Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Inte blocket, men väl marketplace:

"Kawasaki 1500cc chopper custom"
Prissänkt från 50000:- till 39000:-, skynda att fynda.

Edit: finns på blocket mä, https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_1500_cc_custom/96853183

Där ser man lite mer av det sköna linjespelet.
Det där är tyvärr mera vanligt än man tror. Ofta beror det på att man misslyckas med att tänka igenom ett projekt när det påbörjas. Man plockar på delar som är snygga i sig, men som inte passar tillsammans.

-Man vill ha en stor kraftig custom. Ingen liten dj*vla 800cc japanare. Stort skall det vara 1600cc duger.
-Sen kommer man på att man skall bygga bobber av den. Bobber är sådant där ord som är (var) inne då och alla pratade om det. Fast få fattade vad det var.
-Man plockar bort delar och tänker nu kommer jag verkligen framåt. Skall bara byta ut lite saker och man är hemma.
-Ny sadel är inköpt men fästen finns inte så den buntbandas fast i ramen.
-Tank....hhmm.... peanut tank har ju polarna pratat om och det ser ju riktigt snyggt ut på Sportsters. Sagt och gjort på med liten tank på bygget.
-Bakdelen...hhmmm.... det fanns visst ingen färdig bobberbakdel till VN1500. Fast jag har hört om folk som tagit original och flyttat upp den lite och fått bra stuk på den. Det är exakt det man gör sen. Ingen modifikation förutom nya hål i skärmen.
-Framgaffel ser lite maffig ut original....hhmm.... Den här springergaffeln på Blocket för 15 000 skulle passa riktigt bra. Sagt och gjort.
Klart!
Sen visar man upp den för polarna och de kommer med en massa beröm som: "Oj, den var...unik.." "Det finns ingen som har gjort en likadan" "Klart vågat..."
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det inte Borås som huserar 80% av landets trail-hojar? Helt OT jag vet

Momsbedrägerier, annonsskojare, olika "företagsregister", katalogkaoter, telefonförsäljare, brickreklam, Svensk Fordonshandel...

Huvuddelen av landets ondska emanerar från Stockholm, det vet de flesta.
Resten, den sk. inpiskade ondskan kommer från Borås.

Här är Boråsarens syn på världen och sig själv:

375617721_4f484ae0-dcd3-41ff-b002-ed7bcb918ead.jpg
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Jag har också alltid tänkt att kopparfärgat allt utom kåpor och däck skulle vara snyggt. https://www.blocket.se/annons/skane/honda_cbr_600_ny_besiktad/96715480


Kopparfärgat...? Du är snäll, du.

Jag tror att kvällssolen och färgåtergivning i läge Random spelar oss ett spratt.
Det är nog mer guldfärg som sprayats på...

Screenshot_20210809-045555_Samsung Internet.jpg
...allt, inklusive gummihandtag, aluminiumdetaljer och strömbrytare. Allt!

Det är dock inte det mest underliga med annonsen.

Mycket kön att köra dom som är nybörjare...


Åååkaaaay...?
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Kopparfärgat...? Du är snäll, du.

Jag tror att kvällssolen och färgåtergivning i läge Random spelar oss ett spratt.
Det är nog mer guldfärg som sprayats på...

View attachment 463092
...allt, inklusive gummihandtag, aluminiumdetaljer och strömbrytare. Allt!

Det är dock inte det mest underliga med annonsen.




Åååkaaaay...?
Påminner om arab-cykelaffären mittemot där jag hade min verksamhet för ett antal år sedan. Tänkte att "ja men jag lämnar in min cykel, det är mitt i vintern och han tar bara 99 kr för en service och tvätt" - första gången jag lämnat in en cykel någonsin för övrigt.

Samma dag var jag över till caféet vid sidan av cykelaffären och vi småsnackade och kom in på cykelaffären. Killen i caféet sa "ja alltså jag har lämnat in min cykel där, men det konstiga var att han hade klarlackat hela cykeln, alltså HELA cykeln, sadel, styre, däck, fälgar - ALLT!".

Tänkte - det låter jävligt märkligt, men jag vill ju inte ha min cykel klarlackad, så när jag lämnade in den sa jag med ett leende "jag behöver ingen lack". Han blev jätteförvånad... "va vill du inte ha lack? Det bli jättefint ju?" och så springer han iväg och hämtar en Biltema klarlack på skrammelburk, går direkt fram till min cykel och sprayar bakstänkan och utbrister "titta så fint!! är du verkligen säker??". "ja jag är säker, ingen lack tack". :rofl

Givetvis lät jag honom fixa min cykel, en gammal skramlig cykel ändå - och ja, jag slapp klarlacken.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Kopparfärgat...? Du är snäll, du.

Jag tror att kvällssolen och färgåtergivning i läge Random spelar oss ett spratt.
Det är nog mer guldfärg som sprayats på...

View attachment 463092
...allt, inklusive gummihandtag, aluminiumdetaljer och strömbrytare. Allt!

Det är dock inte det mest underliga med annonsen.




Åååkaaaay...?
Det kan ju vara så att det målades guld. Sen fick han för sig att vaxa det som skulle vara riktigt blankt och guldigt inför säljes annonsen. Men i hasten fick han fel tub och tog kopparpasta!:näsblod
Kopparpasta for that ulimate coppe shine. Var först med det senaste inom mc och bilvård!
1628493491781.png
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Till hojens försvar för man väl säga att 12000kr är ett okej pris för en fungeran
Mähh....vadf.....
Bromsskivan :eek:

View attachment 463098

Han borde ha lagt tjockare med guldfärg där det nöts mycket. Men det är ju iofs frambromsen, alla vet ju att det är livsfarligt att bromsa med frambromsen.
 
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top