Ja, jag tycker inte att tråden som det hänvisades till var speciellt fyllig, och innehåller egentligen ingen fakta.
Eftersom jag själv har varit intresserad av att köpa en färdigbyggd turbohoj så har jag haft lite bevakning på Blocket, men det är ju extremt ovanligt att det dyker upp någon som är besiktigad med turbo.
Så det gör att jag är lite skeptiskt till att det är så himla enkelt fixat, för då borde man ju ordna det innan försäljning.

Å andra sidan verkar ju mycket som säljs på Blocker bara ha "lite småfix för den händige" kvar att göra.
Tråden var ett exempel..
Jag orkar inte sammanfatta all information om det från turboforumet i Blocket tråden ju

Gå in där och leta på t.ex. SFRO.
Det skall nämligen reggas/byggas via SFRO krav som ombyggt fordon.
Du kan läsa mera om det t.ex. här:
Som sundström var inne på att det krävs
3 större förändringar ifall man skall regga med ändrad motoreffekt.
SFRO skriver själva att 3 av följande ombyggnader krävs: "1. motor med kraftöverföring har bytts ut, 2. framgaffel har bytts ut, 3. hjulupphängning bak har bytts ut eller ändrats, eller 4. bromssystem har bytts ut.
Enklast är då att byta framgaffel och bromsar som sitter på, samt montera på svingförlängare.
Byter du framgaffel på en Fireblade kan du ju passa på att byta till ett 17" framhjul.
16" aren som sitter på börjar vara svår att få tag i vettiga däck.
Finna väl någon honda (googla) vars gaffel passar rakt av med 17"framdäck.
Vill du inte köra med svingförlängare så byt ut svingen mot en VFR750 enkelsving. Jag har en liggandes om du vill ha. Du behöver en liten distans till svingaxeln så sitter den rätt och passar bolt on (på en -99:a i alla fall). Annars finns svingfölängare som är billiga på nätet.
Varför en ombyggd turbohoj istället för en original turbohoj. För att original turbohojar är väldigt tama jämfört med det mesta andra hojarna.
Den XN85:an du länkade till har t.ex. 85 hästar.... 85... Skall man ha turbo så skall man ju ha effekt. Annars finns det ingen poäng.