De åsikter om poliser som endel verkar ha

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
kjuze skrev:
Trött student till ditt förfogande. ;-)

Du e 20år gammal o pratar o hur polisen prioriterar o varför osv

Vad är din egen erfarenhet av livet bortsett från studentlivet?

inget illa men man undrar lite?

Vad pluggar du till?

Sen frågan igen varför så varm om hjärtat i poliser

oFFkeFF skrev:
Några år? Det brukar räcka med 10 minuter innan man skäller ut de idiotiska användarna ;) (eller i mitt fall help-desken;))

Är du en "ANVÄNDARE"? :fatta! Och bergis ringer du helpdesken utan att ens ha startat om PCn 3 ggr innan du ringer? :fatta! :tungan

;) Lugnt, Helpdesken jag och mina kollegor sitter i, hör nog till den slötsliskigaste i världen, fixar svar på dom mest konstiga, dumma, och svåra frågor, och blir inte ens dryga, men har å tredje sidan en boxboll att avreagera oss på... :rolleyes:

/B

benkar skrev:
Är du en "ANVÄNDARE"? :fatta! Och bergis ringer du helpdesken utan att ens ha startat om PCn 3 ggr innan du ringer? :fatta! :tungan

;) Lugnt, Helpdesken jag och mina kollegor sitter i, hör nog till den slötsliskigaste i världen, fixar svar på dom mest konstiga, dumma, och svåra frågor, och blir inte ens dryga, men har å tredje sidan en boxboll att avreagera oss på... :rolleyes:

/B

Nej, eftersom helpdesken i vårt fall är klåparna(de ringer till oss) :tungan

benkar skrev:

/B

hehe, hoppas du inte jobbar på telia, dom brukar få ta lite skit från mig... :tungan

hur som hellst, det här med Polisen, så skulle ja aldrig vilja leva i ett sammhälle utan poliser, ja vill ha dom på vägarna, ja vill att dom ska sätta dit folk, trotts detta kör ja ofta för fort, ofta mkt för fort. MEN inte mitt i stan/bostadsområden å liknande, håller mig lungn i "riskområden" känns bara farligt att köra fort där, nog för att man kösurfar å liknande rätt ofta med hoj, men dete inte riktigt samma sak. kör man för fort å åker dit, så får man stå sitt kast... säger ja som just klarat mig från 1600kr i böter för just fortkörning

kjuze skrev:
Ja hoppas får man.. Men en ganska intresant frågeställning skulle te.x kunna vara hur många har krashat som ett direkt resultat av SH? Det låter konstigt men tänk såhär, hur många har krashat medans de spelat in en film för att lägga upp på denna sida för att impa? Som inte hade krashat om det inte varit för skrytfaktorn.
Jag tror faktiskt det är ett antal..
På samma sätt som att folk köper mer hojjar än dem gjort om detta forum inte funnits. Kanske är sponsrat av mc-tillverkarna eller vad säger du sweedie? ;-)

Inget ont om SH som forum, jättetrevligt...
Tänk om du hade missat bussen igår kväll, då hade inte den stakkars som missade den precis fått stryk. Det är DITT fel.

Nä, inte ger farbror blå mig några "kickar". Tanken på att bli av med körkortet får snarare en annan att slå av gasen.

Polishatet förstår jag mig inte på alls. Det är trist med hårdkokta otrevliga snutar som spelar över på sin auktoritet, men poliskåren i stort står ju faktiskt i samhällets tjänst.

Blondie skrev:
inget illa men man undrar lite?

Vad pluggar du till?

Sen frågan igen varför så varm om hjärtat i poliser
Jag vill oxå bli trafikpolis, gärna i Göteborg :D

Santo skrev:
På a svarar jag b och på b svarar jag jo men visst.

Jag har oxo en fråga så jag snor din tråd bara en liiiten stund...

Vad är det för skillnad på en ost?

det e hål i osten men inge ost i hålen

Unga människor VET alltid svaren på allt...
Dom e oftast miljöpartister lr vänstersympatisörer :kocko
Sen när dom blir äldre så kommer dom på att ALLT inte e så enkelt längre...
Då byter dom oftast till folkpartiet (dom vet inte riktigt vad dom vill :rolleyes: )
Sen när dom blir gamla (o förhoppningsvis lite erfarna) så vet dom att man måste försöka få harmoni i livet :tungan
Då vet man att man INTE ska rösta på MP lr vänstern :rofl

Senmoralen e dom unga VET inget om hur livet fungerar :fakta

.../Yoshi

Yoshi_gixxeRR skrev:
Unga människor VET alltid svaren på allt...
Dom e oftast miljöpartister lr vänstersympatisörer :kocko
Sen när dom blir äldre så kommer dom på att ALLT inte e så enkelt längre...
Då byter dom oftast till folkpartiet (dom vet inte riktigt vad dom vill :rolleyes: )
Sen när dom blir gamla (o förhoppningsvis lite erfarna) så vet dom att man måste försöka få harmoni i livet :tungan
Då vet man att man INTE ska rösta på MP lr vänstern :rofl

Senmoralen e dom unga VET inget om hur livet fungerar :fakta

.../Yoshi
Vad menar du? Du kan väl inte vara en dag över 25?

Yoshi_gixxeRR skrev:
Tack så mkt :Bugar
Det tar jag som en komplimang :tummenupp

(Röstar jag då på folkpartiet då :va )
:hihi

.../Yoshi
Eftersom jag inte sett dig så trodde jag detta efter de inlägg på sporthoj.com som du skrivit...

Det är väl så att här på SH.com så märks bara de som skriver, 90% av medlemarna skriver i princip aldrig nått eller enbart frågor om problem de har.
Det gör ju att vi andra märks väldigt mycket och där är det ju 2 läger, dels outlawsidan och dels moralkärringsidan.
Det är krig mellan dessa sidor.

Personligen ser jag inte poliser som en extra krydda, jag är glad att slippa dem så mycket jag kan faktiskt.
I princip alla här kör för fort eller på annat sätt olagligt, skulle vägarna vara fullt med poliser så bytte vi säkert hojar, meningen med sporthoj för gatåkning skulle ju direkt försvinna.

Last edited:
kjuze skrev:
Hej!

"Har följt detta forum ett tag och det verkar inte utan att många av er är upphakade på poliser. Är det inte rapporter från era dagliga turer där ni på ett jättecoolt sätt dragit snutfan så är det klagomål på att polisen inte har något bättre för sig än att stoppa er som bara wheelade eller körde 20-30 km för fort...."
----
Helt enkelt mitt i prick...klockren "analys"!
Tillägger den gamla klassikern: som man bäddar får man ligga

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...