de gör. Däremot har jag börjat inse det bortkastade i att argumentera mot någon som är så benhårt övertygad...

Roligare iofs att argumentera med en sådan, än med någon som tycker likadant som en själv.
 
t-rex skrev:
Roligare iofs att argumentera med en sådan, än med någon som tycker likadant som en själv.

Självklart är det roligare att debattera med någon som inte delar ståndpunkt..
Men att diskutera med någon som har "motstånd mot humanistiska och solidariska-åsikter" som självändamål känns mest som onödigt slitage på fingrarna..
 
Det där Bill O'Reilly-programmet är ett av få program som
jag verkligen måste stänga av för att jag blir så förbannad
på programledaren. Han och jag delar inte riktigt åsikter,
eller föreställningar om hur man skall behandla gäster man
bjuder in i sitt program.

Outfoxed tillförde ju inte SÅ mycket nytt faktiskt, men det
finns ju de som inte sett på FOX, så för de så kan det ju
bli lite intressant =)
 
korvgubbe skrev:
...ett uttalande som ledde till Riksrätt..

Japp, vilket var min poäng. Hade inte Clinton uppvisad sån brist på moral och etik (som är väldigt viktigt för amerikaner även fast de ofta lider av grym dubbelmoral), så hade säkert inte Bush varit ett lika populärt alternativ i valet.

Folk var urleda på skandaler och ville ha en människa de kände att de kunde lite på att han inte skulle sätta på sekreteraren. Lite grovt.

Fokus på kandidaternas utrikespolitiska kunnande och åsikter var väldigt ointressant i valet 2001 (som alltså var innan 9/11).

/SSB
 
SSB skrev:
Fokus på kandidaternas utrikespolitiska kunnande och åsikter var väldigt ointressant i valet 2001 (som alltså var innan 9/11).

/SSB

Jo, men min poäng är att en otrohetsaffär ställde en sittande president inför riksrätt..

..men när nästa presidents samtliga förklaringar till ett påbörjat krig skjutits i sank står folk fortfarande vid hans sida..

Det fanns 3 motiveringar till kriget:
- Massförstörelsevapen
- Deltagande 911
- koppling till Al Qaida.

Nu har de t.o.m själva erkänt att INGEN av dessa förklaringar håller. Det som är ännu mer skrämmande är at Bush så sent som förra veckan sa:
-TROTS allt man NU vet så hade han gjort samma sak igen.
...alltså anfallit Irak igen trots att alla motiv till angreppet bara visat sig vara tomma ord..
 
öööö, kanal och tid tack...
 
korvgubbe skrev:
Jo, jag har börjat inse att du delar skrämmande mycket av hans åsikter. Därför antar jag att det är en smula bortkastat att försöka förklara det absurda.

Varför är det inte tillåtet med homovigslar i Sverige? är det mer eller mindre skrämmande? Du letar ju bara upp saker att störa dig på, utan att sätta det i dess perspektiv. USA hatet tar sig oproportionerligt stora uttryck.
 
Chris Ash skrev:
Vari ligger propagandabiten? På vilket sätt går SVT och FOX hand i hand?

Jag har redan förklarat det, läs tråden igen. Dessutom undrar jag var du fått dina uppfattningar i frågan då du enligt egen utsago tittar på SVT 5-10 timmar/år. Räcker det verkligen för att bilda sig en uppfattning?
 
Markus skrev:
Varför är det inte tillåtet med homovigslar i Sverige? är det mer eller mindre skrämmande? Du letar ju bara upp saker att störa dig på, utan att sätta det i dess perspektiv. USA hatet tar sig oproportionerligt stora uttryck.

Jag hatar inte USA på något sätt. Tvärtom. Varit där tre gånger och trivts utmärkt alla gånger och gillar folket och deras mentalitet även om jag kanske hade önskat lite mer kunskap om omvärlden.

Jag tycker det är upp till resp. kyrka att avgöra om de vill viga homosexuella eller inte. Däremot ska det vara en självklarhet att homosexuella ska få gifta sig "borgligt" och ha samma rättigheter som alla andra gifta par..
 
Markus skrev:
Jag har redan förklarat det, läs tråden igen. Dessutom undrar jag var du fått dina uppfattningar i frågan då du enligt egen utsago tittar på SVT 5-10 timmar/år. Räcker det verkligen för att bilda sig en uppfattning?

Nej, det erkänner jag utan omsvep. Min uppfattning om SVT är ganska vag på grund av att jag sällan ser på TV överhuvudtaget och då företrädelsevis nyheter(som skiljer sig något enormt från FOX cowboyreportage från Irakkriget tex). Att de skulle sprida socialistpropaganda är dock inget jag någonsin märkt av och inget jag har hört proteststormar mot heller. Att en TV-kanal/Tidning är politiskt färgad är en sak,det kommer vi nog inte ifrån, de andra amerikanska kanalerna är knappast 100% ofärgade men i allt väsäntligt betydligt mer objektiva och respekterar principerna för god journalistik på ett helt annat sätt.
 
Markus skrev:
följer de upp reportaget med att besöka t.ex. Texas (ocj intervjuar andra än trailer trash) så sätter jag på mig dumstruten.
Sätt på dig dumstruten, för reportaget ingår i en reportageserie där de åker runt i hela USA och intervjuvar folk. Minnesota är ju ett otroligt starkt demokratiskt fäste så det är ju inte konstigt att det är just demokrater de träffar på där.. För några dagar sedan så pratade med republikanska valarbetare och tog upp problemet med vandalism på republikanernas vallokaler etc.

Att jämföra FOX News med SVT är faktiskt larvigt. Kolla på FOX News om du får möjlighet, till och med den mest ärkereaktionära mörkblåa svensk rodnar ju av den skamlösa propagandan.

Fotnot: FOX News sänds bl.a i UPCs basutbud på samma kanal som TV8.
 
Ett annat tips för den som vill läsa om högermedia i USA. Läs Al Frankens "Lögner", den eventuella "socialistpropagandan" i SVT är som droppe i havet i jämförelse.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top