Dagens I.landsproblem eller det är synd om bratsen.

P-E skrev:
Tror nog CG är ganska kännt trots allt. För jag har sett de i ganska många dokumentärer och naturfilmer från nordpolen och sånt. Sen så har de sånna i Day after tomorrow. I ju för sig är det en spelfilm, så det kan lika gärna har varit smygreklam för märket. :)
Vaddå "trots allt"? Är det någon som i denna tråd påstått att CG inte är ett känt märke :va

Mattehuggorm skrev:
jo, men det finns klättermusen, som dessutom är svenskt, det ska vara riktigt bra kvalite vad jag hört.
Det kommer alltid finnas några till märken som har grym kvalite, men som inte är lika inne.
Om du skulle köpa en jacka idag, skulle du köpa en CG eller en klättermusen, om vi antar att det är samma kvalite?
jag hade köpt den jacka som tilltalar mig mest ang, kvalitetskänsl, hur den känns när man har den på sig, och hur den tilltalar mig utseendemässigt.
Och givetvis skall den tillgodose mina behov, såsom att den värmer bra, andas bra och tål väta grymt:)

Last edited:
sgtpepper skrev:
Vaddå "trots allt"? Är det någon som i denna tråd påstått att CG inte är ett känt märke :va

Nej men på många verkar de som om det mest är ett status märke och inget som man använder sig av i verkligheten. Många verkar tro att det bara är ungdomar som använder det och inte forskare och annat som är uppe vid polerna.

Ravetrancer skrev:
Ungefär som Chris Ash, Abstruse, McB med flera på forumet då :) hahahah

Nu är du felinformerad igen, alternativt uttalar dig om ting du inte har en aning om, vilket förvisso inte torde få någon att höja på ögonbrynen.

För det första har jag inga rika föräldrar, för det andra anser jag att backslick är bland det fulaste som finns. Förra året var ett ganska trevligt år, men i år tror jag nog jag tillhör de på forumet som har det riktigt illa ställt rent ekonomiskt.

nja det syftades nog inte så mycket om dina tillgångar.....men det e ju kul att du reagerar:)
abstruse skrev:
Nu är du felinformerad igen, alternativt uttalar dig om ting du inte har en aning om, vilket förvisso inte torde få någon att höja på ögonbrynen.

För det första har jag inga rika föräldrar, för det andra anser jag att backslick är bland det fulaste som finns. Förra året var ett ganska trevligt år, men i år tror jag nog jag tillhör de på forumet som har det riktigt illa ställt rent ekonomiskt.

de använder Canada Goose jackor i filmen Day After Tomorrow...

*intresseklubben antecknar*

Fattar inte varför det är ett sånt tjat om en jacka. Köp en själva och upptäck kvalitén i den!

Eller det kanske är lite hederlig svensk avundsjuka?

More skrev:
Ett dyrt märke som gör dyra jackor.
Har ett par riktigt snygga modeller.
En av dom populäraste som du ser runt varje hörn i Stockholm är den här.

Men Hallå!
Visserligen är retro helt rätt i tiden, men Goosejackorna har ju varit helt ute i flera år nu. Visserligen springer det omrking en massa Svenssons i jackorna fortfarande och vill vara "coola". Lyckast köpa märkesskjortor och sparat långt hår har de också lyckats med. Imponerande såhär ett par år efter vi som har koll hade det. :huvet
Losers.

Men visst, för att återgå till ämnet lite, det är rätt beige att råna folk på jackor. Även om de egentligen gör rånoffret en tjänst...

Yours,
Philip

Bikerbitch skrev:
Folk i Sthlm ser ju exakt likadana ut när det gäller kläder, trist.

Det där är ju osant.
Det är ju som att gå till ett punk/hårdrockarställe och säga att "Alla ser ju likadana ut här, vad fantasilöst".
Människor försöker i princip identifiera sig med en grupp och det gäller även med kläder. Troligen därför man ser en grupp "bikers" med likadana tröjor över skinnstället.

Men om du menade att de flesta människor i Stockholm ser likadana ut, dvs de flesta bär en jacka och byxor på vintern håller jag med. Fast då är ju hela värden trist.

Lurch skrev:
Vad var det tråden handlade om nu igen?

Hmm...

Jo lille vän, det är så här. Canada Goose är ett märke som var trendigt ett tag. Ungefär som Salomon-ryggsäcken på den tiden jag var ung.

Men shit, när var det? Typ -82 eller?

"Beat on the brat, beat on the brat, with a baseball bat."
Det låter bekant, är det inte Puff Daddy som skrev den textraden?

Eller var det dedära fula Ramonsarna? Punkardrägg.

korvgubbe skrev:
Jag känner en.. han sprättade bort alla märken innan han använde den första gången.. :hihi

Vad jag har hört så är det det nya nu, bratsen sprätter märket för att vara "speciella". Undrar hur många medlemmar på sh som är "brats"??

Jag skulle aldrig i hela mitt liv ta på mig en CG-jacka, just på grund av den stämpeln den har, fyfan för att bli tagen för en brat. :död

Mattehuggorm skrev:
Klart jag generaliserar, men det är svårt annars.
Det jag försökte få fram är:
Om man bor i stan så räcker det oftast med t.ex en SAAB 9-5 Aero.
DÅ har du mycket bra komfort, så bra säkerhet d går med personbil, de går bra på dåliga grusvägar de oxå (åtminstone halvdåliga, defineringsfråga), de går tillräckligt fort, är snygga för att va vanlig bil, rymliga osv.
Jag tycker det funkar lika bra och ja, jag har kört båda sorterna.

Nädu på en punkt har du fel. Det går inte med Saab. ;)

Philip skrev:
Men Hallå!
Visserligen är retro helt rätt i tiden, men Goosejackorna har ju varit helt ute i flera år nu. Visserligen springer det omrking en massa Svenssons i jackorna fortfarande och vill vara "coola". Lyckast köpa märkesskjortor och sparat långt hår har de också lyckats med. Imponerande såhär ett par år efter vi som har koll hade det. :huvet
Losers.

Men visst, för att återgå till ämnet lite, det är rätt beige att råna folk på jackor. Även om de egentligen gör rånoffret en tjänst...

Yours,
Philip

Låt mig gissa... du är en brat?? :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...