Covid-19 viktig information!

Den trista sanningen verkar vara
View attachment 521899
att det är större risk för cancer om man är vaccinerad mot Covid än om man inte är det.
Kanske jag förhoppningsvis gjort rätt då jag nöjt mig med 3 Covid vaccin sprutor.
När jag ser ovan diagram ! Tack för det Two stroke man ! :Bugar

Man ska inte dra allt för stora slutsatser av en enda publikation åt något håll. Jag föredrar att vara försiktig i största allmänhet med saker som inte testats ordentligt, vare sig det är vaccin eller maskiner.

Jag har varit tillräckligt många år bland forskare för att inte lita på allt bara för att det är publicerat. Därav hade jag redan från början lite svårt att lita på auktoriteter som stod och predikade hur bra allt var. Och desto bättre "produkt" dom påstår sig ha desto mer misstänksam blir jag.

Vi får väl vänta och se vad andra forskare säger. Jag är i alla fall tacksam för att jag inte föll för trycket att vaccinera mig.

Jag hade två feberdagar när jag var smittad, dock var jag trött jäkligt många veckor efteråt.
Men jämfört det med de som tog vaccinet och fick ligga hemma med feber dagen efter.
Två vaccinationer gav dem lika många sjukdagar från som vad jag fick av smittan.

Jag tog de två sprutorna man skulle ta initialt, men har inte tagit eftersom jag fick Delta-Coviden ett par månader efter dos 2 och blev rejält risig och därmed tyckte att de inte verkade göra någon vidare nytta. Viruset muterade hela tiden och vaccinen hängde inte med. När det dessutom visade sig att man hade bättre och mer långvarigt skydd efter att ha haft skiten än av att vaccinera sig så var det spiken i kistan för fler sprutor.

Fick inga sjukdagar av vaccinen. Faktum är att jag inte kände av någon biverkning alls av dem förutom en aning öm precis runt nålsticket.

Kom igen när du blivit vetenskapligt publicerad.
Jag har igen, snabbt ögnat igenom det som du länkade till och det är helt klart intressant,

"this large-scale population-based retrospective study" som i god ordning inte är vare sig direkt lättläst eller lättillgänglig. Om du läst och förstått den så är jag inte helt oimponerad.
Det går dock inte att finna vare sig "correlation" eller "causation" eller varianter av dessa ord i de delar jag sökt och läst. Däermot så hittar jag den här frasen "real-world data are insufficient"

En del av det som står där får iaf mig att undra om den högre cancerfrekvensen bland de vaccinerade påverkas av man helt enkelt överlevt Covid för att i stället hamna bland cancerpatienterna, Ingen vet ju hur många av de vaccinerade som annars skulle dött av covid och aldrig hamnat i cancerkolumnen.

Samtidigt så pekar man på likheter mellan SARS-CoV-2 och andra liknande virus som vad det verkar har cancerogena egenskaper. Och huruvida det finns ett säkert samband här är vad det verkar inte klarlagt.

Så intressanta kurvor och möjliga slutsatser men juryn, den publicerade alltså, verkar fortfarande vara ute ett tag till.

Nyheter
YAMAHA Tracer 7 OCH Tracer 7 GT Y-AMT

Inför 2026 uppdateras maski...

Ducati lanserar racingakademi för framtidens stjärnor

Ducati presenterar, i samar...

Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad