Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

Bikerbitch skrev:
Min jacka är jättevarm och var väldigt mycket billigare än en Canada Goos jacka som jag inte kan förstå att man betalar 5000:- för..
Gatubarnen i Ukraina förstår nog inte hur du kan köpa en jacka för 499:- heller, olika världar helt enkelt.

Bikerbitch skrev:
Folk i Sthlm ser ju exakt likadana ut när det gäller kläder, trist.

Det gör de i Norrland också, flanellskjorta och Frisco jeans på sommaren och skoteroverall och lejon-snowjoggers på vintern.

Markus skrev:
Gatubarnen i Ukraina förstår nog inte hur du kan köpa en jacka för 499:- heller, olika världar helt enkelt.

Jag är rätt säker på att både jag och jannica säkert har mer och har det bättre än många av dom med femtusenkronorsjackor. detdär med olika världar är skitsnack.

anja skrev:
Jag är rätt säker på att både jag och jannica säkert har mer och har det bättre än många av dom med femtusenkronorsjackor. detdär med olika världar är skitsnack.

Inte alls, när folk börjar med det uttjatade mantrat "...jag förstår inte hur man kan..." så framstår de lika inskränkta som om samma karlaplansbrats satt och ifrågasatte hur soc-ungarna kan ha på sig H&M kläder. Alla har olika referenser och värderingar och ekonomisk ställning, varför tjata om andras val? Det som verkar dumt för dig eller mig verkar kanske inte så dumt om man är ekonomiskt oberoende.

Är det ens särskilt bra jackor då? Alltså för de pengarna? Jag skulle nog hellre lägga 5 papp på en klättermusen.

Markus skrev:
Så varma är inte ens de där jackorna, jag har en liknande och jag fryser lik förbannat ibland ändå. Vill man inte frysa så finns det bara dunjackor, och Canada Goose är inte varmare än någon annan dunjacka. Dessutom så kikar det ner emot -20 då och då i Stockholm under vintern och då vill man inte gå runt i en vindjacka.

Den tid jag bott i stockholm, 1.5 år ungefär, så tror jag aldrig det har vart -20, iofs brukar jag inte vara där under jullovet.
Att dunjacka är det enda som funkar när det är -20 gäller nog bara i de stora städerna. Jag brukar ha en långärmad och en vanlig vinterjacka och jag fryser inte vid -20. Det är ju först när termometern kryper ner mot -30 eller när det blåser mycket som man behöver varmare kläder.
CG-trenden tycker jag är ytterst töntig med tanke på att jackorna är gjorda för kalla klimat som Canada, antarktis osv. Inte för en stad där det är -20 två gånger per år. Alla andra dagar så fungerar det lika bra med en medeltjock jacka över t-shirten.
Tänk på alla gässen som plockas på dun för att ni ska va varma, gässen lär frysa ganska mycket. Då är det bättre att köpa syntetmaterial så kan alla vara varma.
Lägg pengarna på hojen och köp en vanlig jacka istället.

mb skrev:

En sån jacka har jag :banana
Köpte den för typ tre år sedan och den är helt otroligt bra!
Kan rekomendera ett par Fimbul byxor till den jackan. (om de finns fortfarande)
Helt klart värt att lägga ett par tusen extra för Klättermusen istället för att köpa en Peak Performance, Zytt eller liknande!
Klättermusen = :tummenupp

anja skrev:

Det var ett synnerligen otydligt inlägg, är det termen som är festlig eller är det faktumet att du själv är det som är roligt? :confused: Om du är det så kan jag bara gratulera! :tummenupp

Mattehuggorm skrev:
Den tid jag bott i stockholm, 1.5 år ungefär, så tror jag aldrig det har vart -20, iofs brukar jag inte vara där under jullovet.
Du kommer försent. Det är nog endast under de två senaste åren det inte har varit -20 mellan Oktober-Mars, numer är det endast så kallt under julloven. Det har mörkats i väderrapporter för att inte minska turismen, men vi som vart här hela tiden skulle kunna intyga detta om regeringen tillät oss bryta det tystnadslöfte vi blev tvingade att skriva på.
Men nu vet du vilken tur du har....

Last edited:
mb skrev:
Är det ens särskilt bra jackor då? Alltså för de pengarna? Jag skulle nog hellre lägga 5 papp på en klättermusen.

Jag tror de är värda pengarna, priset har väl inte förändrats sedan de blev "heta" heller?

Chris Ash skrev:
Ja men vad är det? En vanlig dunjacka?

Ett dyrt märke som gör dyra jackor.
Har ett par riktigt snygga modeller.
En av dom populäraste som du ser runt varje hörn i Stockholm är den här.

4565MR00.jpg

http://www.canada-goose.com/products.html

Markus skrev:
Jag tror de är värda pengarna, priset har väl inte förändrats sedan de blev "heta" heller?

Helt klar värd varje krona. Är man ute mycket i både regn,snö,blåst så funkar den kanon.

honkiie skrev:
Därför att stereotypen av en brat är en uppkäftig skithög med flottigt hår som anser sig vara bättre än alla andra för att pappa betalar. Tänk ungefär som i ondskan. Grymt skönt.
Ungefär som Chris Ash, Abstruse, McB med flera på forumet då :) hahahah

Johan skrev:
Du kommer försent. Det är nog endast under de två senaste åren det inte har varit -20 mellan Oktober-Mars, numer är det endast så kallt under julloven. Det har mörkats i väderrapporter för att inte minska turismen, men vi som vart här hela tiden skulle kunna intyga detta om regeringen tillät oss bryta det tystnadslöfte vi blev tvingade att skriva på.
Men nu vet du vilken tur du har....

Jaha, det var så det var :)
Jag får väl fråga min tjej ifall hon behöver en CG-jacka nu när jullovet kommer :tungan
Kanske är så att stockholmare är lite vekare jämfört med oss lantisar :7peta :gnissla

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!