Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Jag har också alltid tänkt att kopparfärgat allt utom kåpor och däck skulle vara snyggt. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cbr_600_ny_besiktad/96715480

Kopparfärgat...? Du är snäll, du.

Jag tror att kvällssolen och färgåtergivning i läge Random spelar oss ett spratt.
Det är nog mer guldfärg som sprayats på...

Screenshot_20210809-045555_Samsung Internet.jpg
...allt, inklusive gummihandtag, aluminiumdetaljer och strömbrytare. Allt!

Det är dock inte det mest underliga med annonsen.

Mycket kön att köra dom som är nybörjare...

Åååkaaaay...?

Jag tror att kvällssolen och färgåtergivning i läge Random spelar oss ett spratt.

View attachment 463092

Åååkaaaay...?
Påminner om arab-cykelaffären mittemot där jag hade min verksamhet för ett antal år sedan. Tänkte att "ja men jag lämnar in min cykel, det är mitt i vintern och han tar bara 99 kr för en service och tvätt" - första gången jag lämnat in en cykel någonsin för övrigt.

Samma dag var jag över till caféet vid sidan av cykelaffären och vi småsnackade och kom in på cykelaffären. Killen i caféet sa "ja alltså jag har lämnat in min cykel där, men det konstiga var att han hade klarlackat hela cykeln, alltså HELA cykeln, sadel, styre, däck, fälgar - ALLT!".

Tänkte - det låter jävligt märkligt, men jag vill ju inte ha min cykel klarlackad, så när jag lämnade in den sa jag med ett leende "jag behöver ingen lack". Han blev jätteförvånad... "va vill du inte ha lack? Det bli jättefint ju?" och så springer han iväg och hämtar en Biltema klarlack på skrammelburk, går direkt fram till min cykel och sprayar bakstänkan och utbrister "titta så fint!! är du verkligen säker??". "ja jag är säker, ingen lack tack". :rofl

Givetvis lät jag honom fixa min cykel, en gammal skramlig cykel ändå - och ja, jag slapp klarlacken.

View attachment 463092

Åååkaaaay...?
Det kan ju vara så att det målades guld. Sen fick han för sig att vaxa det som skulle vara riktigt blankt och guldigt inför säljes annonsen. Men i hasten fick han fel tub och tog kopparpasta!:näsblod
Kopparpasta for that ulimate coppe shine. Var först med det senaste inom mc och bilvård!
1628493491781.png

Till hojens försvar för man väl säga att 12000kr är ett okej pris för en fungeran
Mähh....vadf.....
Bromsskivan :eek:

View attachment 463098

Han borde ha lagt tjockare med guldfärg där det nöts mycket. Men det är ju iofs frambromsen, alla vet ju att det är livsfarligt att bromsa med frambromsen.

Jag lägger ut köpesannonser på blocket ibland för att hitta bil eller mc-delar och det ringer alltid nån 2 minuter efter att annonsen kommit ut och säger att dom har precis det jag söker i annonsen som dom vill sälja och vill att jag ska swisha handpenning, dom ringer alltid från ett 076-nummer som inte går att söka på
Verkar finnas väldigt gott om dom som systematiskt livnär sig på att lura folk

Här är några skärmdumpar här från en konversation jag hade med en högbegåvad ung man som hörde av sig när jag ville köpa pipor till en RD350 YPVS

Han ringde först och ville jag skulle betala till hans bankkonto, men jag anade ugglor i mossen och följande är efter att jag SMSat han

ec4d5a12e3bd24e791853dbf2caa3199.jpg

77013e8856bb149be1eea51e9e21f94c.jpg

1aba94fbad9597d7c40c4c6fae9b0e31.jpg

fb50258cdbadb86fa59bb54084795035.jpg

Tydligen har jag dun på mitt kön

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back