Uppenbar lögn i desperation.Samma källor säger att jorden är rund. Din regel är kanske inte alltid är giltig. Eller så är jordfan platt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Uppenbar lögn i desperation.Samma källor säger att jorden är rund. Din regel är kanske inte alltid är giltig. Eller så är jordfan platt.
Hänger inte med på vad du menar. Samma källor som vadå? Vilken regel? Och hur menar du att de har med varandra att göra?Samma källor säger att jorden är rund. Din regel är kanske inte alltid är giltig. Eller så är jordfan platt.
Hänger inte med på vad du menar. Samma källor som vadå? Vilken regel? Och hur menar du att de har med varandra att göra?
Har källorna kompetens både inom virologi och astronomi? Jag har iaf inte samma person/personer som auktoritet inom båda områdena, men var och en gör som den vill.
Menar powerjohan då att alla säger att jorden är rund? "Samma källor säger att jorden är rund." skrev han ju.Du skrev ju "alla", källan av tyckare som definieras här är alltså när mer eller mindre alla i samhället påstår något.
Dvs som när "alla" visste att jorden var platt.
Försvarsmekanism, don't worryMenar powerjohan då att alla säger att jorden är rund? "Samma källor säger att jorden är rund." skrev han ju.
Rörigt det blev.
Menar powerjohan då att alla säger att jorden är rund? "Samma källor säger att jorden är rund." skrev han ju.
Rörigt det blev.
Ja när Gråben och Hjulben helt plötsligt är bästa vänner så ringer larmklockan.
Nja vad Gallilei sa att det var månar som snurrade runt Jupiter (tror jag)Samma källa? Den stora massan som ville hänga Galileo när han påstod att jorden var rund och inte platt.
Fy på dig!Nja vad Gallilei sa att det var månar som snurrade runt Jupiter (tror jag)
men enligt kyrkan (och vetenskapen?)var jorden världens centrum
och
solen månen planeterna och stjärnorna rörde sig i cirklar runt jorden.
Och funkade det inte med en cirkel så var det bara lägga på en mindre cirkel på den större.
Du blandar nog ihop lite här. Det som Galileo påstod som var kontroversiellt var inte att jorden skulle vara rund, vilket var väldigt välkänt åtminstone sedan Magellans resa hundratalet år tidigare, utan det var jorden som snurrade kring solen och inte tvärtom.Samma källa? Den stora massan som ville hänga Galileo när han påstod att jorden var rund och inte platt.
Ännu en oberoende utredning om biverkningar på hjärtat efter covid mRNA Vaxin..
LifeSiteNews) — A new study...

Visst har pandemin haft stor påverkan på människor, även om jag tror det är svårt att dra några generella slutsatser om på vilket sätt och varför, då det är så pass kontextberoende.Vad beror det här på?
![]()
Affärspsykologen: Pandemin har gjort oss slöare
Människors mående påverkar affärsbeslut, liksom investeringar och börsen. Psykologen Shahab Sayardoust, som stöttar teknikentreprenörer och företagsledare,…www.di.se
Jag är öppen för alternativa orsaker men min första spontana tanke är att pandemin fått folk att bli mer medvetna om sin dödlighet så att de tar till vara på dagen bättre och helt enkelt njuter mer?
Eller beror de på att så många sparat pengar under pandemin pga brist på aktiviteter? Så de har råd att vara mer avslappnade?
Eller har hjärnan påverkats av covid? Eller vaccinet?
Jag kan inte säga mig se det här beteendet hos mig själv, jag tvingades under pandemin att jobba hårdare för mindre pengar samtidigt som jag var mer hemma och tog mig mer tid för träning. Jag tycker nog att jag jobbar ungefär oförändrat även om pengarna rullar in bättre sen restriktionerna släppt.![]()
Ingen aning om undersökningen är korrekt, det kan den vara, men man bör ju åtminstone reflektera över vilka andra nyheter som presenteras på samma sida."The long-term consequences of vaccine-related myocardial injury detected by transient and mostly mild hs-cTnT/I elevations on day 2 or 3 are unknown."
Att ca 2,9% får någon slags skada på hjärtat i samband med boosterdosen känns obra.
?Ingen aning om undersökningen är korrekt, det kan den vara, men man bör ju åtminstone reflektera över vilka andra nyheter som presenteras på samma sida.
Jag också om det är sant.
Nu är ju inte det här en Covid-fråga men vad säger vaccinskeptikerna om det här vaccinet? https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/GMeXEJ/malariavaccin-godkant-i-ghana
Malaria.
Nej, jag håller inte med dig
Du kan titta vad "den samlade vetenskapen" faktiskt sade, och säger. Det som ställde till det var - och är - politik.
Anledningarna till skillnaderna i dödsfall är väldigt många, och det finns förstås klarlägganden även när det gäller dessa. Inklusive överdödlighet över tid.
Det var och är klokt att vaccinera sig och vetenskapen vinner i längden.
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |