De åsikter om poliser som endel verkar ha

• Thread starter Thread starter kjuze
  • Start date Start date
BMW R90s skrev:
Man sitter väl på helpdesk för att hjälpa :va
Då ska du alltså ha större kunskaper än användarna,
inte förutsätta att dom kan lika mycket.
Blir så f*bannad på helpdeskfolk som skriver instrukioner och har
glömt hälften som sedan ursäktar sig med att det det där är väl
självklart :huvet

Klart man gör. Och nu gick det ju inte till exakt sådär. Jag kortade ju ner det lite. Kontentan var den att hon inte visste hur man startade om datorn är därmed gick jag till henne och visade. Var det inte hjälp nog?

Ducati for life skrev:
Ajdå, han har en r1a, my bad, det måste jag vara svårt att förstå vad jag menade då :tummenupp Jag tror dock inte att hans r1a spöar snöscootern, även
Jag har faktiskt sett acc tester R1 via snöskoter, då ifs en 2t skoter i den högre klassen, men de är ju inet direkt lama de heller.
R1an vann, iofs var det skapligt jämt först men uppåt en 150 så drog R1an ifrån (iofs går väl inte en skoter lika fort).
Motorn är väl ungefär den samma i dessa och en skoter lär ha nåt grymt med förluster innan effekten går ner i backen?
De körde då på asfalt så det spann just inget.
Det finns filmer nånstans på nätet på detta, även några bilar försökte rå på skotern, men det misslyckades gruvligt.

Angående vad jag skrev om bromssträckor tycker jag att jag rätt tydligt angav vilka sorts jämförelser jag gjorde.

Nu har bromssträckesnacket fått en egen tråd tack vare Silwer så vi lämnar det i den här tråden.

Den här tråden skulle ju handla om problemet att åka som många av oss gör och att hantera polisen. Vissa tycker att man ska ta sitt straff om man gjort något fel och en del tycker att straffen är löjligt höga i förhållande till vad man gjort och den skada man eventuellt orsakat.

En del tror ju också att vi som kör lite mer offensivt tycker om att ha blåljusen blinkande bakom oss och avsiktligt letar på dem i jakten på adrenalinkickar. Den företeelsen tror jag dock är rätt begränsad.

Jag kör som jag gör för att jag älskar det, inte för att impa på nån annan eller för att retas. Jag kan köra fort för att jag har bråttom ibland men oftast kör jag fort för att det är mycket roligare att ta kurvorna i 150 med knäskrap. Jag kör på bakhjulet för att jag älskar känslan av att ha kontroll på hojen på slangen och köra kilometer efter kilometer på ett hjul.

Nu är ju tyvärr det som jag tycker är roligast här i livet alltså olagligt och konsekvensen av att jag ändå väljer att köra såhär blir att polisen ibland försöker stoppa mig. Jag vet att polisen bara gör sitt jobb och jag tycker att det är bra att polisen finns men jag kan ju inte stanna för det. Straffen är orimligt höga helt enkelt.

Ducati for life skrev:
Men det är ju klart som fan att en bil är effektivare än en mc. Ska ni jämföra får ni jämföra med lika prestanda. EX: Formel Renault/Formel 3 mot en Sporthoj/gathoj. Hojjen har inte en chans i väghållning eller bromsning.
Jag har kört både och i många år, ingen jävel kan lura i mig att en mc kan bromsa senare in i en kurva än en formel bil, UTAN ABS!!! Dessutom så kan inte mcn hålla samma hastighet IGENOM kurvan, först när det gäller acceleration har mcn något att hämta. Så nu vet ni det. Nu kan ni börja fundera på vad inlägget egentligen handlade om... vad var det nu igen :tungan

Hallå??? Hur många F1 bilar ser du på gatan jämfört med R1:or? :7peta

Har jobbat inom bilbranchen i 10 år, och så snåla som folk är att underhålla bromsar och däck på sina bilar så har genomsnittsbilen betydligt sämre bromsstäcka än en mc, där förararna i ren överlevnadsinstinkt ser efter bromsar och däck på ett helt annat sätt. Gissa hur mycket sämre dina bromsar funkar på bilen redan efter 2 år? Gensomsnittsålder på våra bilar här i Sverige är fortfarande över 10 år.

En del tror ju också att vi som kör lite mer offensivt tycker om att ha blåljusen blinkande bakom oss och avsiktligt letar på dem i jakten på adrenalinkickar. Den företeelsen tror jag dock är rätt begränsad. .[/QUOTE skrev:
Håller med till fullo. Jag tror det är väldigt få som medvetet söker konfrontation med bröderna Grip.
Jag älskar dock oxå att köra och då kan det ju hända att dom dyker upp och verkar ha synpunkter på körningen. Med en moppe som går någotsånär är ju inte min första reflex att stilla rulla in mot kanten...
Nu var det väldigt länge sedan bröderna Grip gjorde något mera allvarligt menat försök att stoppa mig, men den känslan som ett sådant jag ger mig är inget man glömmer. Adrenalinkickar i all ära, men när det blinkar blått bakom är det ingen njutning att köra längre. Det tror jag de flesta instämmer i även om ett flertal frestas att vara lite fräcka sen och skryta om hur lätt dom hängde av snutan.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti