Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

Victor skrev:
Men shit, när var det? Typ -82 eller?

"Beat on the brat, beat on the brat, with a baseball bat."
Det låter bekant, är det inte Puff Daddy som skrev den textraden?

Eller var det dedära fula Ramonsarna? Punkardrägg.

Det var dräggen Ramones. :yoparty

-82 var det inte, har för mig att det var runt -85... Fyllde 30 förra veckan.

För att återgå till ämnet så fanns det ett gäng brat-wannabees på högskolan ifjol. En av dem var dessutom Robinson-b-kändis och döpt efter en Apriliamodell. De gjorde så gott de kunde för att impa på brudarna med sina CG-jackor och Nudie-jeans, men i år är de borta. Ett år innan den tänkta kandidatexamen. Kommer ihåg att en av dem försökte vara speciell genom att sy ett får-tygmärke över Lacoste-loggan på sin tröja. För mig gav det intrycket av att han är ännu mer märkesfixerad än de andra.

henrikkrueger skrev:
Helt klart värt att lägga ett par tusen extra för Klättermusen istället för att köpa en Peak Performance, Zytt eller liknande!
Klättermusen = :tummenupp
För den som inte visste det så är Peak Performance, Zytt OCH Klättermusen alla startade i Jämtland. I Åre närmare bestämt. :tummenupp

För övrigt så är det otroligt många i sthlm som köper sig en livsstil. Tror t.ex. att de är punkare bara för att de köper en tröja som det står "PUNK!" på eller dylikt. Men om man spelar en låt med Ramones så vet de inte vad det är för något. Eller de som kallar som hiphoppare bara för att de gillar Snooks låt Mister Cool. Men de har aldrig hört talas om en liten grupp som heter Run DMC.

Dagens låtar:
"Ramones - Beat on The Brat"
"RUN DMC - My Adidas"

Esquire skrev:
För den som inte visste det så är Peak Performance, Zytt OCH Klättermusen alla startade i Jämtland. I Åre närmare bestämt. :tummenupp

För övrigt så är det otroligt många i sthlm som köper sig en livsstil. Tror t.ex. att de är punkare bara för att de köper en tröja som det står "PUNK!" på eller dylikt. Men om man spelar en låt med Ramones så vet de inte vad det är för något. Eller de som kallar som hiphoppare bara för att de gillar Snooks låt Mister Cool. Men de har aldrig hört talas om en liten grupp som heter Run DMC.

Dagens låtar:
"RUN DMC - My Adidas"

Glöm inte Lundhags från Järpen!

Esquire skrev:

Dagens låtar:
"RUN DMC - My Adidas"

Bara i Sthlm? :va

A.C skrev:
Farmförallt i sthlm. Där blir fenomenet extra tydligt (kanske eftersom att det är sveriges största stad).

Men visst, det är något som förekommer i hela vårt avlånga land.

Markus skrev:
Gatubarnen i Ukraina förstår nog inte hur du kan köpa en jacka för 499:- heller, olika världar helt enkelt.

Olika världar ja. Det där kan man ju diskutera till leda. Men nu pratade vi om Lidingöbor eller brats som folk väljer att kalla dom.

Det gör de i Norrland också, flanellskjorta och Frisco jeans på sommaren och skoteroverall och lejon-snowjoggers på vintern.

Nu gjorde du som jag och drog alla över en o samma kam. Okej, vi säger att merparten av Sthlmarna ser likadana ut. Gladare?

Lurch skrev:
Glöm inte Lundhags från Järpen!
Lundhags har grym kvalitet på sina kängor men deras kläder håller tyvärr inte samma klass vilket antagligen beror på att kängorna tillverkas i Järpen medans kläderna tillverkas på uppdrag i Asien. Som tur är så är ju servicen alltid på topp hos Lundhags så det är aldrig några problem att lämna tillbaka kläder som strular, men numera kör jag hellre Fjällrävenkläder.

Jag vet, jag vet, jag vet :hoppa Jag såg honom på ett fik i veckan, inte ens värt att ta upp i "jag mötte lassie" tråden. :hihi

Edit: sorry, nu är det lite :felämne

NakenBandit skrev:
Jag vet, jag vet, jag vet :hoppa Jag såg honom på ett fik i veckan, inte ens värt att ta upp i "jag mötte lassie" tråden. :hihi

Edit: sorry, nu är det lite :felämne

vem vem vem????? :gnissla

Han, namnet på apriliamodellen, Den levande robinssonlegenden :rofl som är en kille(?) och även rimmar på det, *****.

NakenBandit skrev:
Han, namnet på apriliamodellen, Den levande robinssonlegenden :rofl som är en kille(?) och även rimmar på det, *****.
Hmm... Jag har för mig att hans efternamn börjar med ett L. Och på något långsökt sätt kan man säker koppla det samman med hamburgare...

Eller är jag helt ute och cyklar? :tungan

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...