Custom Caféracer bygge

Då har vi enna sadel att sitta pö
Detta gör jag aldrig om igen.. helvete vilket slit det har varit, men bra som fasen blev det. Överträffade mina förväntningar med råge :fyllisar

Färgade först in den mörkbrun för att sedan gå på med svart. Fick en fin "antik" känsla, precis den jag var ute efter.

Jisses, vilket pill. Bra jobbat!
 
Ok. Provade idag tog bort låsstiftet och pressade med 25t men den ville inte rubba sig, hade visserligen dåligt mothåll men får tillverka en grej så den blir stum och försöka igen.
 
Ok. Provade idag tog bort låsstiftet och pressade med 25t men den ville inte rubba sig, hade visserligen dåligt mothåll men får tillverka en grej så den blir stum och försöka igen.


Vilket håll pressade du stången??

Den ska pressas neråt , Det vill säga så att det undre lagret sammtidigt pressas bort
 
Tack tack då gick det lite lättare:Bugar draggans axel fastnar inte lika bra som r1:ans är de en liten skillnad på tjockleken mellan dom tro.
 
Har du mätt med skjutmått? Min passade kalas utan vidare modifiering.
 
Jo den passade fint nu, nu har man fått hem en hög med saker från pulverlacken så nu blir det att montera ihop delarna:banana vilka däckdimentioner satt du på dina fälgar jag har som dig en r1 framfälg och bulldoggens bak. Skulle vilja pressa dit så brett bak som det går vad får man plats med? Någon som vet?
 
200/70-15 ska få plats bak med original fälg!

gällande startmotorn så fick jag reda på att man kan sätta en liten alu kil under framkanten av startmotorn mot motorn. billigt och enkelt och ska tydligen funka galant för att råda bot på de små vridningarna som blir med tiden.
 
200/70-15 ska få plats bak med original fälg!

gällande startmotorn så fick jag reda på att man kan sätta en liten alu kil under framkanten av startmotorn mot motorn. billigt och enkelt och ska tydligen funka galant för att råda bot på de små vridningarna som blir med tiden.

skapligt trådlyft :D
 
Kan nu meddela att det var inga problem att få på ett 200/70-15 på en toksänkt dragstar xvs 1100 på en orginalfälg, köpte ett Metzeler ME880 från mcdackonline.
Fyller nu upp bakskärmen snyggt med goda marginaler!

Plötsligt kan jag svänga utan att ramen tar i backen i varje böj! och med lite lägre lufttryck så blir den mjukare å goare att köra också!
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top