Custom Caféracer bygge

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Ort
Kungälv
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Då har vi enna sadel att sitta pö
Detta gör jag aldrig om igen.. helvete vilket slit det har varit, men bra som fasen blev det. Överträffade mina förväntningar med råge :fyllisar

Färgade först in den mörkbrun för att sedan gå på med svart. Fick en fin "antik" känsla, precis den jag var ute efter.

Jisses, vilket pill. Bra jobbat!
 

Ljusmon

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha xvs1100, Suzuki Drz Gas Gas mm.
Ok. Provade idag tog bort låsstiftet och pressade med 25t men den ville inte rubba sig, hade visserligen dåligt mothåll men får tillverka en grej så den blir stum och försöka igen.
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Ok. Provade idag tog bort låsstiftet och pressade med 25t men den ville inte rubba sig, hade visserligen dåligt mothåll men får tillverka en grej så den blir stum och försöka igen.


Vilket håll pressade du stången??

Den ska pressas neråt , Det vill säga så att det undre lagret sammtidigt pressas bort
 

Ljusmon

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha xvs1100, Suzuki Drz Gas Gas mm.
Tack tack då gick det lite lättare:Bugar draggans axel fastnar inte lika bra som r1:ans är de en liten skillnad på tjockleken mellan dom tro.
 

Panzaa

Bättre att verka än att förverkas
Gick med
16 Aug 2007
Ort
Tullinge
Hoj
2010 Chubby Betty Fukkobygge, 2011 Triumph HH-Special, 1988 FZ 750, YZF 426
Har du mätt med skjutmått? Min passade kalas utan vidare modifiering.
 

Ljusmon

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2012
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha xvs1100, Suzuki Drz Gas Gas mm.
Jo den passade fint nu, nu har man fått hem en hög med saker från pulverlacken så nu blir det att montera ihop delarna:banana vilka däckdimentioner satt du på dina fälgar jag har som dig en r1 framfälg och bulldoggens bak. Skulle vilja pressa dit så brett bak som det går vad får man plats med? Någon som vet?
 

Varen158

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2013
Ort
kalmar
Hoj
Ktm & glidare
200/70-15 ska få plats bak med original fälg!

gällande startmotorn så fick jag reda på att man kan sätta en liten alu kil under framkanten av startmotorn mot motorn. billigt och enkelt och ska tydligen funka galant för att råda bot på de små vridningarna som blir med tiden.
 

Broberg

Sporthojsnörd
Gick med
1 Sep 2007
Ort
Karlshamn
Hoj
BMW K1100 -93
200/70-15 ska få plats bak med original fälg!

gällande startmotorn så fick jag reda på att man kan sätta en liten alu kil under framkanten av startmotorn mot motorn. billigt och enkelt och ska tydligen funka galant för att råda bot på de små vridningarna som blir med tiden.

skapligt trådlyft :D
 

Varen158

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2013
Ort
kalmar
Hoj
Ktm & glidare
Kan nu meddela att det var inga problem att få på ett 200/70-15 på en toksänkt dragstar xvs 1100 på en orginalfälg, köpte ett Metzeler ME880 från mcdackonline.
Fyller nu upp bakskärmen snyggt med goda marginaler!

Plötsligt kan jag svänga utan att ramen tar i backen i varje böj! och med lite lägre lufttryck så blir den mjukare å goare att köra också!
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top