Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
mb skrev:De överlever nog![]()
mb skrev:Hmm... det som förbryllar mig mest är att stockholmare går omkring i jackor som är gjorda för nära på arktiskt klimat.
Chris Ash skrev:Vafan, en sån har ju jag!
t-rex skrev:v52 in på året klämmer han till med ett nästan odödligt inlägg!
Aaaa…men typ, hallå? E du värsta lantisen lixom, eller?!mb skrev:Hmm... det som förbryllar mig mest är att stockholmare går omkring i jackor som är gjorda för nära på arktiskt klimat.
mb skrev:De överlever nog
Hmm... det som förbryllar mig mest är att stockholmare går omkring i jackor som är gjorda för nära på arktiskt klimat.
valmers skrev:Hela Stockholm är ju fullt av fiskmåsar.
Esquire skrev:Hela fenomenet med Canada Goose är ju rätt så intressant.
Från början så är det en jacka som är avsedd för polarexpeditioner och dylikt. Sedan så började vissa krogvakter använda dem för att inte frysa arslet av sig när de stod ute hela nätterna. Där efter bratsen gjorde bratsen det till ett innerstadsmode.
Personligen fattar jag inte hur man kan glida omkring med en såndär jacka i Stockholmcity utan att svettas ihjäl.![]()
Själv så tycker jag att det blir hyfsat varm i min annorack från Fjällräven.![]()
Jag förstår inte problemet; det är ju värme i bilen?Markus skrev:Så varma är inte ens de där jackorna, jag har en liknande och jag fryser lik förbannat ibland ändå. Vill man inte frysa så finns det bara dunjackor, och Canada Goose är inte varmare än någon annan dunjacka. Dessutom så kikar det ner emot -20 då och då i Stockholm under vintern och då vill man inte gå runt i en vindjacka.
Hur jag är klädd på överkroppen vid -20:Markus skrev:Så varma är inte ens de där jackorna, jag har en liknande och jag fryser lik förbannat ibland ändå. Vill man inte frysa så finns det bara dunjackor, och Canada Goose är inte varmare än någon annan dunjacka. Dessutom så kikar det ner emot -20 då och då i Stockholm under vintern och då vill man inte gå runt i en vindjacka.
valmers skrev:Jag förstår inte problemet; det är ju värme i bilen?
Esquire skrev:Hur jag är klädd på överkroppen vid -20:
Polotröja, munktröja, fleeceväst och sedan min annorack.
Och inte fryser jag för det. Det är flerlagersprincipen som gäller serru.
Du sa ju just att Canada Goose och de andra dunjackorna inte var särskilt varmMarkus skrev:Jaharru, men om man t.ex. som jag inte vill ha 19 tröjor på mig av olika skäl så tar jag hellre ett varmt plagg än 19 värdelösa.
Esquire skrev:Hur jag är klädd på överkroppen vid -20:
Polotröja, munktröja, fleeceväst och sedan min annorack.
Och inte fryser jag för det. Det är flerlagersprincipen som gäller serru.
Åh, fy fan. Vilken misär!Markus skrev:Ibland får jag även parkera på granngatan, dit kan det ta upp till 90 sekunder att transportera sig.
Jag sa att det var på överkroppen jag var klädd såMavve skrev:Går du runt utan brallor?????
Vid -20 har jag underställ, 3 par strumpor, fetekängorna Arne, träningsbrallor, riktiga brallor över dem, tröja över understället och en tjockare tröja över tröjan, halsduk, vantar, mössa och klart en dunjacka.
Frysa e gay.
Esquire skrev:Du sa ju just att Canada Goose och de andra dunjackorna inte var särskilt varm![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten