Covid-19 viktig information!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Individer som tagit vaccin mot covid-19 hade en högre risk för alla former av vaskulär ocklusion i näthinnan inom två år efter vaccination. Det slås fast i en studie som publicerats i den brittiska tidskriften Nature.

En ny stor kohortstudie visar att personer som fått covid-19-vaccin löper upp till 3,5 gånger större risk att drabbas av synnedsättning än ovaccinerade.

Retinal vaskulär ocklusion är en vanlig orsak till synnedsättning. En vanlig typ av retinal vaskulär ocklusion är retinal venocklusion där blodflödet från näthinnan, blodkärlen inuti ögat, till hjärtat blockeras ”ofta eftersom en blodpropp blockerar retinalvenen”.

Tillstånden kan leda till synförlust, inklusive permanent blindhet.

Studieförfattarna använde nätverksdatabasen TriNetX, en av de största datauppsättningarna för hälsovård och biovetenskap i världen.

”Data för denna analys var begränsade till patientdata från USA som samlats in mellan 1 januari 2020 och 31 december 2022, härrörande från 52 hälsovårdsorganisationer,” sade författarna.

Vanligare med covid bland vaccinerade
Den högre risken för synnedsättning för individerna som fått vaccinet kunde inte ha orsakats av covid-19-viruset eftersom studien bara inkluderade personer som aldrig testats positivt för covid.

En överväldigande majoritet, mer än 80 procent, av individerna som ingick i studien och aldrig fått covid var ovaccinerade, vilket tyder på att vaccinerade individer är mer benägna att få sjukdomen.

Studieförfattarna försökte göra de två grupperna så jämförbara som möjligt genom att matcha egenskaper som ålder, kön och ras och skapa en ”kohort i förhållandet 1:1”, vilket innebär att två grupper om 739 066 individer vardera (en vaccinerad, en ovaccinerade) kvarstod för jämförelsen.

”Den totala risken för vaskulär ocklusion i näthinnan i den vaccinerade kohorten var 2,19 gånger högre än den i den ovaccinerade gruppen vid två år”, slår man fast.

Studien jämförde också risken för vaskulär ocklusion i näthinnan inom tolv veckor efter vaccination. Risken för de vaccinerade var 3,54 gånger högre än för de ovaccinerade under denna tidsram.

Eftersom retinal vaskulär ocklusion är förknippad med blodproppar i artärer eller vener kan man spekulera i att det orsakas av samma konstiga blodproppar som observerats hos avlidna personer som vaccinerats.

Även om risken för att vaccinerade ska drabbas av synnedsättning är betydligt högre jämfört med ovaccinerade konstaterar studieförfattarna att ”vaccinrelaterad retinal vaskulär ocklusion är mycket sällsynt”.

Utformats för att orsaka skada
Den tidigare Pfizer-chefen och covidvaccin-kritikern Dr. Michael Yeadon kommenterade studien och sa till LifeSiteNews att ”det faktum att effekterna sågs snabbt får mig att tro att detta förmodligen beror på blodproppar i mikrocirkulationen, även om uthålligheten kan innebära ytterligare mekanismer eller det robusta fysiska materialet som hittades vid obduktionen”.

Yeadon tror att covid-vaccinen var avsiktligt utformade för att skada människor.

– De påstådda vaccinerna var utformade för att skada, lemlästa och döda, säger han.

– Flera uppenbara toxiciteter byggdes medvetet in i deras design, med resultatet att det skulle finnas höga förväntningar på blodproppar, autoimmuna attacker och cytokinstormar över hela kroppen, beroende på var det tog vägen hos en given individ.

– Slutligen formulerades mRNA-medlen i lipidnanopartiklar, som sedan 2012 var kända för att orsaka ackumulering i vissa inälvor, särskilt äggstockar. Negativa effekter på fertiliteten var också praktiskt taget säkerställda.


Ett par andra namn som anslutit sig till skaran av kritiker:
Robert Malone (innehavare och medskapare av mRNA-tekniken), Pierre Kory (prisbelönad intensivvårdsläkare mm), John Campbell, Luc Montagnier (nobelpristagare), Vladimir Zelenko (nobelnominerad), Peter McCullough (världens mest publicerade kardiolog)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Individer som tagit vaccin mot covid-19 hade en högre risk för alla former av vaskulär ocklusion i näthinnan inom två år efter vaccination. Det slås fast i en studie som publicerats i den brittiska tidskriften Nature.

En ny stor kohortstudie visar att personer som fått covid-19-vaccin löper upp till 3,5 gånger större risk att drabbas av synnedsättning än ovaccinerade.

Retinal vaskulär ocklusion är en vanlig orsak till synnedsättning. En vanlig typ av retinal vaskulär ocklusion är retinal venocklusion där blodflödet från näthinnan, blodkärlen inuti ögat, till hjärtat blockeras ”ofta eftersom en blodpropp blockerar retinalvenen”.

Tillstånden kan leda till synförlust, inklusive permanent blindhet.

Studieförfattarna använde nätverksdatabasen TriNetX, en av de största datauppsättningarna för hälsovård och biovetenskap i världen.

”Data för denna analys var begränsade till patientdata från USA som samlats in mellan 1 januari 2020 och 31 december 2022, härrörande från 52 hälsovårdsorganisationer,” sade författarna.

Vanligare med covid bland vaccinerade
Den högre risken för synnedsättning för individerna som fått vaccinet kunde inte ha orsakats av covid-19-viruset eftersom studien bara inkluderade personer som aldrig testats positivt för covid.

En överväldigande majoritet, mer än 80 procent, av individerna som ingick i studien och aldrig fått covid var ovaccinerade, vilket tyder på att vaccinerade individer är mer benägna att få sjukdomen.

Studieförfattarna försökte göra de två grupperna så jämförbara som möjligt genom att matcha egenskaper som ålder, kön och ras och skapa en ”kohort i förhållandet 1:1”, vilket innebär att två grupper om 739 066 individer vardera (en vaccinerad, en ovaccinerade) kvarstod för jämförelsen.

”Den totala risken för vaskulär ocklusion i näthinnan i den vaccinerade kohorten var 2,19 gånger högre än den i den ovaccinerade gruppen vid två år”, slår man fast.

Studien jämförde också risken för vaskulär ocklusion i näthinnan inom tolv veckor efter vaccination. Risken för de vaccinerade var 3,54 gånger högre än för de ovaccinerade under denna tidsram.

Eftersom retinal vaskulär ocklusion är förknippad med blodproppar i artärer eller vener kan man spekulera i att det orsakas av samma konstiga blodproppar som observerats hos avlidna personer som vaccinerats.

Även om risken för att vaccinerade ska drabbas av synnedsättning är betydligt högre jämfört med ovaccinerade konstaterar studieförfattarna att ”vaccinrelaterad retinal vaskulär ocklusion är mycket sällsynt”.

Utformats för att orsaka skada
Den tidigare Pfizer-chefen och covidvaccin-kritikern Dr. Michael Yeadon kommenterade studien och sa till LifeSiteNews att ”det faktum att effekterna sågs snabbt får mig att tro att detta förmodligen beror på blodproppar i mikrocirkulationen, även om uthålligheten kan innebära ytterligare mekanismer eller det robusta fysiska materialet som hittades vid obduktionen”.

Yeadon tror att covid-vaccinen var avsiktligt utformade för att skada människor.

– De påstådda vaccinerna var utformade för att skada, lemlästa och döda, säger han.

– Flera uppenbara toxiciteter byggdes medvetet in i deras design, med resultatet att det skulle finnas höga förväntningar på blodproppar, autoimmuna attacker och cytokinstormar över hela kroppen, beroende på var det tog vägen hos en given individ.

– Slutligen formulerades mRNA-medlen i lipidnanopartiklar, som sedan 2012 var kända för att orsaka ackumulering i vissa inälvor, särskilt äggstockar. Negativa effekter på fertiliteten var också praktiskt taget säkerställda.


Ett par andra namn som anslutit sig till skaran av kritiker:
Robert Malone (innehavare och medskapare av mRNA-tekniken), Pierre Kory (prisbelönad intensivvårdsläkare mm), John Campbell, Luc Montagnier (nobelpristagare), Vladimir Zelenko (nobelnominerad), Peter McCullough (världens mest publicerade kardiolog)
Vilken bra text du skrivit helt själv. ??
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Är det någon gång man ska dra öronen åt sig är när alla skriker samma sak. Politiker, massmedia, kulturelit, globalister, etablissemang och överstatliga organ - från alla håll och kanter oavsett politisk nyans. Det är då man vet att något inte står rätt till.
De sätter agendan på partyt och du är inte ens bjuden.

Vem/vilka är hotet här egentligen?

 
Last edited:

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Är det någon gång man ska dra öronen åt sig är när alla skriker samma sak. Politiker, massmedia, kulturelit, globalister, etablissemang och överstatliga organ - från alla håll och kanter oavsett politisk nyans. Det är då man vet att något inte står rätt till.
Samma källor säger att jorden är rund. Din regel är kanske inte alltid är giltig. Eller så är jordfan platt.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Är det någon gång man ska dra öronen åt sig är när alla skriker samma sak. Politiker, massmedia, kulturelit, globalister, etablissemang och överstatliga organ - från alla håll och kanter oavsett politisk nyans. Det är då man vet att något inte står rätt till.
De sätter agendan på partyt och du är inte ens bjuden.

Vem/vilka är hotet här egentligen?

Håller med helt och de som inte håller med vet att de blev lurade med migrationen så de håller egentligen med men vägrar erkänna det. Det är så skönt att de håller käften faktiskt. ♥️
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Samma källor säger att jorden är rund. Din regel är kanske inte alltid är giltig. Eller så är jordfan platt.
Hänger inte med på vad du menar. Samma källor som vadå? Vilken regel? Och hur menar du att de har med varandra att göra?

Har källorna kompetens både inom virologi och astronomi? Jag har iaf inte samma person/personer som auktoritet inom båda områdena, men var och en gör som den vill.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Hänger inte med på vad du menar. Samma källor som vadå? Vilken regel? Och hur menar du att de har med varandra att göra?

Har källorna kompetens både inom virologi och astronomi? Jag har iaf inte samma person/personer som auktoritet inom båda områdena, men var och en gör som den vill.

Du skrev ju "alla", källan av tyckare som definieras här är alltså när mer eller mindre alla i samhället påstår något.
Dvs som när "alla" visste att jorden var platt.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Du skrev ju "alla", källan av tyckare som definieras här är alltså när mer eller mindre alla i samhället påstår något.
Dvs som när "alla" visste att jorden var platt.
Menar powerjohan då att alla säger att jorden är rund? "Samma källor säger att jorden är rund." skrev han ju.
Rörigt det blev.

Ja när Gråben och Hjulben helt plötsligt är bästa vänner så ringer larmklockan.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Menar powerjohan då att alla säger att jorden är rund? "Samma källor säger att jorden är rund." skrev han ju.
Rörigt det blev.

Ja när Gråben och Hjulben helt plötsligt är bästa vänner så ringer larmklockan.

Ja, just nu säger ju "alla" att jorden är rund. Det var väl någon slags anekdotisk bevisföring för att du skulle ha fel.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Samma källa? Den stora massan som ville hänga Galileo när han påstod att jorden var rund och inte platt.
Nja vad Gallilei sa att det var månar som snurrade runt Jupiter (tror jag)
men enligt kyrkan (och vetenskapen?) var jorden världens centrum
och
solen månen planeterna och stjärnorna rörde sig i cirklar runt jorden.
Och funkade det inte med en cirkel så var det bara lägga på en mindre cirkel på den större.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nja vad Gallilei sa att det var månar som snurrade runt Jupiter (tror jag)
men enligt kyrkan (och vetenskapen?)var jorden världens centrum
och
solen månen planeterna och stjärnorna rörde sig i cirklar runt jorden.
Och funkade det inte med en cirkel så var det bara lägga på en mindre cirkel på den större.
Fy på dig!
Kristendom har alltid rätt!
Försöka bevis att en 2-tusen år gammal moral är fel är som att kittla en lyktstolpe. ?
 

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Ort
Precis vid ringen
Hoj
En sån där grön.
Samma källa? Den stora massan som ville hänga Galileo när han påstod att jorden var rund och inte platt.
Du blandar nog ihop lite här. Det som Galileo påstod som var kontroversiellt var inte att jorden skulle vara rund, vilket var väldigt välkänt åtminstone sedan Magellans resa hundratalet år tidigare, utan det var jorden som snurrade kring solen och inte tvärtom.

Och det var främst den katolska kyrkan, knappast "alla", som var hans motståndare. På den tiden räckte det för att ge en allvarliga problem men lyckligtvis är samhället inte riktigt likadant nu som på det tidiga 1600talet. Och vi pratar väl om hur det är nu?

Notera att jag inte skrev att det samlade etablissemanget ALLTID har rätt. Just när det gäller Covid tror jag de flesta kan hålla med om att ett gäng fel har begåtts, det vi tjafsar om i tråden är snarare hur många.

Men den jag citerade antydde att det OFTAST är fel när de flesta/"alla" i samhället har samma åsikt. Vilket är väldigt knasigt och en uppfattning som får extremt många korkade konspirationsteorier att sprida sig.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Siffror i Storbritannien visar att nästan hundra tusen fler människor än förväntat har dött i hjärt-/kärlsjukdomar sedan covid-pandemins utbrott. Olika hypoteser framförs nu om orsaken – från högre risk att som hjärt-/kärlsjuk dö i covid, via överbelastning på vårdapparaten och åtföljande sämre vård till biverkningar av vaccinerna.

De alarmerande siffrorna från Office for Health Improvement and Disparities (OHID) offentliggjordes för en dryg vecka sedan. Omräknat innebär de att i genomsnitt drygt 500 personer fler med hjärt-/kärlsjukdomar avlidit varje vecka jämfört med hur det såg ut innan pandemin, före februari 2020.

Motsvarande ökning har inte kunnat ses för personer försvagade av andra typer av sjukdomar. Det bollas med flera hypoteser om vad den här överdödligheten beror på och varför den så koncentrerat drabbat just personer med hjärt-/kärlsjukdomar.

Under pandemins första år drogs siffran upp av att många med hjärt-/kärlsjukdomar inte överlevde att även ha insjuknat i covid-19. Men det förklarar inte varför överdödligheten för hjärt-/kärlsjuka fortsatt att ligga kvar på samma höga nivå trots att antalet fall av insjuknande i covid-19 minskat kraftigt.

Fortsatt ansträngd vårdapparat
En hypotes är att den brittiska vårdapparaten, NHS, ännu inte återhämtat sig från det överbelastningskaos som rådde när pandemin härjade som värst. De kan innebära, resonerar man, att många med infarkt och stroke inte kommer under vård lika snabbt som innan pandemin och att fler därför avlider och att andra i riskzonen inte får förebyggande vård i samma utsträckning som tidigare.

Det finns också rön som tyder på att covid-19 mer långsiktigt kan påverka hjärtat på ett sätt som ökar risken för att dra på sig eller förvärra hjärt-kärlsjukdomar. Det finns även
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Ännu en oberoende utredning om biverkningar på hjärtat efter covid mRNA Vaxin..

LifeSiteNews) — A new study has emerged that shows the incidence of myocarditis – a form of potentially fatal heart inflammation – affects up to 1 in 35 people who have received the mRNA COVID-19 injection – whilst markers which indicate heart injury were present in 1 in 20.

The study, titled “Sex-specific differences in myocardial injury incidence after COVID-19 mRNA-1237 Booster Vaccination,” was published in a journal of the European Society of Cardiology and has been described as meeting the gold standard of research.

Previously it was maintained by health authorities – such as the U.K.’s Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency (MHRA) – that such injuries from the COVID “vaccines” affected only one in 666, or 1,500 cases in every million receiving the injections.

The claim that vaccine injury of any kind, including to the heart, is extremely rare is routinely repeated in the mainstream media, along with government health advice and guidance from the manufacturers themselves.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ännu en oberoende utredning om biverkningar på hjärtat efter covid mRNA Vaxin..

LifeSiteNews) — A new study...

"The long-term consequences of vaccine-related myocardial injury detected by transient and mostly mild hs-cTnT/I elevations on day 2 or 3 are unknown."

Att ca 2,9% får någon slags skada på hjärtat i samband med boosterdosen känns obra.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vad beror det här på?

Jag är öppen för alternativa orsaker men min första spontana tanke är att pandemin fått folk att bli mer medvetna om sin dödlighet så att de tar till vara på dagen bättre och helt enkelt njuter mer?
Eller beror de på att så många sparat pengar under pandemin pga brist på aktiviteter? Så de har råd att vara mer avslappnade?
Eller har hjärnan påverkats av covid? Eller vaccinet?

Jag kan inte säga mig se det här beteendet hos mig själv, jag tvingades under pandemin att jobba hårdare för mindre pengar samtidigt som jag var mer hemma och tog mig mer tid för träning. Jag tycker nog att jag jobbar ungefär oförändrat även om pengarna rullar in bättre sen restriktionerna släppt. :va
 

Raderad medlem 51742

Guest
Vad beror det här på?

Jag är öppen för alternativa orsaker men min första spontana tanke är att pandemin fått folk att bli mer medvetna om sin dödlighet så att de tar till vara på dagen bättre och helt enkelt njuter mer?
Eller beror de på att så många sparat pengar under pandemin pga brist på aktiviteter? Så de har råd att vara mer avslappnade?
Eller har hjärnan påverkats av covid? Eller vaccinet?

Jag kan inte säga mig se det här beteendet hos mig själv, jag tvingades under pandemin att jobba hårdare för mindre pengar samtidigt som jag var mer hemma och tog mig mer tid för träning. Jag tycker nog att jag jobbar ungefär oförändrat även om pengarna rullar in bättre sen restriktionerna släppt. :va
Visst har pandemin haft stor påverkan på människor, även om jag tror det är svårt att dra några generella slutsatser om på vilket sätt och varför, då det är så pass kontextberoende.

Jag kan tänka mig att för vissa har det blivit en påminnelse om att den förutsägbara tillvaro man trodde sig leva i inte gick att kontrollera fullt ut. Från den inledande känslan av kaos till att det ändå för det flesta löste sig rätt bra. Kanske får det många att se på livet mer som att följa med strömmen, snarare än att försöka styra den eller kämpa emot den.

Om det är så kan det ju vara både positivt och negativt. Positivt för att man är bättre förbered och mer kapabel att klara en liknande samhällskris. Negativt, därför att man kanske blir lite blasé och inte tillräckligt kapabel att reagera vid betydligt värre samhällskriser, t ex om det skulle bli en pandemi med ett betydligt värre virus eller bakterie, där dödligheten är mycket hög.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top