Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

Chris Ash skrev:
Det är kanadagäss, de är "ägda" av en djurparksliknande inrättning.

De i Stockholm har rymt från Skansen och tillåts härja hur de vill, det finns tusen och åter tusentals som enligt ornitologerna skrämmer iväg de naturligt förekommande birdsen. Men länsstyrelsen tog till krafttag och sköt av hela 20 st i våras!

Victor skrev:
Sant, och det lustiga är att de dära jävla jättefåglarna bara håller till på Östermalm och Djurgården. Det kanske finns på Lidingö också iofs.
Har de inte ett gäng sånna på Skansen som gör att man inte kan gå på gräsmattan för då blir man attackerad?

EDIT: Såg inte Markus inlägg, nu vet jag!

Victor skrev:
Sant, och det lustiga är att de dära jävla jättefåglarna bara håller till på Östermalm och Djurgården. Det kanske finns på Lidingö också iofs.

De där djävla fåglarna är skadedjur som skiter ner varena gräsyta som ligger i närheten av vatten.. Har en liten badvik precis bredvid där jag bor. Skulle spela lite kubb å dricka öl med polarna där på gräsmattan men den var täckt med så mycket kanada-bajs så vi fick lira kubb på Bouleplanen..

sandstream skrev:
Har de inte ett gäng sånna på Skansen som gör att man inte kan gå på gräsmattan för då blir man attackerad?

Nä, de är där för att man inte ska villja gå på gräsmattan. Och om man inte vill gå på "bajsmattan" så håller man sig därifrån.

Victor skrev:

Vafan, är du en bratt?

Nä, jag frågade min kusin precis och hon sa att jag var dum i huvudet, min jacka kostar tydligen en tiondel av vad en sån gåsjävel gör. Jag ser fan ingen skillnad på dem.....

Chris Ash skrev:
Nä, jag frågade min kusin precis och hon sa att jag var dum i huvudet, min jacka kostar tydligen en tiondel av vad en sån gåsjävel gör. Jag ser fan ingen skillnad på dem.....
Önska din kusin God Jul från mig är du snäll! :tummenupp

korvgubbe skrev:
De där djävla fåglarna är skadedjur som skiter ner varena gräsyta som ligger i närheten av vatten.. Har en liten badvik precis bredvid där jag bor. Skulle spela lite kubb å dricka öl med polarna där på gräsmattan men den var täckt med så mycket kanada-bajs så vi fick lira kubb på Bouleplanen..
Ingen hade nog gråtit om ni kört med en gås som kung, skulle bli lite mer liv i sporten då :D

Chris Ash skrev:
Fem lakan får man hosta upp för en kanadensisk gåsjacka. En kul parentes är att dessa jackor används som arbetskläder i Kanada.

Känner till exakt 3 personer som på på Lidingö och ingen av dessa är ens i närheten av rika.

Att bli av med jackan när det är svinkallt ute och inte komma hem och vara full kan betyda döden!

valmers skrev:
Fem lakan får man hosta upp för en kanadensisk gåsjacka. En kul parentes är att dessa jackor används som arbetskläder i Kanada.

Har också hört det där, men också hört att det är en myt. :va
Fan, det går till och med rykten om de där jävla jackorna. Jag tänkte köpa en väst i höstas, men när jag såg att det stod 11st 14-åringar och rev i dem så hoppade jag över.

Markus skrev:
Har också hört det där, men också hört att det är en myt. :va
Fan, det går till och med rykten om de där jävla jackorna. Jag tänkte köpa en väst i höstas, men när jag såg att det stod 11st 14-åringar och rev i dem så hoppade jag över.
Kan det mycket väl vara; hörde det från kollegor i fikarummet som försöker avråda sina 15-åriga döttrar (och i vissa fall söner) från att köpa en dylik jacka.

valmers skrev:
Det är en arbetsjacka, framför allt för polarexpeditioner, dom används på expeditioner över hela världen och inte bara i Kanda. Jag har sån och hade det många år innan bratsen öppnade upp ögonen för dom. Klart grymma jackor.

t-rex skrev:
Ahhh, gåsjackor och truckerkepsar. Rednecksen skola besitta jorden.
Glöm inte hockefrillan som är på väl tillbaks!
Rednecksen har ju kört med den konstant sen den var populär sist :3freak

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...