Dagens Blocket! (mc-relaterat)

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
....Eftersom jag själv har varit intresserad av att köpa en färdigbyggd turbohoj så har jag haft lite bevakning på Blocket, men det är ju extremt ovanligt att det dyker upp någon som är besiktigad med turbo......
Jag vet en som bygger turbohojar ganska frekvent och sedan säljer dem efter en tid. De som jag sett är mycket fina och välbyggda, i utställningsskick.

Jag är nästan helt hundra på att han är med här på SH men jag minns inte vilket nick. Du kan få hans "civila" namn i PM om du vill ha kontakt. Dock så finns han på Västkusten och inte i Norrbotten. Några (få) mil från dig med andra ord. ;)
 

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
Jag vet en som bygger turbohojar ganska frekvent och sedan säljer dem efter en tid. De som jag sett är mycket fina och välbyggda, i utställningsskick.

Jag är nästan helt hundra på att han är med här på SH men jag minns inte vilket nick. Du kan få hans "civila" namn i PM om du vill ha kontakt. Dock så finns han på Västkusten och inte i Norrbotten. Några (få) mil från dig med andra ord. ;)
Peter pain ska inte nämna nåt annat namn , och även Andersson turbo på östsidan bygger ju reggat med snurra .Anderssons busa/gixxer1000 turbo var ju snurrande på blocket för inte så länge sen och en av pains busabyggen också i samma veva
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Tror vi skjuter bredvid varandra när det gäller definitioner här.
Färdigbyggd turbohoj kan ju betyda ganska många saker.
-En fungerande, körbar tubohoj som inte behöver modifieras för att köras brukar det ju dyka upp flertal av på Blocket under året. Du behöver dock fixa lite inför besiktningen vartannat år. Typ på med original avgassystem.
-En turbohoj registrerad med turbo dyker det upp mera sällan.
-En turbohoj med korrekt registrerad effekt och turbo sker väldigt väldigt sällan. De flesta skruvar väl ned effekten när den reggas eller trimmar vidare när den väl är reggad och när effekten ändras är den ju lika olaglig som de andra. Förvisso är det ju svårare att upptäcka olagligheten.

Gamla turbohojar är ju klassiker och bör väl så förbli. Ingen skäl till att trimma iväg en sån då en vanlig gixxer ger mera omph för pengarna.
Duger det med överladdning i form av kompressor så finns ju Kawasakis H2-serie.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
En gammal kompis till mig hade en turbohoj till salu för nåt år sen. Den var reggad med 463 hk om jag minns siffran rätt. Var väl ett av Peterpains byggen från början, tror jag.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Tror vi skjuter bredvid varandra när det gäller definitioner här.
Färdigbyggd turbohoj kan ju betyda ganska många saker.
-En fungerande, körbar tubohoj som inte behöver modifieras för att köras brukar det ju dyka upp flertal av på Blocket under året. Du behöver dock fixa lite inför besiktningen vartannat år. Typ på med original avgassystem.
-En turbohoj registrerad med turbo dyker det upp mera sällan.
-En turbohoj med korrekt registrerad effekt och turbo sker väldigt väldigt sällan. De flesta skruvar väl ned effekten när den reggas eller trimmar vidare när den väl är reggad och när effekten ändras är den ju lika olaglig som de andra. Förvisso är det ju svårare att upptäcka olagligheten.

Gamla turbohojar är ju klassiker och bör väl så förbli. Ingen skäl till att trimma iväg en sån då en vanlig gixxer ger mera omph för pengarna.
Duger det med överladdning i form av kompressor så finns ju Kawasakis H2-serie.
Ja, det jag är ute efter är en hoj som jag kan köra med gott samvete.
Så vartannat år kör jag förbi besiktningen, tar en kopp kaffe, och åker hem med en hoj som är godkänd, förutom mina egna tillkortakommanden vad gäller underhåll.
Och som jag förstår det så är det relativt enkelt fixat, men jag måste bara läsa på lite om reglerna först.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:) Ja man kan ju undra hur stor lampa tyskrövsbakskärmen gömmer eller hur lång fjädringsväg en chopper kan ha :va
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Inte blocket, men väl marketplace:

"Kawasaki 1500cc chopper custom"
Prissänkt från 50000:- till 39000:-, skynda att fynda.

Edit: finns på blocket mä, https://www.blocket.se/annons/dalarna/kawasaki_1500_cc_custom/96853183

Där ser man lite mer av det sköna linjespelet.
Fult OCH ambitiöst är ju roligast att mobba, och Mattias, jag tror kanske du hittat ett unikt mobboffer vars like ej skådats här på åratal.

Får jag börja? 1# ingenmanslandet mellan gas & ass, så att säga
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Fult OCH ambitiöst är ju roligast att mobba, och Mattias, jag tror kanske du hittat ett unikt mobboffer vars like ej skådats här på åratal.

Får jag börja? 1# ingenmanslandet mellan gas & ass, så att säga


#2 Tyskröv.
På en chopper...

Edit:
Ah! Sundström hade redan paxat tyskröv.

Det finns mer:


#3 Metzeler Tourance.
På en chopper.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Byggaren kanske är lite (jätte-) rund om magen och inget ryms helt enkelt mellan sadel och tank.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top