Vet inte ens i vilken ände jag skall börja, Hallengren, Wold, Tegnell, Löfvén kanske?Vilka innefattar i såna fall denna elit och vilka är det som skall be om ursäkt för att förtroendet skall återupprättas?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Vet inte ens i vilken ände jag skall börja, Hallengren, Wold, Tegnell, Löfvén kanske?Vilka innefattar i såna fall denna elit och vilka är det som skall be om ursäkt för att förtroendet skall återupprättas?
Det finns förstås saker som FoHM misslyckades med, men ser man på frågan i stort blir det paradoxalt nog också ett exempel på ”damned if you do, damned if you don’t”, med tanke på hur Sverige nu ofta lyfts upp som ett positivt exempel på hur USA borde agerat, bland de som är kritiska till hur deras hälsovårdsmyndigheter hanterade pandemin.Titta på den information FoHM spred igenom hela pandemin, dom började med ett strarkt förtroende men varje gång dom säger något felaktigt så sänker dom förtroendet lite grand och inte bara för sig själva utan även lite för hela statsapparanten.
Många har ju fortfarande förtroendet kvar men dom har förlorat mycket och det kommer ta sin tid att bygga upp och jag har en känsla av att dom inte ens kommer försöka utan det är nog bara en tidsfråga innan dom sänker sig ytterligare.
Och om dessa (och de ytterligare som borde ingå) skulle ställa sig på rad, buga djupt och be om ursäkt, skulle förtroendet återupprättas då?Vet inte ens i vilken ände jag skall börja, Hallengren, Wold, Tegnell, Löfvén kanske?
Det finns förstås saker som FoHM misslyckades med, men ser man på frågan i stort blir det paradoxalt nog också ett exempel på ”damned if you do, damned if you don’t”, med tanke på hur Sverige nu ofta lyfts upp som ett positivt exempel på hur USA borde agerat, bland de som är kritiska till hur deras hälsovårdsmyndigheter hanterade pandemin.
Visar väl kanske att man behöver utgå från sin egen kontext. USAs myndigheter behöver återupprätta sitt förtroende och Sveriges myndigheter behöver vårda sitt utifrån sina respektive utgångspunkter även om det är svårt när det sammanblandas eftersom frågan samtidigt diskuteras globalt. Men jag uppfattar ändå att misstron mot svenska hälsovårdande myndigheter inte är speciellt stor bland svenskar i allmänhet. Går inte att jämföra med USA.
Ja, det där har vi diskuterat till leda i den här tråden och du vet att jag håller med om att det finns befogad kritik i det du tar upp.Bara se hur det började
- Covid kommer inte till Sverige
- Covid är en droppsmitta och sprids svårligen
- Ni kan resa till Italien och Iran på semester
- Det är bara några få smittade i Sverige, det kommer inte bli någon stor spridning
- Vi har snart flockimmunitet
osv
Det är så man bränner sitt sitt förtroendekapital.
Skulle du köpa en begagnad bil av Tegnell?
Beror på hur djupt.Och om dessa (och de ytterligare som borde ingå) skulle ställa sig på rad, buga djupt och be om ursäkt, skulle förtroendet återupprättas då?
Mänskligheten tackar dig inte för att du sprider dina fantasier som att det vore fakta.
View attachment 509117
Ivermectin, ‘Wonder drug’ from Japan: the human use perspective - PMC
Discovered in the late-1970s, the pioneering drug ivermectin, a dihydro derivative of avermectin—originating solely from a single microorganism isolated at the Kitasato Intitute, Tokyo, Japan from Japanese soil—has had an immeasurably beneficial ...pmc.ncbi.nlm.nih.gov
Så hur skall förtroendet återupprättas om det inte räcker att de ber om ursäkt? Eller behövs inte ett sådant förtroende?Beror på hur djupt.
Du kanske minns att det var massa käbbel om pandemin?
Har de bett om ursäkt?Så hur skall förtroendet återupprättas om det inte räcker att de ber om ursäkt? Eller behövs inte ett sådant förtroende?
Nej, och jag försöker hitta en rimlig väg framåt. De flesta av dem har inte längre kvar sitt uppdrag, det är inte sannolikt att de kommer be om ursäkt och även om de skulle göra det är jag rätt övertygad om att misstron inte skulle försvinna, möjligen bara omfokuseras till något annat. Om nu förtroende till myndigheter är viktigt för att samhället skall funka (vilket det räcker att gå till forskningen av senaste nobelpristagarna i ekonomi för att se) kan det kanske vara bra om den går att återuppbygga utan att allt står och faller med om Tegnell ber om ursäkt.Har de bett om ursäkt?
Allt står inte och faller med om Tegnell ber om ursäkt. Har jag skrivit det?Nej, och jag försöker hitta en rimlig väg framåt. De flesta av dem har inte längre kvar sitt uppdrag, det är inte sannolikt att de kommer be om ursäkt och även om de skulle göra det är jag rätt övertygad om att misstron inte skulle försvinna, möjligen bara omfokuseras till något annat. Om nu förtroende till myndigheter är viktigt för att samhället skall funka (vilket det räcker att gå till forskningen av senaste nobelpristagarna i ekonomi för att se) kan det kanske vara bra om den går att återuppbygga utan att allt står och faller med om Tegnell ber om ursäkt.
Tja, kanske är det så. I brist på andra vettiga förslag får jag väl sätta mig och vänta på att de starka grabbarna löser det hela…Allt står inte och faller med om Tegnell ber om ursäkt. Har jag skrivit det?
Vi har en djupt förljugen elit, välj att se det eller välj att inte se det.
Nu var det väl snarare ChatGPT som du anser sprider fantasier.
Frågan ställdes ”vad är Ivermektin bra för”.
Du får skälla under rätt träd och inte ständigt framstå som du har ont i magen.
Mvh
Är det starka grabbar som vill ha en ursäkt? Förstår inte vad du far efter.Tja, kanske är det så. I brist på andra vettiga förslag får jag väl sätta mig och vänta på att de starka grabbarna löser det hela…
…eller så finns det fler sätt att se på saken.
Det du säger är alltså att det hade räckt med enbart Paolo Roberto?Än en gång, en hemsk elit har förstört tilltron. Varför? Vem ber om ursäkt?
Nu står vi där vi står, där någon fd boxare och en skådespelare diskuterar cancervård.
I det här fallet spred tjatgeepeetee ingenting. You did.Nu var det väl snarare ChatGPT som du anser sprider fantasier.
Frågan ställdes ”vad är Ivermektin bra för”.
Du får skälla under rätt träd och inte ständigt framstå som du har ont i magen.
Mvh
Så hur skall förtroendet återupprättas om det inte räcker att de ber om ursäkt? Eller behövs inte ett sådant förtroende?
Utsikterna för att du kommer förstå vad jag menar verkar rätt små, då vi antingen befinner oss i helt olika universum för hur vi uppfattar verkligheten, alternativt att du bara kör ett spel likt en typisk partiledardebatt i SVT.Är det starka grabbar som vill ha en ursäkt? Förstår inte vad du far efter.
Det ungefär är så som förtroende byggs, ja. Fast frågan om Tegnell var som sagt ältad till leda redan i den här tråden och dessutom utagerad då han numera är pensionär.Behöver frågan ens ställas?
På samma sätt som alla andra bygger upp ett förtroendekapital såklart.
Om du uttalar saker med auktoritetisk stämma så se till att du har säkerställd fakta som grund. Avsaknad av evidens för motsatsen är inte ett säkert faktaunderlag.
Saknar du fakta och eller kompetens så ha integritet nog att förklara när du inte vet.
Killgissar du vilket egentligen bör undvikas i närheten av journalister så var extremt tydlig med att påtala att du gissar.
Varje lyckosam repetition ökar ditt förtroendekapital en gnutta och varje gång du misslyckas och blir påkommen med en lögn eller att bara okunniga killgissningar så raserar du lång tids arbete av det tålmodigt uppbyggda.
Och en ursäkt ger inget som helst förtroende tillbaka till den som raserat sitt förtroende, däremot återställer det en viss heder till den som kan be om ursäkt.
Det ungefär är så som förtroende byggs, ja. Fast frågan om Tegnell var som sagt ältad till leda redan i den här tråden och dessutom utagerad då han numera är pensionär.
Men nu handlande väl diskussionen mer om förtroendet i USA för hälsomyndigheterna, apropå rollen som influencers på sociala medier kommit att spela för div hälsorelaterade råd och det kan väl knappast Tegnell ha så stort inflytande på.
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |