Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

Rundningsmärke skrev:
Åh, fy fan. Vilken misär! :D

/A

Jag vet, jag brukar försöka få skjuts av någon granne. :(
På jobbet är det ännu värre, där tar det ungefär en minut att gå från parkeringen (gästparkeringen självklart). Min parkeringsplats är ca 300m från entrén! :kocko

För att undvika brattstämpeln köpte jag mig en Peak Performance jacka (även denna en dunjacka i samma stil) denna vintern, endast 3995:- så jag sparade ju en 1000-lapp :D

Den är för övrigt väldigt varm och go!!

Det är lite falsk marknadsföring Canada Goose kör med, i min Expedtion parka så är det ankdun och inte gås. Den ända jackan som har gåsdun är Snowmantra men den går inte ha på sig under 20 minus för man svettas ihjäl.

För övrigt så är det bästa jackan jag ägt, dock klumpig i vissa fall då den är stor.

Markus skrev:
Nej, de är inte så varma att man håller sig varm jämnt men de är fortfarande de varmaste jackorna mig veterligen. :7peta

När är man inte varm då om de jackorna är de varmaste?
Om sommaren kanske? :3freak

hellre pekjackan är canadajackan.

Ingen ny grej att sno jackor, här i Uppsala sodde deskor med. Såna där Buffalo skor som kostade lite över 1000:- Alla hade sånna, och de blev stulna titt som tett. Sen så om folk rånar för en gammal mobil eller en hundring så bråkar de säkert för en jacka som kostar 4000-6000:-. I skolan har en kille en Canada Goose för 9000:-. :skrämd

P-E skrev:
I skolan har en kille en Canada Goose för 9000:-. :skrämd

Det är sånna du ska mobba - så pryla du honom nu.

Tänk så många barn som hade kunnat få mat i Sudan för de pengarna... :rolleyes:

Therudeboy skrev:

Därför att stereotypen av en brat är en uppkäftig skithög med flottigt hår som anser sig vara bättre än alla andra för att pappa betalar. Tänk ungefär som i ondskan. Grymt skönt.

hur många av dom med canada goose-jackor har betalat dom med egna förvärvade pengar? det skulle vara intressant att veta. :gnissla

Mavve skrev:
Det är sånna du ska mobba - så pryla du honom nu.

Tänk så många barn som hade kunnat få mat i Sudan för de pengarna... :rolleyes:

Varför skulle jag slå honom? De är bara töntar som tänker så! Eller de som är avundsjuka. Han eller hans föräldrar kanske har jobbat hårt och blivit rika? Alla vill vara rika, men de som inte kan bli det börjar se ner och klanka på de som är det, för att de är avundsjuka.

Har man slitit med utbildning och sånt och blivit framgångsrik och rik, vill man ju så klart köpa dyra saker, det var ju en av anledningarna till att man ville bli rik. Sen när man har blivit det tycker jag man ska kunna köpa precis vad man vill för de pengarna utan att folk börjar snacka om det.

OBS även om du inte menade allvar så ville jag säga det här. :tummenupp

honkiie skrev:
Därför att stereotypen av en brat är en uppkäftig skithög med flottigt hår som anser sig vara bättre än alla andra för att pappa betalar. Tänk ungefär som i ondskan. Grymt skönt.

Det där är typiskt stockholmare, här nere är det ingen som är sådan. O Anderstorp är ett riktigt snobbsamhälle då dom flesta är fabrikörsbarn.

anja skrev:
hur många av dom med canada goose-jackor har betalat dom med egna förvärvade pengar? det skulle vara intressant att veta. :gnissla

Jag har betalt min egen även om den drogs på pappas kort :hihi

Min jacka är jättevarm och var väldigt mycket billigare än en Canada Goos jacka som jag inte kan förstå att man betalar 5000:- för..

Folk i Sthlm ser ju exakt likadana ut när det gäller kläder, trist.

anja skrev:

Hur många av alla med föräldrar som går på soc har köpt sina egna prylar? Hur många 15 åringar över huvud taget har råd med en vinteracka för egna pengar?

anja skrev:

Jag känner en.. han sprättade bort alla märken innan han använde den första gången.. :hihi

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT