De åsikter om poliser som endel verkar ha

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
R1 Uffe skrev:
Vi får väl hoppas att den större delen av oss här på SH är någolunda mogna & kanske bara kör för fort i bland och inget annat

Ja hoppas får man.. Men en ganska intresant frågeställning skulle te.x kunna vara hur många har krashat som ett direkt resultat av SH? Det låter konstigt men tänk såhär, hur många har krashat medans de spelat in en film för att lägga upp på denna sida för att impa? Som inte hade krashat om det inte varit för skrytfaktorn.
Jag tror faktiskt det är ett antal..
På samma sätt som att folk köper mer hojjar än dem gjort om detta forum inte funnits. Kanske är sponsrat av mc-tillverkarna eller vad säger du sweedie? ;-)

Inget ont om SH som forum, jättetrevligt...

kjuze skrev:
Jo precis, frågan är om inte sporthojsåkarna och poliserna lever lite i symbios med varandra...

Kan bara tala för mig själv och ju mindre jag ser av polisen när jag är ute och kör dessto bättre..
Brukar inte va nått större problem ,jag kör sällan på E4:an.

kjuze skrev:
hur många har krashat medans de spelat in en film för att lägga upp på denna sida för att impa? Som inte hade krashat om det inte varit för skrytfaktorn.

Kör man hoj för att impa på andra så har man en rad med andra problem...

Men visst jag gillar inte heller "tidtagsfilmerna"...

kjuze skrev:
Ja hoppas får man.. Men en ganska intresant frågeställning skulle te.x kunna vara hur många har krashat som ett direkt resultat av SH? Det låter konstigt men tänk såhär, hur många har krashat medans de spelat in en film för att lägga upp på denna sida för att impa? Som inte hade krashat om det inte varit för skrytfaktorn.
På samma sätt som att folk köper mer hojjar än dem gjort om detta forum inte funnits. Kanske är sponsrat av mc-tillverkarna eller vad säger du sweedie? ;-)

Inget ont om SH som forum, jättetrevligt...

min absolut jättebestämda åsikt är att dessa individer enbart har sig själva att skylla! Bara för att man sett eller hört något på en internetsida betyder detta inte att man blir ansvarsbefriad! Om man vurpar medans man gjort en film för att impa här, kan man knappast hålla SH.com ansvarig!

alla har sin egen hjärna, som i många fall borde användas lite mer...

//bagerah

P@trik skrev:
Kör man hoj för att impa på andra så har man en rad med andra problem...

Men visst jag gillar inte heller "tidtagsfilmerna"...

För många handlar det lite om det, att skapa sig en identitet. Inte speciellt ovanligt. Jag kan erkänna själv att det är en av andledningarna till att jag vill köra hojj. te.x skulle jag inte skaffa en ful hoj.

kjuze skrev:
Är polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt?
:confused:

Om "polisen ännu mer en ekvation i eran adrenalinkicksjakt"?

Nja, för min del är "herr myndighet" en del av "risktagandet" kring att köra fortare än lagligt på landsväg... JAG har åsikten att fort, men lagom fort, dvs gasa på krokvägar, med en hel del marginal utifrån min erfarenhet, där det inte finns folk, men lugnt å snyggt på tex 50/30-sträckor, och även på in/ut-fartsleder, är OK i mina ögon. Riskerna för att skada någon annan är små, och risken för att att råka ut för "herr myndighet" är då minimal... :tungan

OM jag torskar för fortkörning, så stannar JAG och tar mitt straff, är mer än väl medveten om att Polis är till för att övervaka att brott ej begås. jublar om Polisen tar en hojtjuv, ett rattfyllo, och kommer inte gråta ut här på SH om jag någon gång torskar för tex fortkörning. Poliser ska göra sitt jobb, mitt intresse är att unvika Poliser där jag kör, men skiter det sig, så gör det... Poliser, dom runt 5 st jag känner, är riktigt "normla", bara mäniskor, som ska göra ett jobb, över en öl så är dom oftast som alla oss andra, men har ett jobb som ibland uppskattas (när dom tar en hojtjuv tex) och andra gånger hatas. (om man torskat för fortkörning tex). Är man en gnäll-pelle får man bestämma sig... Inga poliser som tar fast fortkörare, lär ju samtidigt ge resultatet inga poliser som tar fast hojtjuvar... typ... :fatta!

Vill INTE ha ett samhälle utan poliser...

/B

bagerah skrev:
min absolut jättebestämda åsikt är att dessa individer enbart har sig själva att skylla! Bara för att man sett eller hört något på en internetsida betyder detta inte att man blir ansvarsbefriad! Om man vurpar medans man gjort en film för att impa här, kan man knappast hålla SH.com ansvarig!

alla har sin egen hjärna, som i många fall borde användas lite mer...

//bagerah

Jo, men min poäng var inte att någon annan än demsjälva var ansvariga :)

benkar skrev:
Är man en gnäll-pelle får man bestämma sig... Inga poliser som tar fast fortkörare, lär ju samtidigt ge resultatet inga poliser som tar fast hojtjuvar... typ... :fatta!
Nej nej nej, du kan inte dra över alla poliser på en kam! Det är skillnad på trafikpolis och andra poliser har det ju nämnts flera gånger på forumet! :rolleyes: :) :rolleyes:

kjuze skrev:
Hhäh, ett ärligt och rakt svar. Det tackar man för. :-)

Nja, det var nog mest lite ironi, en av anledningarna till att jag inte kör särskilt mycket hoj på gatan längre är just risken att bli av med körkortet, även om det mest är risken för livet som gör att jag avstår.
Samtidigt var det lite roligt när man körde som mcbud att busa lite just med polisen, då det mer eller mindre var/är ett regelrätt krig.
Även om jag inte förespråkar det, så tvekar jag inte en sekund från att köra ifrån dem om möjligheten finns, men har också givetvis stannat ett par ggr också.
Det är inte dubbelmoral, vilken brottsling som helst försöker smita om han har chansen. Det finns ju en anledning att barn ljuger när de blir tagna med handen i kakburken..

Redan på "moppeåldern" stod många fjortisar och ljög om hur de drog snuten, det är inget nytt fenomen, däremot är jag rätt säker på att lika många fjortisar ljög om det som det ljögs om när man blev av med oskulden. Så jag tror inte SH har särskilt stor inverkan på hur många som försöker dra.

Hmmz.. Ganska intressant det ni skriver. Jag har lite tråkiga erfarenheter av lagens långa arm och har därför en liten negativ erfarenhet. Har upplevt poliser som begår tjänstefel och dessutom hot, inte livs hot, men hot. Jag tycker inte att polisen(menar inte alla)i dagens samhälle sköter sitt jobb. Lr rättare sagt dom sköter det alltför bra. För ett tag sen när jag var "moppefucko" så var jag och 2 polare ute och åkte med mopederna. Vi hade stannat till vid en hamburgebar för att käka. Då får vi se att polisen svänger upp på parkeringen. Vi tänkte att det är lugnt eftersom dom inte kan göra något. (Ja, vi körde trimmat). Eftersom vi stod stilla när dom svängde upp så kan dom inget göra men icke sa polisen. Han tog person uppgifter, körde endast min moped,som oturligt nog gick snabbast, och till råga på allt så hotade han mej om att han kunde ta mitt lämp hur lätt som helst och dessutom skjuta upp mitt körkort ett X antal år. Visst tycker jag det är bra att avskräcka folk från att trimma och köra skiten ur mopederna men man behöver inte vara otrevlig. Det skulle räcka med böter och att säga till föräldrarna lr nåt men så gör inte dom flesta. Man får ordentliga utskällningar och predikor. Vi kom undan eftersom dom inget kunde göra men det var lite dålig stil. Därför har jag lite delade åsikter om poliser. Men visst, dom gör det hela mycket mer spännande. =-)

Tack för mej...

Swedie skrev:
Måste du alltid skriva nått otrevlig i varje inlägg? du skulle inte stå i mitten av en grupp o skrika till allihopa att de är idioter. Nä just det.
Valmers bara e sån
Bästa på länge :D

God_Of_Aprilia skrev:
Hmmz.. Ganska intressant det ni skriver. Jag har lite tråkiga erfarenheter av lagens långa arm och har därför en liten negativ erfarenhet. Har upplevt poliser som begår tjänstefel och dessutom hot, inte livs hot, men hot. Jag tycker inte att polisen(menar inte alla)i dagens samhälle sköter sitt jobb. Lr rättare sagt dom sköter det alltför bra. För ett tag sen när jag var "moppefucko" så var jag och 2 polare ute och åkte med mopederna. Vi hade stannat till vid en hamburgebar för att käka. Då får vi se att polisen svänger upp på parkeringen. Vi tänkte att det är lugnt eftersom dom inte kan göra något. (Ja, vi körde trimmat). Eftersom vi stod stilla när dom svängde upp så kan dom inget göra men icke sa polisen. Han tog person uppgifter, körde endast min moped,som oturligt nog gick snabbast, och till råga på allt så hotade han mej om att han kunde ta mitt lämp hur lätt som helst och dessutom skjuta upp mitt körkort ett X antal år. Visst tycker jag det är bra att avskräcka folk från att trimma och köra skiten ur mopederna men man behöver inte vara otrevlig. Det skulle räcka med böter och att säga till föräldrarna lr nåt men så gör inte dom flesta. Man får ordentliga utskällningar och predikor. Vi kom undan eftersom dom inget kunde göra men det var lite dålig stil. Därför har jag lite delade åsikter om poliser. Men visst, dom gör det hela mycket mer spännande. =-)

Tack för mej...

konstigt va? du bröt mot lagen.... då kan man allt stå o skämmas lite, blir jag tagen så skulle jag ju så klart bli stortokig men det är ju ens eget fel...har haft poliser hemma på gården också och det är inte kul att få en utskällning

Jag har snutnoja och får inga kickar av det.

Vi har faktiskt några schyssta mcpoliser i gbg inte alla men ett par st. :tomten

Ofta stannar dom o snackar med oss o tycker det e kul sen har vi sursnutarna som bara stannar o delar ut böter för typ skylt blinkers osv :kocko

Sen måste jag bara säga att om dom la hälften av energin på att ta rattfyllon o kolla hastighet utanför skolor som dom lägger på att jaga en hoj som drar,ja då hade det varit ok!

God_Of_Aprilia skrev:

Tack för mej...

Man får ju komma ihåg också att polisen försöker skrämma lite. Det kan ju vara en ganska effektiv taktik för att få folk att inte göra om det.. Dock ska dem ju självklart inte vara otrevliga..

Blondie skrev:
Vi har faktiskt några schyssta mcpoliser i gbg inte alla men ett par st. :tomten

Ofta stannar dom o snackar med oss o tycker det e kul sen har vi sursnutarna som bara stannar o delar ut böter för typ skylt blinkers osv :kocko

Viktigt att det kommer fram också. Jag är övertygad om att det finns många trevliga poliser. Jag har då hittils aldrig haft kontakt med någon otrevlig polis.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP