Covid-19 viktig information!

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Ort
Nej
Hoj
Flera
:tummenupp Det är den första myndigheten jag skulle lägga ner som diktator över Sverige.

Jag tror Sverige skulle ha klarat pandemin med färre dödsfall utan fohm som ständigt predikade en falsk trygghet när större delen av folket ville vara försiktiga.
Sedan börja vaccinera folket med ett icke färdigtestat vaccin samtidigt som stora delar av folket redan varit smittade och fått naturlig immunitet och dessutom den lindrigare mutationen kom.
Och då var alternativen till vaccinet helt plötsligt svår sjukdom och död.
Ja men Tengele har mer utbildning än du så han har rätt per automatik.

Nu blev jag osäker på om det var utbildning eller inbillning han hade mest av.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det är nu jag vill höra Tegnell kliva fram och utropa nåt om hobbyepidemiologer.

Alternativt vore det kul att höra en förklaring från regeringen om hur dom följer experterna.
Vår nuvarande regering borde hålla tyst om inte Henrik Vinge tillåter att de yttrar sig, men det vore bra om Lena Hallengren kunde kvinnoförbundsgissa något.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Ja, den där diskussionen och jämförelsen med nazismen har vi ju haft här i tråden också tidigare.

Nu har vi de lägsta födslarna på 20 år, och räknat per kvinna antagligen den lägsta någonsin. Det kan bero på vad som helst utom vaccinet, svt förklarade att det beror på klimatförändringarna. Spermierna hos vikingarna tål tydligen inte så hög värme antar jag.


 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ja, den där diskussionen och jämförelsen med nazismen har vi ju haft här i tråden också tidigare.

Nu har vi de lägsta födslarna på 20 år, och räknat per kvinna antagligen den lägsta någonsin. Det kan bero på vad som helst utom vaccinet, svt förklarade att det beror på klimatförändringarna. Spermierna hos vikingarna tål tydligen inte så hög värme antar jag.


En annan förklaring kunde ju vara att eftersom det är människan som orsakar klimatförändringarna så har en massa hemmaamatörklimatforskare kommit fram till att det smartaste om vi vill förlänga människans tid här på jorden, ja det är att det blir färre människor.
En annan förklaring är kriget med Ryssland. Känns inte läge för barn när priserna galloperar.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
En annan förklaring kunde ju vara att eftersom det är människan som orsakar klimatförändringarna så har en massa hemmaamatörklimatforskare kommit fram till att det smartaste om vi vill förlänga människans tid här på jorden, ja det är att det blir färre människor.
En annan förklaring är kriget med Ryssland. Känns inte läge för barn när priserna galloperar.
Vad gäller din inledande fras kanske detcstämmer för en eller annan miljöpartist. Ekonomin och framtidsutsikterna, de skälen kan jag köpa.

Kom tidiga larm om spikprotein koncentrerat till äggledare och testiklar. Det har återkommande rapporterats om missfall och fosterdöd, förutom minskad fertilitet. Hur ser de minskade födslotalen ut om dessa ställs mot antalet missfall? Tänkbarligen kan skälen du anger ha med antalet aborterade liv att göra, man väntar. Jag har intrycket att det har tystats ner här, som så mycket annat. Inget obekvämt gällande genterapin får höras.
Undrar hur länge den strategin håller? För länge?
Det är ju märkligare att vi inte har babyboom pga av mer hemmavarande, hemester osv. Folk brukar väl nuppa mer om fler timmar spenderas tillsammans.
 
Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Ungefär lika mycket journalism i det där som i den här:

Man bara rapar det man har lärt sig att man ska säga.
 
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
En annan förklaring kunde ju vara att eftersom det är människan som orsakar klimatförändringarna så har en massa hemmaamatörklimatforskare kommit fram till att det smartaste om vi vill förlänga människans tid här på jorden, ja det är att det blir färre människor.
En annan förklaring är kriget med Ryssland. Känns inte läge för barn när priserna galloperar.

Ja, alla möjliga orsaker är kan nämnas fram tills man vet den verkliga orsaken men ingen i det offentliga vågar nämna att vaccinet hör till dessa möjliga orsaker.

Det är fortfarande att göra harakiri på sin karriär.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker inte Sverige verkar utmärka sig på något positivt sätt beträffande överdödligheten. Det är nog bara när svensk media och institutioner cherrypickar tidsperioder.

Jag tycker dock det är konstigt att den ackumulerade överdödligheten inte börjat vika av neråt så här långt efter att pandemin är över och majoriteten av befolkningen fått det magiska vaccinet.


Screenshot_20230513-094117.png
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Har inte orkat med det här så noga. Men denna är lite småintressant.

"The risk of COVID-19 also varied by the number of COVID-19 vaccine doses previously received. The higher the number of vaccines previously received, the higher the risk of contracting COVID-19 (Figure 2)."

"...the greater the number of vaccine doses previously received the higher the risk of COVID-19."
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Har inte orkat med det här så noga. Men denna är lite småintressant.

"The risk of COVID-19 also varied by the number of COVID-19 vaccine doses previously received. The higher the number of vaccines previously received, the higher the risk of contracting COVID-19 (Figure 2)."

"...the greater the number of vaccine doses previously received the higher the risk of COVID-19."


Utan att läsa artikeln så vill jag påpeka att det ju är svårt veta hur kausaliteten ser ut. De vaccinerade blev ju odödliga dag 1 efter vaccination och började springa runt på partyn och kindpussas.
Ovaccinerade var ju vanligtvis paria och inte välkomna.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Utan att läsa artikeln så vill jag påpeka att det ju är svårt veta hur kausaliteten ser ut. De vaccinerade blev ju odödliga dag 1 efter vaccination och började springa runt på partyn och kindpussas.
Ovaccinerade var ju vanligtvis paria och inte välkomna.
Absolut.
Det är lite det som är grejen i hela spektaklet. Vi kommer aldrig kunna isolera endast en variabel i dessa typer av studier på tex hur et vaccin fungerar.

Vanligt inom koststudier med intervention om tex 8 veckor.
Resultatet säger att kost x gav mer viktnedgång än kost y(fast grupperna skiljer sig på ett tusen sätt.
Det man inte kan göra är att säga kost x är bättre än y map på viktnedgång. Efter vecka 8 har man ingen aning om hur det ser ut.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Absolut.
Det är lite det som är grejen i hela spektaklet. Vi kommer aldrig kunna isolera endast en variabel i dessa typer av studier på tex hur et vaccin fungerar.

Vanligt inom koststudier med intervention om tex 8 veckor.
Resultatet säger att kost x gav mer viktnedgång än kost y(fast grupperna skiljer sig på ett tusen sätt.
Det man inte kan göra är att säga kost x är bättre än y map på viktnedgång. Efter vecka 8 har man ingen aning om hur det ser ut.

Medicinskt i ett lab kan man ju studera om där finns någon kausalitet.
Och de statistiska korrelationer vi sett tycker jag är väldigt stora skäl till att sån tester borde utföras.
Problemet blir bara att det i så fall kommer finansieras av läkemedelsindustrin...

Även i Sverige där Vinnova med statliga pengar kan stå för 90% av forskningsmedlen så krävs det att någon står för resterande 10%. Och de enda som kommer ha något som helst intresse ställa upp med dessa 10% blir läkemedelsindustrin. Det är alltså som gjort för att industrin ska bestämma vilka resultat som produceras trots att nästan hela finansieringen är statlig.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Utan att läsa artikeln så vill jag påpeka att det ju är svårt veta hur kausaliteten ser ut. De vaccinerade blev ju odödliga dag 1 efter vaccination och började springa runt på partyn och kindpussas.
Ovaccinerade var ju vanligtvis paria och inte välkomna.
Jäkla märkligt.
FDA hänvisar till studie från Fajser.

Jag begriper nog inte. Vad handlar kap 6.4.6 om?

"Responding to an FDA request, Pfizer performed a post hoc analysis of protocol-specified COVID-19 cases accrued during the period of July 1, 2021 through August 31, 2021 (corresponding to the Delta variant surge) among participants 16 years of age and older who completed the 2-dose primary series. The analysis compared rates of COVID-19 among participants who completed the 2-dose primary series early in the study (i.e., those who were originally randomized to BNT162b2) vs. those who completed the 2-dose primary series later in the study (i.e., those who were originally randomized to placebo and then crossed over to BNT162b2)."

"Although not independently verified by FDA, the post hoc analysis appears to indicate that the incidence of SARS-CoV-2 during the analysis period among 18,727 study participants originally randomized to BNT162b2 (mean of 9.8 months post-Dose 2 at the beginning of the analysis period) was 70.3 cases per 1,000 person-years, compared with an incidence of 51.6 cases per 1,000 person-years among 17,748 study participants originally randomized to placebo and crossed over to BNT162b2 (mean of 4.7 months post-Dose 2 at the beginning of the analysis period)."
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top