Custom Caféracer bygge

Skit. Såg era svar först nu.

Kopplingen är ihopatt med org. lamellerna igen, kan dock inte prova då startmotorn fortfarande gäckar mig. Den gamla startknappen funkar inget vidare när jag mätte med multimetern. Körde "pipläge" på den med får ingen signal, endast utslag om högt motstånd.
Testade att mäta direkt på kablarna, men ingen 12 volt. Soppapumpen + all annan el funkar, men får ingen kräm till startknappen. Märkligt...

Latmask! Du får väl rulla igång den! :gnissla

Tack för svaren boys!

Nu funkar liket igen :D
Visade sig mycket riktigt vara en trasig startknapp + ett glappande startmotorrelä.
Använder inte ISR knappen, slet bort dessa direkt, rena runket! Tack ändock Peter.
Kopplingen funkar kalas nu med org. lamellerna. Barnetts jävla pungmunsarskräp åker aldrig in i min hoj igen.

Skrek mig hes av lycka när jag körde ett par fullgasrepor längs favvorakan ute i skogen.
Sann magi :D

Lite knepigt att rulla igång en högkompad V-twin utan fungerande decompventil (går via startmotorrelät). Men visst går det :) Fick rulla igång henne själv 3 ggr i fredags. En sann utmaning!

Bifogat

• 225918_10150609859345314_550720313_18631397_3348875_n.jpg
    225918_10150609859345314_550720313_18631397_3348875_n.jpg
    68.6 KB · Visningar: 470
Tips på hur man kan snida till hemmagjorda trattar till racepremiären på lördag?
Hinner inte få tag i de rätta doningarna.

Keihin FCR 39:or

Mäter och kikar lite ikväll :)
Hojen går fortfarande fett på högfart (vill jag minnas från Orsa). Har fan inte hunnit skruva något alls på denna hoj i vinter :brinnerup

Tack för svaren boys!

Nu funkar liket igen :D
Visade sig mycket riktigt vara en trasig startknapp + ett glappande startmotorrelä.
Använder inte ISR knappen, slet bort dessa direkt, rena runket! Tack ändock Peter.
Kopplingen funkar kalas nu med org. lamellerna. Barnetts jävla pungmunsarskräp åker aldrig in i min hoj igen.

Skrek mig hes av lycka när jag körde ett par fullgasrepor längs favvorakan ute i skogen.
Sann magi :D

Lite knepigt att rulla igång en högkompad V-twin utan fungerande decompventil (går via startmotorrelät). Men visst går det :) Fick rulla igång henne själv 3 ggr i fredags. En sann utmaning!

blev ju frän den där!
Jo jag har sprungit igång HD´n några gånger, decompventil har jag ingen :tummenupp

Köra på Kjula i helgen?

mvh

Tackar :)

Efter att ha sprungit igång 2 hojar 10 ggr under loppet av en dag tog flåset slut.
Yepp bli nog Kjula i helgen. Inga låga tider med denna hoj direkt, men hoppas kunna komma ned till 11,5 iaf :)

Efter att ha sprungit igång 2 hojar 10 ggr under loppet av en dag tog flåset slut.
Yepp bli nog Kjula i helgen. Inga låga tider med denna hoj direkt, men hoppas kunna komma ned till 11,5 iaf :)

Jo jag känner igen det där med flåset.. :D
hade också gärna kört, men är inte riktigt 100 efter en operation så det får vänta.. Kör du 11,5 så är det väl helt oki.. :banana

Körde 11,8 förra året med en strulande koppling så det finns hopp.
Med tanke på hur moderat hojen ändå är trimmad är jag nöjd.
Med 56 originalhästar så får det ändå kännas godkänt :)

Fortsätt med det så skall du se att tiderna blir bättre. Det är mycket billigare att banta än att trimma :tummenupp

Rätt och riktigt. Säger man inte 3 kg per hk?
Kommer man neråt 50 pannor blir det nog slicka tider... ;)

Bah.. röven. Jag tvättade fasad hela kvällen igår = rövsmörsroligt. Skaffa aldrig kåk, bara en massa jobb som inte är relaterat till hojkörning. Får försöka hinna ikväll mellan skrapande och tvättande.

Tror inte ett 50 mm rör räcker :(

Mätte precis och själva insugsadaptern eller vad fan det nu heter är 61 mm i ytterdiameter.

Ja & speciellt inte kåk utan garage hehehe fast ska jag säga ville inte ha trä fick trä ville ha liten trädgård fick stor (enligt mig) ville ha stooort garage fick 21km men isolerat & nu med bergvärme i dock så fick jag iallafall vingelavstånd från puben:) Måla är bra när man är mellan jobb inte annars. Tar liksom lite för mycket tid

jo kåken tar ju lite tid, har en gamal hus som behöver omsorg.. men har ju verkstad på 175 kvm med övervåning så jag klagar inte.. Inväntar pengar så jag kan fylla den med verktyg o maskiner..

• Gilla
Reaktioner: EST
Rävalahti har två SS-trattar som han skulle smeka på warriorn. Det blev aldrig av och han trökte dit ett sånt där HD-luftfilter ala stålmannen istället. (Samma han hade på draggen innan)

Jag kollar med Lasse luring!

Resan till stripen gick bra, racingen sämre.
Skiten slirar fortfarande vid fullt gaspådrag, dock bättre än med Barnetts tomtelameller gjorda av kinesisk papp. Hade hoppats på höga 11:or igen, men blev en dryg 12:a istället.
Aja, nya friska tag.

Fick tipset av en polare i depån att slita ut första "förspänningsskivan" eller vf*an det nu heter. Denna skall ersättas med en till lamell. NÅgon som har erfarenhet av detta?
Börjar fnula på om det är de nya fjädrarna som spökar. Dessa skulle vara ännu hårdare än mina förra.
Vad behövs för att göra ett test? Någon form av kompressionsverktyg med mätklocka misstänker jag.

Numero 24+25 på bilden.

Bifogat

• koppling_panzaaa.JPG
    koppling_panzaaa.JPG
    116.1 KB · Visningar: 122
Nyheter
Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...