kjuze skrev:
Är polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt?
Om "polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt"?
Nja, för min del är "herr myndighet" en del av "risktagandet" kring att köra fortare än lagligt på landsväg... JAG har åsikten att fort, men lagom fort, dvs gasa på krokvägar, med en hel del marginal utifrån min erfarenhet, där det inte finns folk, men lugnt å snyggt på tex 50/30-sträckor, och även på in/ut-fartsleder, är OK i mina ögon. Riskerna för att skada någon annan är små, och risken för att att råka ut för "herr myndighet" är då minimal...
OM jag torskar för fortkörning, så stannar JAG och tar mitt straff, är mer än väl medveten om att Polis är till för att övervaka att brott ej begås. jublar om Polisen tar en hojtjuv, ett rattfyllo, och kommer inte gråta ut här på SH om jag någon gång torskar för tex fortkörning. Poliser ska göra sitt jobb, mitt intresse är att unvika Poliser där jag kör, men skiter det sig, så gör det... Poliser, dom runt 5 st jag känner, är riktigt "normla", bara mäniskor, som ska göra ett jobb, över en öl så är dom oftast som alla oss andra, men har ett jobb som ibland uppskattas (när dom tar en hojtjuv tex) och andra gånger hatas. (om man torskat för fortkörning tex). Är man en gnäll-pelle får man bestämma sig... Inga poliser som tar fast fortkörare, lär ju samtidigt ge resultatet inga poliser som tar fast hojtjuvar... typ...
Vill INTE ha ett samhälle utan poliser...
/B