Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

Fanns, en tråd på ett annat forum för ca 1år sedan. Tror det var zatzy.

I alla fall, nån på forumet kännde en cannadick och frågade om det var många där som använde Canada-Gose jackor, svaret blev ungefär

- Can-aaa-daaa Gose? :confused: :va

:hihi

Summa sumarum, inte en jävel i canada vet vad faen det är för en jacka och använder andra godsaker i kylan :).

Näe, North Face ska det vara, fryser som en tok, även den är gjort med Ank Dun. Fryser ju likajävligt med den som en dunis för en 500:- på fliesbergs.

Men den är skön :) + i utrustningslistan så finns värmeslingor för jackan med :banana , mej köpa! Mig bo i tokholm, frysa vinter! Köpa värmeslingor för jacka, mig varm och fin :).

Tycker inte om Canada-Gose märket, så fult. Men vill man ha en så ska man köpa en :), upp till var å en om vad man vill slänga sina cash på :tummenupp

SSDD skrev:
:confused:
Norrland ???

Börjar det ovanför Stallmästargården ?

I så fall börjar väl Skåne straxt söder om Slussen ....
:fakta
Alltså .... Nordtyskland ligger straxt söder om Södertälje ,eller nåt.

:felämne

Har dom(nordtyskland) skrivit på Schengenavtalet än?? i annat fall så måste det bli visumtvång på resa till Tex. Gotland (11-12/6)

Norrland:
Allt norr om uppsala

Skåne:
Allt söder om Medborgarplatsen

Landet:
Allt norr om Stallmästaregården (helt riktigt)
Allt öster om Djurgården
Allt väster om Lindhagensplan
Allt söder om Slussen

Markus skrev:
Norrland:
Allt norr om uppsala

Skåne:

Landet:
Allt öster om Djurgården
Allt söder om Slussen

:Bugar :Bugar :Bugar Så sant

Chris Ash skrev:
Nä, det är inte direkt så att jag inte har råd med en jacka för några tusingar, men jag köper gitarrer,förstärkare, skivor, och kör roadracing istället. Det är intresset och energin man lägger ner på att bry sig om kläder jag inte begriper.

Precis som jag inte begriper mig på mina vänner som ''ödslar'' pengar på kolfiber och stötdämpare på sina crossar eller dom andra som köper skivor för 5000kr i månaden när man kan ladda ner det.

Markus skrev:
Vek, eller civiliserad - your choice. :D
Norrlänningarna, de har ju skoteroverall - hur "strongt" är det på en skala?
Jag har en stor varm fjällräven jacka, i klass med cg ungefär - den knallade jag runt i inomhuscentrumet här för ett tag sedan, tänkte inte på att den var speciellt varm.

Den bästa anledningen att låta bli dun hittils är att fåglarna plågas enormt när man plockar dunen, man plockar - ofta på ackord i öststater - och sedan håller man fågeln i bur tills nya fjädrar växt ut, och så reptererar man.

klart norrlänningar har skoteroverall ibland, ska du åka skoter i -30 vill du nog oxå ha skoteroverall :)

att skona djuren är en ganska bra anledning at inte köpa dunjacka tycker jag.
tyvärr har jag en dunväst, jag skyller på att det var en present :huvet

More skrev:
Precis som jag inte begriper mig på mina vänner som ''ödslar'' pengar på kolfiber och stötdämpare på sina crossar eller dom andra som köper skivor för 5000kr i månaden när man kan ladda ner det.
Du kan ladda ner dom tack vare att andra köper dom dyrt.

More skrev:

Eller ens en hoj för den delen.

The-PatriX skrev:
Fanns, en tråd på ett annat forum för ca 1år sedan. Tror det var zatzy.

I alla fall, nån på forumet kännde en cannadick och frågade om det var många där som använde Canada-Gose jackor, svaret blev ungefär

- Can-aaa-daaa Gose? :confused: :va

Summa sumarum, inte en jävel i canada vet vad faen det är för en jacka och använder andra godsaker i kylan :).

Näe, North Face ska det vara, fryser som en tok, även den är gjort med Ank Dun. Fryser ju likajävligt med den som en dunis för en 500:- på fliesbergs.

Men den är skön :) + i utrustningslistan så finns värmeslingor för jackan med :banana , mej köpa! Mig bo i tokholm, frysa vinter! Köpa värmeslingor för jacka, mig varm och fin :).

Tycker inte om Canada-Gose märket, så fult. Men vill man ha en så ska man köpa en :), upp till var å en om vad man vill slänga sina cash på :tummenupp
Den storyn om Kanadicken tror jag ju på så mycket jag vill.
Jag har färskare uppgifter ang jackorna, jag köpte just min i Kanada. Den är hur stor som helst i Kanada och är den dunjackan man använder företrädesvis framför andra märken.
Har bott i Kanada, och har halva min släkt där!

Markus skrev:
Norrland:
Allt norr om uppsala

Skåne:

Landet:
Allt öster om Djurgården
Allt söder om Slussen

Aha ! Men då borde Nordtyskland ligga straxt bortanför Södertälje!

More skrev:

Ungefär så.

Den absolut roligaste "mode"-trenden just nu är en stor fet arktisk överlevnadsjacka på överkroppen och ett par gråa sweatpants (mysbyxor) på underkroppen. Vafan är det för något? Lokala temperaturexperiment? - "Undrar vad som händer om man är varm som satan på överkroppen och fryser som fan om benen, låt oss testa!". Mycket konstigt.

Trenden att ha på sig mysbyxor utomhus inne i stan är än konstigare än modet att ha CG-jackor på sig inne i stan och då menar jag inte att det inte är konstigt med CG-jacka i stan utan enbart att det är ännu konstigare med mysbyxor...h

Ravetrancer skrev:
Den storyn om Kanadicken tror jag ju på så mycket jag vill.
Jag har färskare uppgifter ang jackorna, jag köpte just min i Kanada. Den är hur stor som helst i Kanada och är den dunjackan man använder företrädesvis framför andra märken.
Har bott i Kanada, och har halva min släkt där!

:5sure

Aja, eftersom zatzy.com bara är fullt med ohjälpsamma och muppiga :tomten
Så tror jag på dig :). Men jag anser fortfarande att ankdun är skit, bara kallt. Jackor med ankdun är varma och gosiga ner till +10 grader och sen fryser jag arslet av mig :3freak

t-rex skrev:
Eller ens en hoj för den delen.

Den går lika bra utan kolfiber, precis som en annan jacka kan hålla kylan som en canada goose men kostar mindre. Men eftersom dom prioriterar sina tillbehör framför allt annat så funkar det för dom även fast jag inte förstår mig på det.

More skrev:

:7peta F-n, Du ka inte vara nå tekniker i alla fall!

En riktig tekniker resonerar ungefär:
"Varför köpa nåt för 500:-spänn när jag kan bygga det själv för 2000:-"
:Bugar
( förstår inte COOLFIBER....Konstig prick ,mumelmumel...)

Ravetrancer skrev:
för det första så tror jag inte många jackor har en såpass hög kvailtet och stamina som denna jacka då den först o främst är tillverkad för extrema förhållanden. Som jag sa jag skulle nog inte haft eb hel jacka nu om jag hade köpt en som kostar typ 2500, därför är det värt att lägga lite mer o få en jacka som man vet håller i många många år framöver, samtidigt så är den tillverkad med ett tidlöst utseende så att den kan man ha på sig närsomhelst utan att var "omoder". Tänk dock att detta inte var huvudsyftet med jackan, men man vill ju gärna ha nåt som ser bra ut också:)

Just därför.

jo, men det finns klättermusen, som dessutom är svenskt, det ska vara riktigt bra kvalite vad jag hört.
Det kommer alltid finnas några till märken som har grym kvalite, men som inte är lika inne.
Om du skulle köpa en jacka idag, skulle du köpa en CG eller en klättermusen, om vi antar att det är samma kvalite?

Tror nog CG är ganska känt trots allt. För jag har sett de i ganska många dokumentärer och naturfilmer från nordpolen och sånt. Sen så har de sånna i Day after tomorrow. I ju för sig är det en spelfilm, så det kan lika gärna har varit smygreklam för märket. :)

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...